Gönderen Konu: :(  (Okunma sayısı 19674 defa)

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2014, 18:55:09 Gönderen: bluerose1 »
Red Machine!!!

Logged

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #29 : 03 Temmuz 2014, 08:50:15 »
Verdiğiniz ikinci linkteki ürün orjinaldir. Ben, şirket İngiltere'ye götürdüğünde oradan almıştım. K&N Filtre de tercih edebilirsiniz. 75$'lık üründe gümrük sorunu yaşayabilirsiniz çünkü bunların kutusu biraz büyük.

Arkadaşım için Polo 6n2 aracına aşağıdaki üründen aldık ve gayet memnun. Ben de kendi aracımda test ettim ve Apexi ile aynı tok sesi aldım. Tek farkı K&N yağlı, Apexi Power kuru filtredir.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-kn-rc-3250-universal-hava-filtresi-133648923/detay

Edit: Linki düzelttim. Direk bu satıcıdan aldık filtreyi. Orjinal fiyatı 90$ gözüküyor ama Türkiye satış fiyatları 150-180TL civarında..
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2014, 08:54:49 Gönderen: koug »

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #30 : 03 Temmuz 2014, 15:27:12 »
Verdiğiniz ikinci linkteki ürün orjinaldir. Ben, şirket İngiltere'ye götürdüğünde oradan almıştım. K&N Filtre de tercih edebilirsiniz. 75$'lık üründe gümrük sorunu yaşayabilirsiniz çünkü bunların kutusu biraz büyük.

Arkadaşım için Polo 6n2 aracına aşağıdaki üründen aldık ve gayet memnun. Ben de kendi aracımda test ettim ve Apexi ile aynı tok sesi aldım. Tek farkı K&N yağlı, Apexi Power kuru filtredir.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-kn-rc-3250-universal-hava-filtresi-133648923/detay

Edit: Linki düzelttim. Direk bu satıcıdan aldık filtreyi. Orjinal fiyatı 90$ gözüküyor ama Türkiye satış fiyatları 150-180TL civarında..
ilk linkteki de 180TL. geliyor fiyatı ayrıca Amerika dan...nasıl orijinal olmaz hayret diğer ilanların hepsi chine merkezliydi fiyatları da ucuzdu.uzaktan bakınca yeni anladım.orjinalin siyah plastiği parlak replika olanın soluk renkteymiş.K&N filtre kullanmam yağlı filtre sevmiyorum.yıkama sorunu oluyor sonrasında özel spreyi ile yağlamak falan uzun iş.
Red Machine!!!

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #31 : 03 Temmuz 2014, 17:31:31 »
ilk linkteki de 180TL. geliyor fiyatı ayrıca Amerika dan...nasıl orijinal olmaz hayret diğer ilanların hepsi chine merkezliydi fiyatları da ucuzdu.uzaktan bakınca yeni anladım.orjinalin siyah plastiği parlak replika olanın soluk renkteymiş.K&N filtre kullanmam yağlı filtre sevmiyorum.yıkama sorunu oluyor sonrasında özel spreyi ile yağlamak falan uzun iş.

Vallaha ilk linkteki ürünün resminde sanki photoshop kullanılmış gibi geldi o yüzden bana pek güven vermedi. O zaman size 3. öneri olarak simota diyorum. Türkiye fiyatları da gayet uygun. Orjinalini İzmr'de gördüm bana kaliteli gibi geldi. Tabi bunun da replikaları piyasada cirit atıyor. Ama bildiğim akdarıyla simota'da yağlı filtre (emin değilim ama öyle hatırlıyorum).

Türkiye şartları malum, yollar toz toprak. Orjinal filtre 5bin km sonra kararıyorsa açık filtrelerin kesinlikle orjinal kullanılması lazım. Özellikle yağlı filtre kullanılması taraftarıyım çünkü yağlı açık filtrelerin, filtreleme işlemini daha iyi yaptığı testlerle onaylandı.Ama tabi karar sizin ben sadece fikrimi söyledim..

Aslında filtre kadar önemli olan bir konu da boru kitinin ısınmamasını sağlamak. Her ne kadar önden soğuk hava çekecek şekilde ayarlasak da motorun sıcaklığı ile borular ısınıyor. İşte benim de en büyük sorunum bu.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #32 : 03 Temmuz 2014, 19:18:56 »
Vallaha ilk linkteki ürünün resminde sanki photoshop kullanılmış gibi geldi o yüzden bana pek güven vermedi. O zaman size 3. öneri olarak simota diyorum. Türkiye fiyatları da gayet uygun. Orjinalini İzmr'de gördüm bana kaliteli gibi geldi. Tabi bunun da replikaları piyasada cirit atıyor. Ama bildiğim akdarıyla simota'da yağlı filtre (emin değilim ama öyle hatırlıyorum).

Türkiye şartları malum, yollar toz toprak. Orjinal filtre 5bin km sonra kararıyorsa açık filtrelerin kesinlikle orjinal kullanılması lazım. Özellikle yağlı filtre kullanılması taraftarıyım çünkü yağlı açık filtrelerin, filtreleme işlemini daha iyi yaptığı testlerle onaylandı.Ama tabi karar sizin ben sadece fikrimi söyledim..

Aslında filtre kadar önemli olan bir konu da boru kitinin ısınmamasını sağlamak. Her ne kadar önden soğuk hava çekecek şekilde ayarlasak da motorun sıcaklığı ile borular ısınıyor. İşte benim de en büyük sorunum bu.
BEn artık kendi resmi sitesinden alırım Apexi nin orjinalini... Zaten elimdekini de hiç kullanmadım sadece denedim sonra çıkardım.kuru kuruya filtre olmaz.şu perf.projesine başlarsam o zaman açık filtre uygularım. Yalıtım +boru vs bunların hepsi de benim en çok dikkat ettiğim şeydir. Bilinçsizce cai kullanımı yapanları görüyorum.benim hepsine bir çözümüm var diğer türlüsü beni tatmin etmez zaten. Önce önlem sonra keyif. Ben şu an kutu içi green kullanıyorum, ancak baharda ve sonbaharda yağmursuz fazla toz toprak olmadığı zamanlarda takar kullanırım. Bunun dışında kutu içi.benimki tamamen keyif işi zaten hafta sonları ya binerim arabaya ya binmem hafta içi şirket aracı var altımda...
Red Machine!!!

Çevrimdışı kerem0537

  • İleti: 377
  • Kazasız Belasız...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk5 1.4Tsi GT 170Hp 240Nm Tork...
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #33 : 03 Temmuz 2014, 21:21:26 »
benim anlamadığım 2 senedir 20 liralık açık filtre kullanıyorum, araç tık demiyor çok şükür. arada bir boğazı temizletiyorum o kadar. orjinal falan takılmayın o kadar. çekişinde de bi sorun yok. ses yapıyorsa koyverin gitsin. zaten yaptığı ses ne kadar, 8valf sonuçta. deymez o paralara...  :tamamdir
Shadow...

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #34 : 03 Temmuz 2014, 22:31:54 »
Hocam yanlış anlamayın ama, günümüzde üretim ve malzeme konusunda gelinen son teknoloji kullanılarak üretilen motorlardan bile beklentileri iki “şey” mahvediyor:
1. Giren havanın içindeki toz ve
2. Yanma sonrası doğal olarak oluşan kurum.
Bu iki malzeme de metal yüzeyleri aşındırmak konusunda bulunabilecek en güçlü malzemeler.

Şimdi siz ilk olarak motora giren tozu engelleme konusunda üreticinin belirli standartları gözeterek ürettiği veya üretilen bir filtreyi sökerek bunun yerine başka sebeplerle bir filtre uydurmaya çalışıyorsunuz. Lütfen bu filtrelerin seçimi konusunda motorunuzun sağlığı için biraz daha özenli davranmaya çalışın.

Zaten ikinci maddede belirttiğim konuda sanayideki ustalar sağ olsun, motor yağı hakkında bilgisizlikleri sonucu düşük kalite yağlar artık standart haline gelmiş ve insanların işin farkına varması iş işten geçtikten sonra oluyor. Kurum temizleyemeyen bu yağlarla çalışan motorların bitik durumunu hem forumumuzda hem de başka forumlarda çok kere gördüm.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2014, 22:56:18 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #35 : 03 Temmuz 2014, 23:14:13 »
Hocam yanlış anlamayın ama, günümüzde üretim ve malzeme konusunda gelinen son teknoloji kullanılarak üretilen motorlardan bile beklentileri iki “şey” mahvediyor:
1. Giren havanın içindeki toz ve
2. Yanma sonrası doğal olarak oluşan kurum.
Bu iki malzeme de metal yüzeyleri aşındırmak konusunda bulunabilecek en güçlü malzemeler.

Şimdi siz ilk olarak motora giren tozu engelleme konusunda üreticinin belirli standartları gözeterek ürettiği veya üretilen bir filtreyi sökerek bunun yerine başka sebeplerle bir filtre uydurmaya çalışıyorsunuz. Lütfen bu filtrelerin seçimi konusunda motorunuzun sağlığı için biraz daha özenli davranmaya çalışın.

Zaten ikinci maddede belirttiğim konuda sanayideki ustalar sağ olsun, motor yağı hakkında bilgisizlikleri sonucu düşük kalite yağlar artık standart haline gelmiş ve insanların işin farkına varması iş işten geçtikten sonra oluyor. Kurum temizleyemeyen bu yağlarla çalışan motorların bitik durumunu hem forumumuzda hem de başka forumlarda çok kere gördüm.
Bu bana mıydı Emre... eğer öyleyse alma mı diyorsun hevesimi kırdın şimdi.elimdeki replikayla mı idare edecm.  :D
Red Machine!!!

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #36 : 03 Temmuz 2014, 23:43:48 »
Yok abi şimdi konu açılmışken ben de kendi çapımda bildiklerimi aktarmak istedim. Kullanan veya alacak herkese söylemiş oldum.

Hevesini kırmak istemem, arabanı zevkine göre modifiye yapıyorsun.

Açıkçası beni süzme konusunda tatmin eden bir filtre olmadı. Üreticiler kendi de bunu belirtiyor yani orijinal filtreye göre süzme oranları daha düşük ama yaptıkları açıklamaya göre düşen bu süzme miktarı sonucunda motora karışan partiküller herhangi bir sorun yaratmıyormuş. Buradan sonra kullanıcı yorumu devreye giriyor çünkü kimse iki tane aynı arabayı alıp, birine orijinal filtre birine kaliteli bir performans filtre takıp binlerce kilometre aynı koşullarda test yapamayacağına göre bu filtrelerin zarar-yarar seviyesini toz süzme bakımından anlamak zor olmalı.

Benim araştırmama göre performans filtrelerinde en iyi süzmeyi yağ emdirilmiş pamuk filtreler(oiled cotton filters) sağlıyor. Alacaksan bence bu tarz ürünleri tercih et. K&N ve BMC markaları başarılı olduğunu düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2014, 23:44:18 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ne Yazsam Bilemedim :(
« Yanıtla #37 : 04 Temmuz 2014, 00:04:08 »
Yok abi şimdi konu açılmışken ben de kendi çapımda bildiklerimi aktarmak istedim. Kullanan veya alacak herkese söylemiş oldum.

Hevesini kırmak istemem, arabanı zevkine göre modifiye yapıyorsun.

Açıkçası beni süzme konusunda tatmin eden bir filtre olmadı. Üreticiler kendi de bunu belirtiyor yani orijinal filtreye göre süzme oranları daha düşük ama yaptıkları açıklamaya göre düşen bu süzme miktarı sonucunda motora karışan partiküller herhangi bir sorun yaratmıyormuş. Buradan sonra kullanıcı yorumu devreye giriyor çünkü kimse iki tane aynı arabayı alıp, birine orijinal filtre birine kaliteli bir performans filtre takıp binlerce kilometre aynı koşullarda test yapamayacağına göre bu filtrelerin zarar-yarar seviyesini toz süzme bakımından anlamak zor olmalı.

Benim araştırmama göre performans filtrelerinde en iyi süzmeyi yağ emdirilmiş pamuk filtreler(oiled cotton filters) sağlıyor. Alacaksan bence bu tarz ürünleri tercih et. K&N ve BMC markaları başarılı olduğunu düşünüyorum.
bakalım aklım neye eserse o zaman karar veririm.kullanacam kullanacam diyorum cai yapalı 1 yıl olacak daha takmadım.orjinalden kopamıyorum.ama ileride bişeyler yaparsam elimde hazır olsun diyorum.günden güne ilanlar parçalar kayboluyor bulması zorlaşıyor fiyatlar dersen hergün daha da artıyor.imkan varken almak daha mantıklı sonrasında çok uğraşılıyor.
Red Machine!!!