Gönderen Konu: Yağ Sorunu, Tavsiyesi  (Okunma sayısı 10113 defa)

Çevrimdışı golfvan38

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #14 : 30 Nisan 2014, 18:40:43 »
10 40 castrol magnarec

Logged

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #15 : 30 Nisan 2014, 21:37:32 »
Arkadaşlar Mobil 1 ESP 5W-30 uygundur demişler ama arkadaşın arabasında yağ eksiltme düzeyi çok fazla. Şu anda kullandığı yağda bile bin kilometrede 1-1.5 litre eksiltiyor, tam sentetik yağ daha dayanıklı olduğu için daha az eksiltme olacaktır, doğrudur ama yağ kalınlığını azaltırsanız eksiltme artar. Herhangi bir yağ kaçağı var diye belirtilmediği için yağ eksiltme sebebi segmanların aşınmasından dolayı piston çeperlerinde ki açıklık artmış ve motor yağı yeterli film kalınlığını sağlayamadığı için eksiltme yapıyor.

Burada tekrar belitmek isterim, eğer motor şimdiye kadar kaliteli bir yağ ile kullanılmış olsaydı yağ eksiltme sorunu olmazdı. Piyasada bilinçsiz şekilde kullanılan bu yarı sentetik, düşük kaliteli yağlar motor aşınmalarını engellemede yetersiz olduğu ve aynı zamanda motordaki kurumu da temizleyemediği için 500bin kilometre rahat gidebilecek VW motorları bile bu derece aşınıyor. Forumlarda benzer sorunu yaşayan bir sürü kişiyi görebilirsiniz.

Yapmanız gereken bir veya iki üst viskozite sınıfında tam sentetik bir yağa geçmek olmalı.
Mobil 1 Peak Life 5W-50 veya Mobil 1 Extended Life 10W-60 kullanılabilir.


Teşekkür ederim bilgileriniz için.  Mobil 1 Peak Life 5w-50 kullanacağım. 
Bizim ustalarımız dünyadan bi haber, dizel lpg benzin 1000 cc 5000 cc hiç farketmez buldukları araca 10-40ı dayıyolar, P.ertesi günü elektrikciye cam krikosu yaptırdım, adam işgüzarlık yapmış yağı kontrol edip yarım lt 10-40 koymuş, kutuya baktım Dizel Araçlar İçin yazıyo, kızsam mı gülsem mi bilemedim :)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #16 : 30 Nisan 2014, 22:54:58 »
Rica ederim. Yalnız eksiltme durumuna bakılırsa xW-60 değere geçmeniz daha iyi olacak gibi.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #17 : 30 Nisan 2014, 23:02:00 »
Rica ederim. Yalnız eksiltme durumuna bakılırsa xW-60 değere geçmeniz daha iyi olacak gibi.

Benim aklımdaki de 10-60 lakin bizim araçlar zaten yavaş, 60 no'ya geçince daha da hantallaşır diye çekiniyorum
« Son Düzenleme: 30 Nisan 2014, 23:02:50 Gönderen: Ali07 »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #18 : 30 Nisan 2014, 23:34:10 »
Kardeşim yanlış anlama ama motorda aşınma düşük olsaydı bu yağ kesinlikle çok kalın ama sana ancak yetecek. Umarım eksiltmeni makul düzeylere indirmeye yeter.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #19 : 02 Mayıs 2014, 00:16:58 »
Kardeşim yanlış anlama ama motorda aşınma düşük olsaydı bu yağ kesinlikle çok kalın ama sana ancak yetecek. Umarım eksiltmeni makul düzeylere indirmeye yeter.
emre  arkadaş ne diyorsa sen uygula bu konuda bilgisi takdire şayan.
emre banada amortisör konusunda yardım et sağ ön değişecek takım değişiyormuş.blisteinlere 350 tl istediler çok geldi bana.boge mi bilistein mi?önerileriniz.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #20 : 02 Mayıs 2014, 00:38:59 »
emre  arkadaş ne diyorsa sen uygula bu konuda bilgisi takdire şayan.
emre banada amortisör konusunda yardım et sağ ön değişecek takım değişiyormuş.blisteinlere 350 tl istediler çok geldi bana.boge mi bilistein mi?önerileriniz.

Hocam Boge ZF şirketinin, Bilstein de ThyssenKrupp şirketinin ürettiği markalar. İkisi çok büyük otomotiv parça üreticileri, iki marka da kalitelidir. Hangisi ucuzsa onu al bence. Gazlı modeller bir adım daha öndedir. İstersen forumda bir arama yap, bir sürü konu var.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #21 : 02 Mayıs 2014, 08:30:10 »
Ben bilsteinleri 115 e aldım tanesini geçen hafta

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #22 : 02 Mayıs 2014, 12:53:33 »
Ben bilsteinleri 115 e aldım tanesini geçen hafta
ön mü?birde orjinalmi? çakmalarıda mevcutmuş.eğer orjinal ise çok iyi almışsın 350 tl dedi bana parçacı.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #23 : 02 Mayıs 2014, 12:55:18 »
nasıl performans açısından memnunmusun?birde nerden aldın internet mi parçacı mı?gazlı lı yağlı mı?
çok soru soruyorum ama kusura bakma bilmediğimden.öğrenmek için. :)

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #24 : 02 Mayıs 2014, 17:57:20 »




ön aldık 2 tane,yağlı şimdilik  sıkıntı yok gibi.Mersin de parçacıdan aldım.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yağ Sorunu, Tavsiyesi
« Yanıtla #25 : 02 Mayıs 2014, 18:17:55 »
hadi darısı bana inşallah