Gönderen Konu: motordaki sarsıntı  (Okunma sayısı 15731 defa)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #14 : 01 Haziran 2014, 18:02:59 »
LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
 
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır. Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Daha düşük ateşleme gerilimine sahip olan LPG bujilerinin kullanımı çözüm getirir.

Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.

LPG bujileri iridyum uçlu, ısı iletimi yüksek ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda kesinlikle uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.

Bu arada bujinizin kodunu kesinlikle servise, ustaya, parçacıya gitmeden katalog taraması yaparak kendiniz bulun. Yanlış buji kullanımını hem kendim yaşadım hem de forumdan çok gördüm.
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2014, 18:09:38 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Logged

Çevrimdışı hellfire39

  • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ynt: Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #15 : 01 Haziran 2014, 18:25:33 »
LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
 
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır. Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Daha düşük ateşleme gerilimine sahip olan LPG bujilerinin kullanımı çözüm getirir.

Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.

LPG bujileri iridyum uçlu, ısı iletimi yüksek ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda kesinlikle uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.

Bu arada bujinizin kodunu kesinlikle servise, ustaya, parçacıya gitmeden katalog taraması yaparak kendiniz bulun. Yanlış buji kullanımını hem kendim yaşadım hem de forumdan çok gördüm.
Yani kardesim diyorsun ki lpg li araclarda kesinlikle bujileri lpg uyumlu olanindan alalim iridyum olanindan mesela ben buji ve kablolarini degistirmeyi dusunuyorum sarsinti icin aracim 1.6 aee 98 polo bujileri lpg iridyum olanindan ve kablo icin oneriniz varmi bremi marka olabilirmi?

Birde aracı benzinde kullanırken bu ırıdyum uclu bujıler sorun cıkarmaz dımı?
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2014, 18:47:08 Gönderen: hellfire39 »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #16 : 01 Haziran 2014, 18:46:41 »
Yani kardesim diyorsun ki lpg li araclarda kesinlikle bujileri lpg uyumlu olanindan alalim iridyum olanindan mesela ben buji ve kablolarini degistirmeyi dusunuyorum sarsinti icin aracim 1.6 aee 98 polo bujileri lpg iridyum olanindan ve kablo icin oneriniz varmi bremi marka olabilirmi?

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bremi bildiğim kadarıyla VW'e OEM parça sağlayıcılarından. NGK'da kullanabilirsiniz o da orijinal parça üreticilerinden. Başka marka bilmiyorum açıkçası, araştırmak lazım.

Lütfen parça almadan ürün kodlarını aşağıdaki sayfalardan arabanızın marka modelini girerek öğrenin ve ona göre satın alın.
http://www.en.bremi.de/fl
http://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı hellfire39

  • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #17 : 01 Haziran 2014, 18:49:43 »
Bremi bildiğim kadarıyla VW'e OEM parça sağlayıcılarından. NGK'da kullanabilirsiniz o da orijinal parça üreticilerinden. Başka marka bilmiyorum açıkçası, araştırmak lazım.

Lütfen parça almadan ürün kodlarını aşağıdaki sayfalardan arabanızın marka modelini girerek öğrenin ve ona göre satın alın.
http://www.en.bremi.de/fl
http://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/
sizce bu parçalar nasıl
http://vospar.com/BUJI-KABLO-TAKIMI-AEE-ALM-MOTOR,PR-6539.html
 
http://www.n11.com/bur6et-atesleme-bujisi-P18972575  
ben bunları almayı dusunuyordum...
ama arcım lpglı oldugu ıcın fıkrım bıraz degıstı sanırım...

buda aracıma uygun olan bujiymiş bu biraz daha pahalı diğerine göre
http://www.n11.com/lpg-2-P18973337
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2014, 18:53:52 Gönderen: hellfire39 »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #18 : 02 Haziran 2014, 11:04:25 »
 :tamamdir
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı mustafasinaokur

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #19 : 06 Haziran 2014, 00:12:43 »
Bugün ateşleme bobinini bosh marka orijinal bobin ile değiştirdim,buji kablolarınıda değiştirdim fakat arabadaki sorun halen devam etmekte ne yapacağımı bilmiyorum artik arabayı satacam vallah :'(

Çevrimdışı remo1335

  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #20 : 06 Haziran 2014, 00:59:04 »
Krank devir sensorune baktirdinmi
 eger ariza veriyosa orjinali ile degistir. Bende de benzer sorun vardi sorun bundan kaynaklanlyomus.
GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Çevrimdışı mustafasinaokur

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #21 : 06 Haziran 2014, 01:48:15 »
Arıza tespit cihazında arabada hic bir arıza görünmüyor.

Çevrimdışı abdullahçam

  • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #22 : 06 Haziran 2014, 09:22:32 »
arkadaşım motor kulana baktırdınmı
GrEeN MaChİnE

Çevrimdışı mustafasinaokur

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #23 : 07 Haziran 2014, 01:12:29 »
Baktirdim da araba daha çok ateşleme kesiyor gibi bugün ankaraya geçtim ankaraya gelmişken arabayı göstereyim diyorum.Anakarada Volkswagen ustası önerebilecek birisi varmı Etimesgut elvankentteyim.

Çevrimdışı abdullahçam

  • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #24 : 07 Haziran 2014, 15:16:43 »
Ivedik te benim ustam yakup ustam var sonucu bulmadan seni gondermez  yeni volkswagen ivedik kapi girisinde 30.cad 133 sokak 0537 400 93 83 kompresör unu felan ölctür orda yesil polosu olan de ust kapak revizyonu yaptirmis de o sekilde tanir
GrEeN MaChİnE

Çevrimdışı mustafasinaokur

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #25 : 09 Haziran 2014, 21:27:16 »
Bugün ankarada arabayı gösterdim ve usta kattan olduğuna kanaat verdi bakalım katı da değiştirince sonuç ne olacak.

Çevrimdışı hellfire39

  • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #26 : 09 Haziran 2014, 21:47:07 »
Bugün ankarada arabayı gösterdim ve usta kattan olduğuna kanaat verdi bakalım katı da değiştirince sonuç ne olacak.
kat dediğiniz şey ne acaba

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: motordaki sarsıntı
« Yanıtla #27 : 10 Haziran 2014, 01:46:18 »
kat dediğiniz şey ne acaba

Katalitik konvertör.
Akıl yaşta değil baştadır.