Bu dediğin konfor olayı arabadan arabaya da değişir. Bir arkadaşımıza daha yeni 17" Enkei aldık araç Leon MKI. 15 jant vardı 16 alacaktı ısrarla 17 almasını söyledim. Şimdi bana dua ediyor. Ben ne yaşadıysam aynısnı yaşıyor. Bana söylediği kokpitte bile ses yok, konfor bozulmadı, performans çok etkilenmedi. Konfor farkı yok demiyorum bariz bir fark yok. 16" Comfort jantlı Boraya da bindim kendim 15 kullandım. 16 dan 17 ye geçseydim hiçbir fark hissetmeyecektim bunu anladım ama 15 ten 17 ye geçince rahatsız edecek, böbreklerimi yerinden oynatacak kadar bir fark yok. Olayı lastiğe bağlarsan Michelin zaten yapısında var yumuşaklık. Ama 15 jantta bile balon yaptıran var bu da bir gerçek.
Şunu da aktarayım 215-45-17 çap olarak 195-65-15 ten küçük. Aracım 15 jantlara göre yarım santim alçaldı.
Motoru zorlayan (abartılmayacak derecede olan lastiklerden bahsediyorum tutupta 215 yerine 245 yanak takarsan olmaz) jantın ağırlığıdır. Jant ne kadar hafif o kadar iyi performans ve düşük yakıt tüketimi. Çünkü 205-50-17 ile 215-45-17 arasındaki fark tabanda 10 mm ama çapta da 11,5 mm fark. Diyeceksin ki sürtünme etkisi var. Ama diğer taraftan da lastik ağırlaşıyor. Zaten firmalar jant ebatlarına göre lastiği bu yüzden belirlemişler. Şartlar maksimum düzeyde eşitlenmeye çalışılıyor. Bu çerçevede de ben bizzat kendi tecrübemi aktarıyorum. 17 jantta bundan sonra olmazsan olmazımdır.
Anladım hocam. Bence de lastik ölçülerinde fark %2'nin altında tutulduğu sürece sorun olmaz.
Benim jantlar da 15" daha önce Pirelli lastik vardı ve sert hamurluydu, arka ikisi bomba yapınca değiştirmek zorunda kaldım. Michelin aldım ve konfor, yakıt ekonomisi ve sesten çok memnunum. Lastik balon yapması da kullanılan kauçuk kalitesi ve karkas yapısının kalitesine bağlı. Bu lastiklerin balansı bile şaşmıyor, daha önce iki ayda bir balans isterdi.