Gönderen Konu: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]  (Okunma sayısı 48869 defa)

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #14 : 16 Mayıs 2014, 16:51:53 »
+1 Yorum güzel ve tespitler doğru.


Araç Lpg li ise ek yerinde su flanşı oluyor lpg ci tarafından takılan çok aracın su eksiltme sebebi budur.

ikinci ve benimde başıma gelen KÜTÜK denilen çoklayıcı bi plastik parça var ona mutlaka baktırın.benimki onun kalorifer çıkışından kaçırıyordu.

son olarak Önceki sahibi araca hararet yaptırmış olabilir conta gibi gözüküyor  malesef.

Arabanın yağını yağ servisinde boşalttım su varmı diye kontrol yaptırdım bir sıkıntı çıkmadı.  :tamamdir Motor suyunun yağa karışmaması kesinleşti.



Bugün aracın hava filtresinin altındaki motora giren flanşdan su damladığını farkettim hava filtresi sökülmeden gözükmüyen bir flanş motorun üstüne damladığı için suyun yere dökülme şansıda yok zaten bide motor sıcaksa buharlaşır gider. Flanşı söktüm flanşta o-ring kağıt gibi olmuş conta görevini görmüyordu yeni o-ring taktım garanti olsun diye siyah sıvı contada sürdüm, takarken civatasının birini diş kaptırmadığım halde yalama olduğunu farkettim sanırım daha önce yalama yapmışlar. >:( Civata 3 cm lik bir civata idi. Civata yuvasında baya derin olduğu için aynı diş 5 cm civata alarak flanşı sıkabildim.  :-\ Kendimde klavuz açabildiğim halde klavuz açmaya gerek duymadım. Şimdilik bu flanşdan su damlaması olmuyor. Burada ki su damlaması kesildi. İlerleyen günlerde suyun eksilip eksilmediğini görücez artık. Bundan sonra da sorunum düzelmezse contadan başka sorun kalmıyor yanma odasına su kaçıyor galiba.


Logged

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt:
« Yanıtla #15 : 16 Mayıs 2014, 17:13:41 »
Benim kütük dediğimde senin paylastigin son resimdeki sol alttaki siyah parça. Insallah oring tendirde ugrasmassin gecmis olsun.




Tapatalk
« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2014, 12:51:02 Gönderen: rene »

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #16 : 18 Mayıs 2014, 01:19:24 »
Benim kütük dediğimde senin paylastigin son resimdeki sol alttaki siyah parça. Insallah o ring tendirde ugrasmassin gecmis olsun.




Tapatalk

Bu flanş dan artık su kaçağı yok , bu parçanın o-ring ini değiştirdiğim için motor suyu boşalmıştı tekrar su koyduğumda termostat arıza yaptı yani açmadı açmayınca da su devirdaimi olmadı bu parçayıda değiştirdim. Tekrar 5 litre su ilave ettim bugün sanırım radyatör hava yaptığı için gösterge su uyarısı verdi yine 750 ml daha ekledim. Radyatör kapağından hava çıkış sesi geliyor bu sebepten de su eksiltiyor olabilir bundan sonra bir daha su eksiltme yaparsa servise vericem arabayı olasılıklara göre parça değiştirmek istemiyorum artık işi ustasına bırakmak lazım :tamamdir
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2014, 01:23:52 Gönderen: infernaltr »

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #17 : 20 Mayıs 2014, 14:42:45 »
Arkadaslar simdilik 200km yol yaptim su eksilmesi olmadi. Hava kaciran su kabi kapagini da degistirdim ileride sorun yasatmasin diye. Arabanin su kacirma sebebi flanşdaki contadanmış. Termostat acilmadigi icin arac su kaynatiyordu termostatida degistirdim. Eskiyen baska bir flanş vardi onuda degistirdim. Su eksiltme problemi toplam 60 TL ye halloldu gibi ilerleyen gunlerde belli olacak artik :)

Çevrimdışı silver_line

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #18 : 31 Mayıs 2014, 09:47:41 »
Suyun rengi hoşuma gitmedi. Çünkü benzer sorun başıma geldi yağ soğutucu çatlamış bütün yağı motor suyuna vermişti. Motor suyu tahin rengi ve kıvamına gelmişti. 12 şişe yağ çözücüyle temizleyebildik motoru. Su eksiktme de başıma geldi. Termostattan kaçırıyordu. Değiştirince düzeldi. Yada devirdaim pompasını kontrol ettir derim. Veya tamponun sağ alt tarafında tahliye vanası var birde oraya baktır. Kaçak oradan da olabilir.
Efsaneler ölmez, sadece şekil değiştirir...

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu
« Yanıtla #19 : 31 Mayıs 2014, 21:08:57 »
Suyun rengi hoşuma gitmedi. Çünkü benzer sorun başıma geldi yağ soğutucu çatlamış bütün yağı motor suyuna vermişti. Motor suyu tahin rengi ve kıvamına gelmişti. 12 şişe yağ çözücüyle temizleyebildik motoru. Su eksiktme de başıma geldi. Termostattan kaçırıyordu. Değiştirince düzeldi. Yada devirdaim pompasını kontrol ettir derim. Veya tamponun sağ alt tarafında tahliye vanası var birde oraya baktır. Kaçak oradan da olabilir.

Suyun rengi hortumların içinde birikmiş küfden kaynaklanıyor galiba alındığından beri hiç değişmemiş komple temizlik yapılınca artık normal rengine döndü. Yağ soğutucu , devirdaim pompası hepsine baktırdım hiçbirinde sorun yok. Su kabında yağlanma olmuyor , yağın içinede su karışmamış.  :tamamdir

Arabayı özel servise götürdüm arabanın soğutma sistemiyle ilgili olan herşey kontrol edildi  :tamamdir gözle görülen hiçbir kaçak tespit edilmedi hatta su kabına basınç verip de denediler yinede bulamadık kaçağı.  :-\ Conta yanık mı diye kontrol edildi ondanda sorun yok. Usta her türlü kontrolü yaptım gözle görülen hiçbir kaçak yok dedi. Motoru sökersem 3 bin liraya kadar maliyet olabilir dedi kaçağı bulmak için.

Bana su kaçağı önleyici üründen kullanmamı önerdi daha önce su eksiltme sorunu için yeni passat geldi dedi vw servisi bulamadığı için kaçağı 10bin TL fiyat çıkarmış motor söküleceği için herşeyi değiştireceklermiş   :-X sonra bu ustaya gelmiş bu ilaçdan kullanmışlar su eksiltme sorunu düzelmiş .  ::)  :tamamdir Sonra bunları anlattıktan sonra kullanmaya karar verdim denemekte zarar olmaz diye hollanda malı kahverengi bir ilaç döktü suyun içine araba 10 dakika yüksek devir çalıştı. O günden beri  1000km yaptım su seviyesi hiç eksilmedi.  :tamamdir Bizim bulamadığımız suyun eksilme yaptığı yeri kapattı. Ürün aşağıdaki linkdeki üründen sanırım.  :tamamdir 50 lira ücret ödedim bir kutu fazla gelir diye yarısını kullandık airbag arıza lambası da yanıyordu onuda yaptılar sağ olsunlar.  :tamamdir



http://www.hepsiburada.com/liste/wepp-2021-radyator-catlak-giderici-ilac-300-ml-81d2021/productDetails.aspx?productId=otm81d2021&categoryId=20035751#Gorseller
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2014, 09:03:30 Gönderen: infernaltr »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
« Yanıtla #20 : 31 Mayıs 2014, 21:39:18 »
Geçmiş olsun.

Ürün verdiğiniz linkte Hollanda malı olarak belirtilmiş.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
« Yanıtla #21 : 31 Mayıs 2014, 21:47:19 »
Geçmiş olsun.

Ürün verdiğiniz linkte Hollanda malı olarak belirtilmiş.

Hollanda olduğuna hiç dikkat etmedim serviste kutunun üstünde almanca yazdığı için alman malı sandım o zaman  :)

Çevrimdışı silver_line

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
« Yanıtla #22 : 02 Haziran 2014, 12:46:20 »
Çözüldüğüne sevindim. Keşke termostata da baktırsaydın. Kolay yerde onun yeri.
Efsaneler ölmez, sadece şekil değiştirir...

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
« Yanıtla #23 : 24 Nisan 2017, 00:07:44 »
Merhaba arkadaşlar su eksiltme sorunu tekrar başladı 2 yıl aradan sonra bu sefer eksiltme yavaş yavaş artmaya başladı. Arabayı 1 saat boyunca çalıştırdım motorda ve yerde su kaçıran yer yoktu. Sürücü ve yolcu tarafında ki paspasın altı ıslanıp duruyordu benim araçta sunroof var ve bunun tahliye kanalları tıkalı olduğu için tavandan su akıtıyordu. Paspasın altının ıslak olması her yağmurda akan tavan diye biliyordum ama geçen günlerde kaportacıya sunroof tahliye tıkanıklığını açtırdım ama benim paspasın olduğu yer yine ıslak tavandan su akmıyordu ?. Yani hiç aklıma gelmeyecek yerden su eksiltiyormuş araç  Kalorifer peteğinde delik var emin olmak için.  Kaputu açınca görürsünüz boğaz kelebeğinin arkasında Motorun içinden göğüslükteki kalorifer peteğine giden bir giriş bir çıkış var bu bağlantıyı iptal edip hortumları birbirine bağladım u şeklinde demir flanş boru ile su devirdaimi kalorifer radyatörüne uğramadan devam ediyor ve  o gündür araç su eksiltmiyor. Yani aracın ısıtması şuan çalışmıyor ama suda eksiltmiyor en kısa zamanda göğüslüğün altındaki radyatörü değiştiricem. Ama işçiliği çok zor göğüslük komple sökülecek başkasına ellettirmek istemiyorum düzgün toplayamayabilir.

Aracım 250bin km de yani kalorifer peteğinin ömrü bu kadarmış. Araçtaki hemen hemen bütün su flanşlarını değiştirdim çürüdüğü için bundan sonra da sorun çıkarmaz inşallah.

Sonuç olarak 3 yılda kaçak bulunmuş oldu. Araç bana su eksiltme konusunda iyi bir tecrübe verdi.  :tamamdir



 


« Son Düzenleme: 24 Nisan 2017, 00:14:49 Gönderen: infernaltr »

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
« Yanıtla #24 : 25 Nisan 2017, 10:03:16 »
Merhaba arkadaşlar su eksiltme sorunu tekrar başladı 2 yıl aradan sonra bu sefer eksiltme yavaş yavaş artmaya başladı. Arabayı 1 saat boyunca çalıştırdım motorda ve yerde su kaçıran yer yoktu. Sürücü ve yolcu tarafında ki paspasın altı ıslanıp duruyordu benim araçta sunroof var ve bunun tahliye kanalları tıkalı olduğu için tavandan su akıtıyordu. Paspasın altının ıslak olması her yağmurda akan tavan diye biliyordum ama geçen günlerde kaportacıya sunroof tahliye tıkanıklığını açtırdım ama benim paspasın olduğu yer yine ıslak tavandan su akmıyordu ?. Yani hiç aklıma gelmeyecek yerden su eksiltiyormuş araç  Kalorifer peteğinde delik var emin olmak için.  Kaputu açınca görürsünüz boğaz kelebeğinin arkasında Motorun içinden göğüslükteki kalorifer peteğine giden bir giriş bir çıkış var bu bağlantıyı iptal edip hortumları birbirine bağladım u şeklinde demir flanş boru ile su devirdaimi kalorifer radyatörüne uğramadan devam ediyor ve  o gündür araç su eksiltmiyor. Yani aracın ısıtması şuan çalışmıyor ama suda eksiltmiyor en kısa zamanda göğüslüğün altındaki radyatörü değiştiricem. Ama işçiliği çok zor göğüslük komple sökülecek başkasına ellettirmek istemiyorum düzgün toplayamayabilir.

Aracım 250bin km de yani kalorifer peteğinin ömrü bu kadarmış. Araçtaki hemen hemen bütün su flanşlarını değiştirdim çürüdüğü için bundan sonra da sorun çıkarmaz inşallah.

Sonuç olarak 3 yılda kaçak bulunmuş oldu. Araç bana su eksiltme konusunda iyi bir tecrübe verdi.  :tamamdir



 



bunuda insallah kendin çözersin fotograflamayı unutma
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi