LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır. Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Daha düşük ateşleme gerilimine sahip olan LPG bujilerinin kullanımı çözüm getirir.
Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.
LPG bujileri iridyum uçlu, ısı iletimi yüksek ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda kesinlikle uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.
Bu arada bujinizin kodunu kesinlikle servise, ustaya, parçacıya gitmeden katalog taraması yaparak kendiniz bulun. Yanlış buji kullanımını hem kendim yaşadım hem de forumdan çok gördüm.