Gönderen Konu: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi  (Okunma sayısı 19240 defa)

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #42 : 06 Haziran 2014, 21:35:10 »
bu gün zekeriyaköy rampası bilen bilir meşhur bir rampadır, hem viraj hem de epey diktir, bu yüzden inişinde devamlı kazalar olduğu için virajdan çıkma devrilme gibi öküz gibi setler koyuldu virajlarda, neyse ben zekeriyaköyden çıkış, tırmanma istikametine gidiyordum, düzdeyken dikizden baktım beyaz bir araba geliyor uzakta mercedes zannettim benim hız normal o yaklaşıyor, rampaya yakın baktım sağ arkama yanaşmış hızla geliyor son kasa sedan civic, araba dörtteydi verdim gaza viraja geldim üçe düştüm mecbur yollar yağış zaten kuru olsada farketmez atar viraj dışına neyse asıldım gaza 80 civarı devir artarak ve muhteşem bir motor sesisle tırmanıyor sanki turbo var, daha bassam daha da gider ama tam limitlerde az daha bassam viraj içi veya dışı savuracak, dikizden baktım bizim hızlı civic ci baya bir geride kalmış, araba da son model zoruna gitmiş olmalı bizim son model civic cinin :)

Logged

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #43 : 06 Haziran 2014, 23:00:45 »
O rampadan ben de 3 le çıkıyorum çok rahat..zaten hız limiti 70-80 arasi olmali bence orada! Viraj keskin sayılır dikkatli sürüşler ;)

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #44 : 06 Haziran 2014, 23:01:54 »
Abiler, kardesler, yok yokustu yok virajdi bunlar sadece sohbet ve anilarimiz :) Ortada bir gercek var arac gotunu kaldirinca gidiyor bunu herkes kabul ediyor. Sikayetci oldugumuz nokta 0-100km deki hantalligi. Ozellikle 40km den sonra ibre 50-60-70-80-90 km uzerinden gecerken agir cekimde geciyor sanki. Tam oralarda bir yerlerde bir sıkıntı var. Yoksa tabiki bircok aracla bire bir gider. Ama simdi adamla anlasmadan etmeden boyle yolda ben bastim o gitti geride kaldi filan bos is bunlar ;)

Anlas adamla kapis bir 0-100km en iyi sonuc bu ;)

Ben mesela iyi yakit denk geldi, araba cok fark etti. Yani 2.viteste gaza bastigimda hafif de olsa koltuga yapistiriyor. Tabiki turbo gibi degil. Ama bir ataklik oluyor. Ama dedigim gibi 60 km uzerinden gecerken ibre bir yemek molasi vermek lazim veya sigara :)

Çevrimdışı silver_line

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #45 : 08 Haziran 2014, 00:36:04 »
Evet gene aynı konuya geldik. Burdaki konu aslında AKL motorun ne kadar hantal olduğuyla ilgili.Ve yalan yok gerçekten AKL motor ara hızlanmalarda ve kalkışta epey hantal.Devirli kullanılsa dahi pekçok araba tarafından tokatlanır.

Gelelim son hıuz mevzusuna.Bu arabanın rampa aşağı olmamak kaydıyla 225 yapmasına imkan yok.Daha önce de çok kez tartışıldı.

Benzinde ve bakımdan (baskı balata, buji ve kabloları, filtreler değişimi, boğaz kelebeği temizliği vs) hemen sonra yola çıkmış bir araç neden yapmasın. Araçta bagaj yok, ben haricinde insan yok ? Ben demedim ki 260 kadranın hepsini bastım. 210 gören var sitede üstelik lpg ile de 225 niye gormesin ? Üstelik benzinde... Şu da var maşallah benim aracım kaçıyor hemde tepe tepe. Yeri geliyor 3. Viteste patinaj bile çektiği oluyor. Lpg ayarım normalinden biraz fazla açık. Sitedeki arkadaşlar bir depo ile 350 - 400 km giderken ben 280-300 km gidiyorum. Belki cebime zarar ama Emekli gibi süreceğime 2.0 motor bir araçla zorlanmadan kapışmanın keyfide bir başka. Gönül isterdi ki turbolu çekiş kontrol sistemli bir golfüm olsaydı da daha çok keyfine varsaydım...
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2014, 00:43:33 Gönderen: silver_line »
Efsaneler ölmez, sadece şekil değiştirir...

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #46 : 08 Haziran 2014, 12:26:22 »
Benzinde ve bakımdan (baskı balata, buji ve kabloları, filtreler değişimi, boğaz kelebeği temizliği vs) hemen sonra yola çıkmış bir araç neden yapmasın. Araçta bagaj yok, ben haricinde insan yok ? Ben demedim ki 260 kadranın hepsini bastım. 210 gören var sitede üstelik lpg ile de 225 niye gormesin ? Üstelik benzinde... Şu da var maşallah benim aracım kaçıyor hemde tepe tepe. Yeri geliyor 3. Viteste patinaj bile çektiği oluyor. Lpg ayarım normalinden biraz fazla açık. Sitedeki arkadaşlar bir depo ile 350 - 400 km giderken ben 280-300 km gidiyorum. Belki cebime zarar ama Emekli gibi süreceğime 2.0 motor bir araçla zorlanmadan kapışmanın keyfide bir başka. Gönül isterdi ki turbolu çekiş kontrol sistemli bir golfüm olsaydı da daha çok keyfine varsaydım...

Eğer aracınızın her bakımı tamsa ve dediğiniz gibi araç boşsa mümkün tabi ki.LPG ayarlarınız da açıkmış.Bunun da etkisi olabilir tabi ki.Bizim ayarlarımız biraz kısık, ona göre de az yakıyor az kaçıyor tabi. Acaba LPG ayarlarını açtırsak ne kadar oynar tüketimde?Gidişi de çok değişir mi?Daha önce kısık denediniz mi? Bu konuda bi bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler şimdiden.
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı silver_line

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #47 : 08 Haziran 2014, 13:36:58 »
Eğer aracınızın her bakımı tamsa ve dediğiniz gibi araç boşsa mümkün tabi ki.LPG ayarlarınız da açıkmış.Bunun da etkisi olabilir tabi ki.Bizim ayarlarımız biraz kısık, ona göre de az yakıyor az kaçıyor tabi. Acaba LPG ayarlarını açtırsak ne kadar oynar tüketimde?Gidişi de çok değişir mi?Daha önce kısık denediniz mi? Bu konuda bi bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler şimdiden.

Tüketim olarak kilometrede 33-38 kuruş arası değişiyor şimdiki açık hali ile. Bazen agresif kullandığım oluyor 40 kuruşu görüyor. (Şehir içi LPG değerleri bunlar) Tabi ona göre de kaçıyor. Kıstırdığım zamanda fazla birşey farketmiyor. 30 kuruş civarı düşüyor. Benim araç normal araçlara göre biraz fazla yakıyor. 18 inç 225 taban lastikler var. Az yaksın diye kıstırdım daha önce bu seferde çekiş düşüyor. Hafif bir rampada klima kapalı olsa bile bayılıyor bu sefer vites küçültüp devir yükseltiyorsun yine çok yakıyor. Kalkışta araç biraz yüklüyse devri tam bulmuyor stop ediyor. Yada devir çok altta kalıyor hızlanmasını bekliyorsun arkandaki adam dibine kadar girip selektör yakıyor. Gitsin diye yine basıyorsun. Yine aynı değerlerde yakıyor. Aynı yakıtı yakıp gitmeyeceğine 5 kuruş fazla yaksın tadını alıyım daha iyi dedim lpg ayarını açtırdım. Ve inanın çok fark ediyor. Kalkışlarda 1. vites neredeyse rölantide kalkıyorum çünkü az biraz gaz versem, çekiş çok olduğu için patinaja düşüyor. 2. vites 4000 devirden sonra 3'e atınca zaten arkamdan tekme yemişim gibi kaçıyor. (2. ve 3. vites patinaj keyfide cabası :D )  Gaz pedalı ve aracın tepkisini zaten tarif edecek bir duygu yok. Sanki araba transformersdaki gibi evrim geçiriyor bir canavara dönüşüyor. :D Hal böyle olunca da ayarı kısık, gitmeyen mide bulandıran arabadan , yolu biraz daha uzatıyım da keyfini biraz daha çıkarıyım derdine düşüyorsunuz. Konuyu toparlayacak olursak lpg ayarı kısık araç hem gitmiyor hemde gitsin diye basınca yakıyor. Tadını alıyım aracıma yeniden aşık oluyum derseniz LPG'yi normalden biraz fazla açtırın 5-6 belki 10 kuruş fazla yakacak kilometrede ama onun hazzına da varacaksınız.
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2014, 13:40:45 Gönderen: silver_line »
Efsaneler ölmez, sadece şekil değiştirir...

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #48 : 08 Haziran 2014, 15:34:59 »
peki bu tarz kullanımla benzinde ne yakar acaba, denediniz mi?

Çevrimdışı silver_line

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #49 : 08 Haziran 2014, 16:31:19 »
Kardeşim hiç çalışmadığım yerden sordun  :) Aracı benzinde çok nadir bile denmeyecek kadar az kullanıyorum desem yeridir. Çünkü evden çık iki ışık arası diyene kadar havada sıcak olunca 500-600 metre gidiyorum LPG'ye geçiyor. Birde pahalı meret :D çeyrek depoya yakın alıyorum  40-45 günde bir. Işık yanana kadar yetiyor bana. Ama kırmızı çizginin üstündeyken bir iki kez bastım 1 km ya gittim ya gitmedim ışık yandı.  Ama benzinde deneyen arkadaşlar vardı. Onlar bilgilendirirse daha sağlıklı bir sonuç olur ;)
Efsaneler ölmez, sadece şekil değiştirir...

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #50 : 08 Haziran 2014, 16:54:37 »
peki bu tarz kullanımla benzinde ne yakar acaba, denediniz mi?

Bu tarzdan kastettigin biraz sert ve devirli kullanimda benzinde ne yakar dersen. Kac kurus bilmem ama soyle izah edebilirim.

Uzun yolda : 7.4 lt degilde 8.4lt yakarsin.
Sehir ici     : 10 lt degilde 14lt yakarsin.

Bir diger olcme taktigimiz ise malum ibre. Eger yarim depodan az benzin varsa, hatta ceyrek depo gibiyse. Bu tarz kullanimda gozun direk o ibrenin nasil hareket ettigini gorecektir. Bu detayi kacirmana imkan yok. Yani 3. cizgidedir 10dk sehir ici basmissindir bir bakmissin 2.cizgide. Sehir ici 15km filan bu sekilde kullan kesin ibre yer degistirecektir. Yani normaldan cok daha fazla ;)

Aracinda gaz olmayan biri olarak bu bilgileri verebilirim ;) Avrupada biraz daha ucuz malum benzin basiyorum bende bazen deniyorum :)

Bu yukarida verdigim bilgilerin bir de tersini vereyim. Yani kasarsak ne kadar dusurebiliriz bu aracin yakitini iste detaylar :

Uzun yolda : 6.2 lt (ince ayakkabi giyersin, 100km hizi gecmezsin ve rampa asagiya viteste birakir gaza mumkun oldugunda basmassin.)
Sehir ici     : 9.3 lt ( 2.500 deviri fazla gecmeden vites degistirisin, trafik lambalarinin yerini ezbere bilmen gerekir v.s v.s :))
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2014, 17:01:09 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt:
« Yanıtla #51 : 08 Haziran 2014, 20:42:17 »
Bi arkadasin forumda klimayla ilgili yazdığını hatirlar gulerim hala..yolda giderken klimayi açıyor araba öyle kasiliyor ki yaninda oturan eşi sanırım köpege carptik diyor bu durumu özetliyor sanırım :)


Gucten ziyada torku 200nm alti her aracta belirgin şekilde sağırlık yaratan bi durum.

1.9 tdi nin klima acik kapalı umrunda bile olmuyor.




Tapatalk

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 AKL Motora Klimanın etkisi
« Yanıtla #52 : 08 Haziran 2014, 21:39:54 »
Tüketim olarak kilometrede 33-38 kuruş arası değişiyor şimdiki açık hali ile. Bazen agresif kullandığım oluyor 40 kuruşu görüyor. (Şehir içi LPG değerleri bunlar) Tabi ona göre de kaçıyor. Kıstırdığım zamanda fazla birşey farketmiyor. 30 kuruş civarı düşüyor. Benim araç normal araçlara göre biraz fazla yakıyor. 18 inç 225 taban lastikler var. Az yaksın diye kıstırdım daha önce bu seferde çekiş düşüyor. Hafif bir rampada klima kapalı olsa bile bayılıyor bu sefer vites küçültüp devir yükseltiyorsun yine çok yakıyor. Kalkışta araç biraz yüklüyse devri tam bulmuyor stop ediyor. Yada devir çok altta kalıyor hızlanmasını bekliyorsun arkandaki adam dibine kadar girip selektör yakıyor. Gitsin diye yine basıyorsun. Yine aynı değerlerde yakıyor. Aynı yakıtı yakıp gitmeyeceğine 5 kuruş fazla yaksın tadını alıyım daha iyi dedim lpg ayarını açtırdım. Ve inanın çok fark ediyor. Kalkışlarda 1. vites neredeyse rölantide kalkıyorum çünkü az biraz gaz versem, çekiş çok olduğu için patinaja düşüyor. 2. vites 4000 devirden sonra 3'e atınca zaten arkamdan tekme yemişim gibi kaçıyor. (2. ve 3. vites patinaj keyfide cabası :D )  Gaz pedalı ve aracın tepkisini zaten tarif edecek bir duygu yok. Sanki araba transformersdaki gibi evrim geçiriyor bir canavara dönüşüyor. :D Hal böyle olunca da ayarı kısık, gitmeyen mide bulandıran arabadan , yolu biraz daha uzatıyım da keyfini biraz daha çıkarıyım derdine düşüyorsunuz. Konuyu toparlayacak olursak lpg ayarı kısık araç hem gitmiyor hemde gitsin diye basınca yakıyor. Tadını alıyım aracıma yeniden aşık oluyum derseniz LPG'yi normalden biraz fazla açtırın 5-6 belki 10 kuruş fazla yakacak kilometrede ama onun hazzına da varacaksınız.

Abi sizin araç çok yakıyormuş.Geçenlerde BP den 10 TL gaz aldım.Litresi 2,54 idi.Kilometreyi sıfırladım.İnanmayacaksın ama 44 kilometre yol gitti.Ama bu gazın hepsini İstanbul içinde gece kullandım.Uzun yol yapsam daha da giderdi.Bu haliyle kilometre başına 22,7 kuruş yapıyor.
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2014, 21:41:50 Gönderen: ilGhiNC »
CRAFTER TDI 163 ps