Gönderen Konu: Golf 4 jant lastik  (Okunma sayısı 40398 defa)

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ynt: Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #14 : 27 Mayıs 2014, 10:50:29 »

Metin yay falan var mı araçta?


GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Logged

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #15 : 27 Mayıs 2014, 11:35:25 »
Çok güzel sanırım karar verdim 17 jant 205 50 17 lastik


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Ben 215 tavsiye ederim çünlü lastik daha enli duruyor arkadan bakıldığında geniş duruyor.

Metin yay falan var mı araçta?


GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Stok :) Yaydan korkuyorum bu halde bile altını vurabildik. Bu şekilde 15 jantlara göre (195 65 15) yarım cm düşüyor.

Çevrimdışı tosbega

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #16 : 27 Mayıs 2014, 13:39:11 »
bu çok güzel bulabilir miyim ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Dedi ve Oradan Ayrıldı !!!

Çevrimdışı tosbega

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #17 : 27 Mayıs 2014, 13:40:03 »
Ben 215 tavsiye ederim çünlü lastik daha enli duruyor arkadan bakıldığında geniş duruyor.

Stok :) Yaydan korkuyorum bu halde bile altını vurabildik. Bu şekilde 15 jantlara göre (195 65 15) yarım cm düşüyor.
birinde gördüm arkadan çok kötü görünmüştü bilmiyorum bakalım


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Dedi ve Oradan Ayrıldı !!!

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #18 : 27 Mayıs 2014, 14:54:35 »
O muhtemelen kanberi vermiştir ayrıca ofseti yuksektir. Abartıya bende karşıyım.

Tapatalk sağolsun...

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ynt: Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #19 : 27 Mayıs 2014, 20:36:12 »
bu çok güzel bulabilir miyim ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Audi jantları sanırım bunlar ama 18 gibi duruyo :/

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ynt: Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #20 : 27 Mayıs 2014, 20:39:10 »
Ben 215 tavsiye ederim çünlü lastik daha enli duruyor arkadan bakıldığında geniş duruyor.

Stok :) Yaydan korkuyorum bu halde bile altını vurabildik. Bu şekilde 15 jantlara göre (195 65 15) yarım cm düşüyor.
215 le 205 yakıtta ne kadar fark olur acaba ya ? Ben de orjinal olarak mesela 16 larda 205 taban kullanıyolar ya onun icin tabanda orjinale sagdık kalınsa daha iyi olur dedim.ama görüntü çok önemliyse o başka.ben alıcak olsam 205 50 17 alırım ;)

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #21 : 27 Mayıs 2014, 22:39:45 »
Abi ne fark edecek zaten janttan dolayı yakıt artacak :)

Tapatalk sağolsun...

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #22 : 27 Mayıs 2014, 23:01:31 »
Araba güzel görünsün diye yakıtı artırmanın, çekişi ve konforu düşürmenin ne gereği var ? Orijinal lastik çevre uzunluğu değişmeden bir seçim yapılamaz mı ?
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2014, 23:09:52 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #23 : 28 Mayıs 2014, 10:01:31 »
Araba güzel görünsün diye yakıtı artırmanın, çekişi ve konforu düşürmenin ne gereği var ? Orijinal lastik çevre uzunluğu değişmeden bir seçim yapılamaz mı ?

Emre kardeşim 15 janttan 17 ye geçtim. 15 ten 17 e geçişte bariz bir konfor farkı hissetmedim. Üstelik yanak dar. 16 dan 17 ye geçseydim hiç farketmeyecektim. Tabi 15 janta göre biraz daha dikkat istiyor ama 17 jantla da çukura düştüm uzun yolda sıkıntı yaşamadım Allah a şükür. Uzun ve ısrarla süren 16" jant araştırmalarım sonucu radikal karar alarak ve tevafuken bulduğum jantın çok hoşuma gitmesi sebebiyle tercihimi 17 den yana kullandım. Aynı şeyleri performans içinde söyleyebilirim. Çok farketmedi. Performans işi de jantın ağırlığına bakar. Replika janttan ne ekonomi ne performans beklemeliyiz. Ayrıca ekonomiye çok dikkat eden birisi olarak ben şu an üzerindeki jantla bile 5 litrenin altını görebiliyorsam çokta farketmemiş açıkcası. Bu iş tamamen arabayı nasıl kullandığınla alakalı. En fazla yarım litre farketti ama görüntü her şeye değer.




« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2014, 10:03:03 Gönderen: metinmb407 »

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Ynt: Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #24 : 28 Mayıs 2014, 10:05:41 »
17" kullanıyorum. 43 et 7.5 ofset 215 45 17 lastik.

45 yanak hee sonra lastiğim yarildi :)




Tapatalk

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #25 : 28 Mayıs 2014, 10:53:41 »
45 yanak hee sonra lastiğim yarildi :)

Tapatalk

Kanka o olay lastiğe çivi girmişti bende anlayana kadar üstünde gittim o yüzden yarıldı :D Ama geçtiğimiz haftasonu Artvin Ardahan Kars Erzurum Bayburt Gümüşhane Maçka Trabzon yaptım çukura da düştüm bozuk yola da gittim Allah a şükür sıkıntı yok. Michelin kullansaydım belki olurdu  :halazn:

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #26 : 28 Mayıs 2014, 11:13:55 »
Emre kardeşim 15 janttan 17 ye geçtim. 15 ten 17 e geçişte bariz bir konfor farkı hissetmedim. Üstelik yanak dar. 16 dan 17 ye geçseydim hiç farketmeyecektim. Tabi 15 janta göre biraz daha dikkat istiyor ama 17 jantla da çukura düştüm uzun yolda sıkıntı yaşamadım Allah a şükür. Uzun ve ısrarla süren 16" jant araştırmalarım sonucu radikal karar alarak ve tevafuken bulduğum jantın çok hoşuma gitmesi sebebiyle tercihimi 17 den yana kullandım. Aynı şeyleri performans içinde söyleyebilirim. Çok farketmedi. Performans işi de jantın ağırlığına bakar. Replika janttan ne ekonomi ne performans beklemeliyiz. Ayrıca ekonomiye çok dikkat eden birisi olarak ben şu an üzerindeki jantla bile 5 litrenin altını görebiliyorsam çokta farketmemiş açıkcası. Bu iş tamamen arabayı nasıl kullandığınla alakalı. En fazla yarım litre farketti ama görüntü her şeye değer.

Yani hocam ben kendi arabamda daha önce Pirelli lastik vardı, sert bir lastikti. Bu lastikten yumuşak yanaklı Michelin'e geçince bile konfor farkı hissediliyor. Şimdi 15'den 17'ye çok büyük fark var, konfor farkı nasıl hissedilmez bilemiyorum. Daha önce bir kere bu şekilde büyük jantı eski Astra aracımızın jantları boyanırken geçici olarak takılan jantlarda tecrübe etmiştim ve araba gerçekten takır takır olmuştu.

Artan lastik çevresi ve genişleyen lastik tabanı motorun zorlanmasına yol açtığı için performans düşüşü ve buna bağlı olarak yakıt tüketiminde artış sizin de belirttiğiniz gibi kaçınılmaz oluyor. Benim belirtmek istediğim daha büyük janta geçilecekse bile lastik çevresi veya lastiğin bir turda aldığı mesafe değişmeyecek şekilde bir jant-lastik kombinasyonu seçilirse performans kayıpları en düşük seviyede tutulur.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 jant lastik
« Yanıtla #27 : 28 Mayıs 2014, 13:29:00 »
Yani hocam ben kendi arabamda daha önce Pirelli lastik vardı, sert bir lastikti. Bu lastikten yumuşak yanaklı Michelin'e geçince bile konfor farkı hissediliyor. Şimdi 15'den 17'ye çok büyük fark var, konfor farkı nasıl hissedilmez bilemiyorum. Daha önce bir kere bu şekilde büyük jantı eski Astra aracımızın jantları boyanırken geçici olarak takılan jantlarda tecrübe etmiştim ve araba gerçekten takır takır olmuştu.

Artan lastik çevresi ve genişleyen lastik tabanı motorun zorlanmasına yol açtığı için performans düşüşü ve buna bağlı olarak yakıt tüketiminde artış sizin de belirttiğiniz gibi kaçınılmaz oluyor. Benim belirtmek istediğim daha büyük janta geçilecekse bile lastik çevresi veya lastiğin bir turda aldığı mesafe değişmeyecek şekilde bir jant-lastik kombinasyonu seçilirse performans kayıpları en düşük seviyede tutulur.
Yani hocam ben kendi arabamda daha önce Pirelli lastik vardı, sert bir lastikti. Bu lastikten yumuşak yanaklı Michelin'e geçince bile konfor farkı hissediliyor. Şimdi 15'den 17'ye çok büyük fark var, konfor farkı nasıl hissedilmez bilemiyorum. Daha önce bir kere bu şekilde büyük jantı eski Astra aracımızın jantları boyanırken geçici olarak takılan jantlarda tecrübe etmiştim ve araba gerçekten takır takır olmuştu.

Artan lastik çevresi ve genişleyen lastik tabanı motorun zorlanmasına yol açtığı için performans düşüşü ve buna bağlı olarak yakıt tüketiminde artış sizin de belirttiğiniz gibi kaçınılmaz oluyor. Benim belirtmek istediğim daha büyük janta geçilecekse bile lastik çevresi veya lastiğin bir turda aldığı mesafe değişmeyecek şekilde bir jant-lastik kombinasyonu seçilirse performans kayıpları en düşük seviyede tutulur.

Bu dediğin konfor olayı arabadan arabaya da değişir. Bir arkadaşımıza daha yeni 17" Enkei aldık araç Leon MKI. 15 jant vardı 16 alacaktı ısrarla 17 almasını söyledim. Şimdi bana dua ediyor. Ben ne yaşadıysam aynısnı yaşıyor. Bana söylediği kokpitte bile ses yok, konfor bozulmadı, performans çok etkilenmedi. Konfor farkı yok demiyorum bariz bir fark yok. 16" Comfort jantlı Boraya da bindim kendim 15 kullandım. 16 dan 17 ye geçseydim hiçbir fark hissetmeyecektim bunu anladım ama 15 ten 17 ye geçince rahatsız edecek, böbreklerimi yerinden oynatacak kadar bir fark yok. Olayı lastiğe bağlarsan Michelin zaten yapısında var yumuşaklık. Ama 15 jantta bile balon yaptıran var bu da bir gerçek.

Şunu da aktarayım 215-45-17 çap olarak 195-65-15 ten küçük. Aracım 15 jantlara göre yarım santim alçaldı.

Motoru zorlayan (abartılmayacak derecede olan lastiklerden bahsediyorum tutupta 215 yerine 245 yanak takarsan olmaz) jantın ağırlığıdır. Jant ne kadar hafif o kadar iyi performans ve düşük yakıt tüketimi. Çünkü 205-50-17  ile 215-45-17 arasındaki fark tabanda 10 mm ama çapta da 11,5 mm fark. Diyeceksin ki sürtünme etkisi var. Ama diğer taraftan da lastik ağırlaşıyor. Zaten firmalar jant ebatlarına göre lastiği bu yüzden belirlemişler. Şartlar maksimum düzeyde eşitlenmeye çalışılıyor. Bu çerçevede de ben bizzat kendi tecrübemi aktarıyorum. 17 jantta bundan sonra olmazsan olmazımdır.
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2014, 13:30:14 Gönderen: metinmb407 »