Esasen sağlıklı çalışıyor ise kurcalamamak gerekli, tabi çamur gibi katman bağlayıp arıza açmasınıda beklemek mantıklı değil. Yani demek istediğim biz biraz pimpirikli insanlarız
zırt bırt iki parça toz gördümü temizlemek de mantıklı değil bence.
Adaptasyon konusuda, kelebeğin elektrik soketi çıkarılmadan üzerinde temizlik yapıldıysa çoğunlukla adaptasyon gerektirmiyor, ama kelebek yerinden ayrılıp temizlendi ise çoğunlukla adaptasyon gerektiriyor. Temizlik sonrası devir saatinin 900d/d civarında durmaması veya dalgalanması gibi bildiğiniz belirtiler adaptasyona gerek olup olmadığının göstergesi.
Aracı çalıştırın 2500 - 3000 devir arasında gaz verirken temizleme spreyini kelebeğe sıkın, araç boğulacağı için devir düşecektir, gaza basan arkadaş ayağını sabit tutsun, boğdurup stop ettirmemek için sprey sıkan kişi ara ara sıkmayı kesmeli.. Aşırı kirli ise bu yöntemi değil söküp temizleme yoluna gidin. (2. fotoğraf gibi)
edit :
birde gavurun şöyle bir çalışması varki bu işte adaptasyon sonrasında dahi devir dalgalanması yapıp üzerinden ustaların dediği gibi belirli bir süre geçmesine rağmen sabit devri yakalayamayanların (yeni boğaz kelebeğini göze alanların deneyebileceği temizlik), bu kısmı açtıktan sonra temizliğin elektronik kontak temizleyicilerle yapmak gerekli.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2491784-VR6-Throttle-body-TPS-opened-what-a-mess-(pics-are-offensive-for-vw)