amperi yüksek akü, yüksek amper değerli sigorta ihtiyacı doğurmaz amperin yüksek olması demek o akünün deşarj süresinin uzun olması anlamına gelmektedir.üretici minimum seviye ve paraya bakar.neden amp yüksek akü pahalı düşük olanı ucuz.
eğer bilmiyorsan yanlış yönlendirmeyelim.bu işin macerası olmaz.elektrik tesisatından 12 volt akım geçer.yalnız senin yanan ampullerin akünün amperinden yüksekse ampuller yanmaz.akünün gücü yetmez.yani kısacası uzun ömür ve mutlu bir kullanım için eski akünün olduğu yere sığan en büyük amp li aküyü almak çok mantıklıdır.kullandığın elektiriğin amp akünün amp den yüksekse bi dene bakalım yanacakmı?
hiçbişey bilmiyosanız vede inanmıyorsanız internetten araştırın.
ben sadece bildiğimi paylaşmaya çalışıyorum.
Merhaba, "şu bilmiyorsanız araştırın" muhabbetini yapmanıza gerek yok. Ben elektrikçiyim. Çok şükür bu işin okulunu okudum. Bu yönde de forumlarda aklımın erdiğince yazarım. Misal vereyim. Marş motorunuz arızalandı çekeceği akım 50 amper iken arızasından dolayı 60 amper çekti diyelim. Akünüz 50 amper ise bunu karşılamaz ve marş basmaz değil mi ? Peki Akünüz 72 Amper zaten arızalı marş motorunun istediği akımı sağlayacak ama bu arada 50 ampere göre düzenlenmiş tesisatınıza zarar verme ihtimalini düşündünüz mü ? Ben bunları göz önüne alarak yüksek amper aküyü tavsiye etmem. Bi çok insan araca harici elektrik bağlantıları ve cihaz bağlamakta, kaç tanesi hesaplanarak veya tesisata getireceği yük göz önüne alınarak yapılıyor ki ?
Ayrıca elektrik tesisatından "12 volt akım" geçmez volt başka akım başkadır. Şimdiye kadar da ne ampülüm yandı nede arabaya orijinalinden başka (alarm hariç) bir tesisat bağladım. Sevmemde. Aracı Şarz dinamosu fabrikada konulan aküyü şarj etmek için yeterli düzeydedir. Fazla yük bindirmek şarj dinamosunun da ömrünü kısaltacaktır.
Bakın siz yazmışsınız yüksek amperli akünün deşarj süresi uzundur diye. Peki kullandığınız kadarını mevcut şarz dinamosu ne kadar zamanda şarj edecek bunu göz önüne alıyor musunuz. ?
Herkese kazasız, belasız ve cezasız günler : )