Gönderen Konu: Akü şarjı ve dolumu  (Okunma sayısı 10867 defa)

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #14 : 01 Mayıs 2014, 12:21:58 »
96 larda hem akü üstü sigortalık hem de motor plastik kapağı yokmuş demek ki.daha başka şeylerde olmayabilir zamanla denk geldikçe karşılaştırma yaparız.
Red Machine!!!

Logged

Çevrimdışı PoloGTI

  • İleti: 1007
  • Ersan
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Vw Polo 6N2
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #15 : 01 Mayıs 2014, 16:24:46 »
Daha önce torpidodaki sigorta panelinin farklı olduğunu görmüştüm  ::)
Vw Polo 6N

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ynt: Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #16 : 01 Mayıs 2014, 17:05:19 »
Daha önce torpidodaki sigorta panelinin farklı olduğunu görmüştüm  ::)

2000 modellerde farkli mesela

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Çevrimdışı gkhan35

  • İleti: 126
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n
  • Şehir: İzmir
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #17 : 01 Mayıs 2014, 19:50:21 »
sonuçda adamlar yavaş yavaş kendilerini geliştirip sorunlara praktik cözüm amaçlı ugraşıyorlar :D

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #18 : 02 Mayıs 2014, 00:31:18 »
1- şimdi 13 volt çıkan sonuç araç çalışır vaziyette iken olması lazım.
2- 7 amperlik bi adaptör ile en az 10-12 saat şarjda kalması lazım.
3- kuru aküde olsa bakımsızda olsa içinde suyu vardır üzerindeki kağıdı kaldır oradaki tıpaları göreceksin sularını tamamla.gerekirse akü asidi koy.
4- akünün ölüp ölmediğini elektirikçiye ölçtür.
5- 11.72 ye düşmüş ise akün kendi kendine deşarj oluyodur onda düşer durduğu yerde.sağlam akü uzun süre deşarj olmaz.
 

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #19 : 02 Mayıs 2014, 00:32:30 »
arabayla gezmekle akünün sadece marşa bastığındaki eksileni anca doldurabilirsin.
haa istanbuldan çıkar ankaraya kadar yol alırsan uzun yolda tabiki eksikliği tamamlar ancak kısa mesafede asla.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ynt: Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #20 : 02 Mayıs 2014, 16:23:50 »
1- şimdi 13 volt çıkan sonuç araç çalışır vaziyette iken olması lazım.
2- 7 amperlik bi adaptör ile en az 10-12 saat şarjda kalması lazım.
3- kuru aküde olsa bakımsızda olsa içinde suyu vardır üzerindeki kağıdı kaldır oradaki tıpaları göreceksin sularını tamamla.gerekirse akü asidi koy.
4- akünün ölüp ölmediğini elektirikçiye ölçtür.
5- 11.72 ye düşmüş ise akün kendi kendine deşarj oluyodur onda düşer durduğu yerde.sağlam akü uzun süre deşarj olmaz.

Yaklasik 7-8 saat sarjda kaldi ve surekli AVO metre ile olctum. Sicakligini falan kpntrol ettim. Sabah araca taktim ve biraz zorda olsa calisti. Suan problemsiz calisiyor

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #21 : 02 Mayıs 2014, 16:43:47 »
avometre ile sadece voltunu ölçebilirsin amperini ölçebilmen için büyük amperli avometre olması lazım.elindeki ile deneme yakarsın cihazını.akü 12 volt gösterir ancak 12 voltu göstermesi akünün dolu olduğunu göstermez.doluluk oranı amper ile belli olur.
iyi genede işini görüyorsa şimdilik sıkıntı yok ancak sen suyunuda kontrol et bakımsızda yazsa susuz akü yoktur.kuru aküler var ama resimde görünen akü sulu akü.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #22 : 02 Mayıs 2014, 17:46:01 »
Hocam doluluk oranı amper ile belli olur derken bir yanlış olmasın. Amper devreden geçen akımı gösterir, yani aküyü ne kadar yüksek dirençli bir devreye bağlarsak o kadar geçen akım o kadar düşük olur veya tam tersi düşük bir dirence bağlarsak yüksek akım geçer ve amper yüksek çıkar. Bence de akünün doluluk oranını anlamak için iki uç arasında ki potansiyel farkına bakılmalı, yani volt'a. Yanlış biliyorsam düzeltin.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #23 : 02 Mayıs 2014, 17:57:08 »
Hocam doluluk oranı amper ile belli olur derken bir yanlış olmasın. Amper devreden geçen akımı gösterir, yani aküyü ne kadar yüksek dirençli bir devreye bağlarsak o kadar geçen akım o kadar düşük olur veya tam tersi düşük bir dirence bağlarsak yüksek akım geçer ve amper yüksek çıkar. Bence de akünün doluluk oranını anlamak için iki uç arasında ki potansiyel farkına bakılmalı, yani volt'a. Yanlış biliyorsam düzeltin.
En doğru ölçüm " akü şarj ampermetresi " ile yapılan ölçümdür.Bu tip ölçü aletleri ile,% cinsinden akünün şarj durumunu görebilirsiniz.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #24 : 02 Mayıs 2014, 18:05:12 »
12V'luk bir akü boş iken en düşük 10.8V değerini gösterir. Şarj oldukça gerilimi artar.Eğer akü gerilimi 10.8V'un altında ise ömrü bitmiş denebilir.Buna ek olarak bir akünün gerilimi ne kadar çabuk yükseliyor (şarj oluyorsa) ve azalıyorsa (deşarj oluyorsa)ömrü o derece azalmıştır.10.8 yükte iken ki ölçüm değeridir.
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2014, 18:25:19 Gönderen: dirgin »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #25 : 02 Mayıs 2014, 18:06:47 »
En doğru ölçüm " akü şarj ampermetresi " ile yapılan ölçümdür.Bu tip ölçü aletleri ile,% cinsinden akünün şarj durumunu görebilirsiniz.
:tamamdir

Ben de şöyle bir sayfa buldum mesajı yazdıktan sonra, genel olarak aküyle ilgili bütün bilgiler var.=> http://www.evdeteknik.com/aku.html
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2014, 18:07:25 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #26 : 02 Mayıs 2014, 18:08:11 »
12V akünün minumum deşarj (boş) gerilimi 10,8 volttur. Bunun altına düşmüş akü çok zor şarj olur. Akünün modeline göre 6 hücreli olduğunu varsayarsak aksi belirtilmemiş ise hücre başına düşecek dolu gerlimi 2,3 volttur. bu da toplam da 13,8 Volt yapar. Dolayısı ile minumum şarj gerilimi 13,75V 13,8 Vol t olmalı.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ynt: Akü şarjı ve dolumu
« Yanıtla #27 : 02 Mayıs 2014, 18:43:57 »
Birde sarj cihazizinin ve akunun kutup basina 12 v.luk ampul baglanarak olcum yapilabilir. Ki ben de yaptim. Aku bos iken ic direnci fazla oldugundan ampul yaniyor. Aku doldukca ic direnci dusuyor ve ampulun direnci fazla geldiginden sonmeye basliyor. Bu da pratik ve AVO metresini olmayanlar icin tercih edilebilir bir yol.

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi