"merhabalar arkadaşlar;
ara ara polocuğumun başıma açtığı problemleri yazmıştım.. bir şekilde çözülmüştü ama son 1 aydır burda 42 sayfa boyunca anlatılan rölentide stop etme sorunu öyle bir hal almıştı ki çıldırmak üzereydim... burda anlatılanların hepşinin toplamı bende mevcut idi. başımdan geçenlerle nasıl çözüldüğünü anlatacağım ki başına gelenler için bir çıkar yol olabilir.
sabah yola çıkıldı. daha ilşk kırmızı ışıkta ince ince rölenti dalgalanmaya başladı, ikinci kırmızı ışıkta eğer gaz vermezsem stop edecek konuma geldi ve derken stop etti... böyle böyle vardık ustanın yanına...
klasik önce adaptasyon yapıldı hatalara bakıldı hata yok.fakat ilginç bir şey oluyordu test konumuna geçince rölenti sapıtıyor beyin cihazdan kopuyordu. usta hemen boğaz kelebeğini değiştirmeye karar verdi. yenisi geldi vdo taktık aynı sıkıntı devam etmekte. ateşlemeden olabilceğinide göz önünde bulundurarak bujileride sıfırladık. ngk 3 tırnaklı cillop gibi bujiler takıldı. motorun sesi toparlandı düzensiz rölenti biraz giderilir gibi oldu fakat cihaz ile test aşamasında rölenti sapıtıyor stop ediyor, bağlantı kopuyor vs. motor tekrar tekleyerek çalışmaya başladı. motorun sabah biraz zor ve sarsarak çalıştığınıda söylemiştim hemen hararet müşürünü değiştirdi orjinali ile. artık yarım tık da marş alır oldu motor fakat rölentide düzensizlik devam. şansıma baskı balatası değiştirilen bir polo daha vardı şüphelendiği parçaları ondan söküp takarak denem yanılma yöntemi ile çözüme gideceğiz dedi. distiribitörden şüphelendi değiştirdik ondan da değil dedi. benim distiribitör takıldı tekrar ayarlandı aynı zamanda sentesine de bakıldı biraz daha toparlandı ama cihaz ile test hala yapamıyorduk. "hava akış sensörü" kaldı geriye dedi. ve onu da değiştirdik ve sonuç tüm sıkıntı 1 aylık öfke kudurma sıkıntı o minnacık sensörmüş. ne boğaz kelebeği ne başka birşey. ustam tekrar kendi boğaz kelebeğimiz taktı gerekli test ve ayarları yaptıktan sonra bi tecrübe sürüşüne çıktık size yemin ediyorum direksiyonum biraz sertti yumuşadı frenler hassaaslaştı motorun sesi gaz pedalına tepkisi uzaması herşeyi düzeldi.
aynı sıkıtıları yaşan arkadaşlarım olursa uzun lafın kısası hava akış sensörüne mutlaka baktırmaları hatta değiştirmeleri. usta ondan olmaz falan dese de 90 lira değiştirin gitsin 400 lira vermekten iyidir. hava akış sensörü emme manifoldunun solunda tek başına durmakta.
kazasız belasız sorunsuz sürüşler - günler 6N1 kardeşlerim "
usteki yazi secojazz ‘in bir mesajindan alintidir
bana faydasi oldu umarim sizede yararli olur