Gönderen Konu: Daha iyi olur mu derken kötü ettik  (Okunma sayısı 8817 defa)

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« : 27 Nisan 2014, 21:56:36 »
Arkadaşlar merhabalar, bi süredir şu boğaz kelebeği temizliğine kafayı takıktım.Dün STP nin temizleyicisinden aldım bugün de bi hevesle temizlik işine girim dedim ama kelebegi sökmedim tabi :( kelebeği bir yandan parmağımla açtım bi yandan da spreyden sıktım epeycene.sonra da temiz bir bezle sildim ettim.Herneyse, motor üst kapağını takmadan bi çalıştırim dedim çalışmadi.bekledim tekrar denedim çalışti ve egsozdan inanılmaz derecede beyaz bi duman çıktı.devir de yüksekti epey, stop ettim.kapağı taktım ettim vs.15-20dk aralıklarla birkaç kez çalıştırdım devir düşmedi.Sonra arabayı başka bir yere çekim dedim ama bu esnada devir 1000in üzerinde tabi ve dalgalı.bi ara gaz yemedi.Egsozun kaynak noktasından da sanırım bu sıktığım sıvıyı damlattı bi süre.Ardından motor arıza lambası yandı.bilgisayar ekranında da "Emission workshop"arızası verdi.bi 5-10dk çalışır vaziyette bıraktım ama ne devir düştü ne dalgalanma ne de arıza lambası söndü :/ ben de stop edip bıraktım.bikaç saat öyle kaldıktan sonra eve çıkmak için çalıştırdım motor ikaz lambası yanmadı ama rölanti epey yüksek.ev yakın ama gelene kadar düşmedi bi türlü.endişem bogaz kelebeğini bozmus olabilir miyim? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Logged

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #1 : 27 Nisan 2014, 22:39:41 »
Kutupbaşını bi sök dene bakalım.

Sıkıntı yok amudo kalkarak yollandı.

Çevrimdışı emcayi

  • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf 1.6 Pasific 2004
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #2 : 27 Nisan 2014, 23:21:33 »
bence fazla kafana takma biraz kullan düzeldiğini göreceksin. Benim boğaz kelebeğini de zamanında söktük temizledik adaptasyon yaptık devir 1000'den aşşa inmedi falan baya sinirlendim kızdım ustamda 6-7 senedir gittiğim yer tanıdık yani artık. Benim eski 8v golfümde hiç yaşamadığım bi olaydı.

- Ustam bana 2-3 gün bin rölanti kendiliğinden düzelecek düzelmezse gel sıfır boğaz kelebeğini alıp takacam dediğinde tanıdık adam bir bildiği vardır ama madem değiştirme sözünüde aldık tamam dedim ve 1 gün içinde (aracı biraz devirli kullandım) rölanti yine 700-800 devir bandına düştü dalgalanma gitti. Araç eski haline döndü azda olsa çekişte artış olduğu söylenebilir temizlik sonrasında.

- Demem o ki o geçen 1 günde bana boğaz kelebeği gitti diyende oldu bişey olmaz diyende oldu değiştir diyende oldu fakat sonuç 1-2 güne kendiliğinden düzeldi.  :tamamdir

- tavsiyem şu biraz sabret bu dalgalanmalara ve aracı izle 2-3 gün içinde düzelmezse o zaman arayış içine girersin. aracını senden iyi kimse tanıyamaz. ;)

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #3 : 27 Nisan 2014, 23:26:03 »
Eyw arkadaşlar işte kendi başıma bi işe kalkıştım.Tek sıkıntım motor ısındıktan sonra mesela ışıklarda falan durduğumda rölanti dalgalanma yapıyor.Bir de durduğum yerde direksiyonu sağa-sola hareket ettirince yapıyor aynı şeyi.Bugün pazar olduğu için ustamı aradım sordum.Gaz kelebeği elektronik olduğu için yapmıştır o tür arızaları dedi ama tabi görmediği için kelebek bozulmuştur ya da bozulmamıştır diyemedi.Yarın gidip göstericem bakalım,umarım büyük bişey çıkarmaz.  :(

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #4 : 28 Nisan 2014, 00:11:25 »
Eyw arkadaşlar işte kendi başıma bi işe kalkıştım.Tek sıkıntım motor ısındıktan sonra mesela ışıklarda falan durduğumda rölanti dalgalanma yapıyor.Bir de durduğum yerde direksiyonu sağa-sola hareket ettirince yapıyor aynı şeyi.Bugün pazar olduğu için ustamı aradım sordum.Gaz kelebeği elektronik olduğu için yapmıştır o tür arızaları dedi ama tabi görmediği için kelebek bozulmuştur ya da bozulmamıştır diyemedi.Yarın gidip göstericem bakalım,umarım büyük bişey çıkarmaz.  :(
abi direksiyonu sağa sola çevirince devir yükselmesi normal bişey. boğaz kelebeğinin kelebeğini elle oynatmamak gerek içindeki motora zarar verebiliyor hassas biraz orası. arabayı çalıştır birisi gaz versin biriside balata spreyi sıksın gaz verirken yüksek devirde boştayken abi bunu bir dene gaz versin kesmesin.

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #5 : 28 Nisan 2014, 09:32:43 »
Eyw kardesim bakalım, kalktım şimdi bakıcam bugün sanayiye ne çıkacak bakalım :/

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #6 : 28 Nisan 2014, 10:05:06 »
Kelebekte balata spreyi kullanmayın Muharrem, karbüratör temizleyiciler nisbeten yağlı oluyor; bileşimi farklı. STP karbüratör temizleyici bende kullanıyorum, güzel ürün
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Ynt: Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #7 : 28 Nisan 2014, 10:14:55 »
Kelebekte balata spreyi kullanmayın Muharrem, karbüratör temizleyiciler nisbeten yağlı oluyor; bileşimi farklı. STP karbüratör temizleyici bende kullanıyorum, güzel ürün
kullanimdan sonra adaptasyon yaptiriyor musunuz ? Yada soyle sorayim saglikli calisan bir bogaz kelebegine belirli araliklarla sprey ile tamizlik yapsak adaptasyon gerekir mi ?

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Çevrimdışı uygaraga

  • İleti: 813
    • Profili Görüntüle
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #8 : 28 Nisan 2014, 10:20:06 »
sıkıntılı bir şey boğaz kelebeği
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2014, 10:22:00 Gönderen: uygaraga »

Çevrimdışı uygaraga

  • İleti: 813
    • Profili Görüntüle
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #9 : 28 Nisan 2014, 10:21:20 »
Eyw kardesim bakalım, kalktım şimdi bakıcam bugün sanayiye ne çıkacak bakalım :/

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

allah kolaylık versın kardeşim bozma moralını her şeyın caresı var olcağı varmış olmuş düzelir inşallah

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #10 : 28 Nisan 2014, 10:35:51 »
Esasen sağlıklı çalışıyor ise kurcalamamak gerekli, tabi çamur gibi katman bağlayıp arıza açmasınıda beklemek mantıklı değil. Yani demek istediğim biz biraz pimpirikli insanlarız  :) zırt bırt iki parça toz gördümü temizlemek de mantıklı değil bence.
Adaptasyon konusuda, kelebeğin elektrik soketi çıkarılmadan üzerinde temizlik yapıldıysa çoğunlukla adaptasyon gerektirmiyor, ama kelebek yerinden ayrılıp temizlendi ise çoğunlukla adaptasyon gerektiriyor. Temizlik sonrası devir saatinin 900d/d civarında durmaması veya dalgalanması gibi bildiğiniz belirtiler adaptasyona gerek olup olmadığının göstergesi.
Aracı çalıştırın 2500 - 3000 devir arasında gaz verirken temizleme spreyini kelebeğe sıkın, araç boğulacağı için devir düşecektir, gaza basan arkadaş ayağını sabit tutsun, boğdurup stop ettirmemek için sprey sıkan kişi ara ara sıkmayı kesmeli.. Aşırı kirli ise bu yöntemi değil söküp temizleme yoluna gidin. (2. fotoğraf gibi)







edit :
birde gavurun şöyle bir çalışması varki bu işte adaptasyon sonrasında dahi devir dalgalanması yapıp üzerinden ustaların dediği gibi belirli bir süre geçmesine rağmen sabit devri yakalayamayanların (yeni boğaz kelebeğini göze alanların deneyebileceği temizlik), bu kısmı açtıktan sonra temizliğin elektronik kontak temizleyicilerle yapmak gerekli.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2491784-VR6-Throttle-body-TPS-opened-what-a-mess-(pics-are-offensive-for-vw)
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2014, 10:50:44 Gönderen: salihsefa »
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #11 : 28 Nisan 2014, 13:42:46 »
En iyi temizlik sökerek yapılır. Balata spreyini vs motora takılı iken kelebeğe bastınız akan basınçlı tiner nereye gidiyor? Motora. Sonra illaki problem olur. Ben öyle yapmam ama başıma benzer olay geldi kutupbaşını söktüm geri taktım öyle düzeldi. Daha sonra adaptasyon yaptım.

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Daha iyi olur mu derken kötü ettik
« Yanıtla #12 : 28 Nisan 2014, 14:21:05 »
balata spreyi ile zengin karışımda çalıştırılmıyor mu araç ben kendim yapmadım hiç başkasına yaparken gördüm ustanın birisini. egzozdan atıyordu egzoza bakıyorlardı sıvı çıkana kadar ara ara sıktı içeriyide temizler vs demişti. 

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #13 : 28 Nisan 2014, 16:35:57 »
Riskli olmaz mı?

Sıkıntı yok amudo kalkarak yollandı.