dynamic shift programme (DSP) Vw deki adı sürüş stiline adapte olabilen şanzımandır şanzıman kısa bir hafızaya sahip örn.son km lerdeki sürüş sitiline göre vites geçiş devirlerini belirler.örn.bende önce eşim kullandıysa bi sağırlık hissederim yada akşam çok hızlı kullandıysam sabah kontagı basınca daha fazla devir çevirme isteği olur kolay vites yükseltmez devrini korur arabada bir iki bas çekten sonra şaznıman vites değişim aralığını yeniden belirler ve istenilen sürüşün daha kolay yapılmasına yardımcı olur Honda ve Renaultun klasik tip şanzımanlarındada aynı özellik mevcut.
silkeleme konusunda genelde yaşı olan arabalarda bu tarz durumlar olur 100binde balatadan olmaz .
ömrü bitince küçük selenoid valfler değişir her vites için düğme büyüklüğünde hakimiyet sağlayan seleniod valfler vardır.bunların tümü kaliteli bir yağ ile birlikte değiştimi hissedilmez konuma gelir ama kimse hafif silkeliyor diye bunları değiştirmez tamamen bozulması beklenir.dörd selenoidin değişim masrafıda sizin yetkili serviste değiştirdiğiniz baskı balata fiyatı dolayındadır.
ben manueli çok severdim bu arabayı çok temiz oldugu için almıştım kafamda süpheler vardı sonraları alıştım ve çok sevdim manuel de kullanıyorum şirket arabalarımızda ama bu arabadan sonra şahsen para verip kendi vites değiştiremeyen bi araba almam
ilk 4 vitesin aralığını bozmadan 5.vitesi koysalarmış nokta olurmuş tek sıkıntım o. Honda Civic fd6 F1 de bunu yapmış 5 ileri klasik tork konvektörlü şanzıman ilk 4 vites aynı karakterde bizimkiyle fakat 5 e atınca müthiş rahatlıyor bu sayede uzun yolda aynı modelin manuelınden az tüketiyor.Japonlar düz olsun otomatik olsun şanzımanda çok iyiler cidden çok sorunsuz şanzımanları var (toyota multimode hariç)
308 lira yetkili serviste baskı balata ücreti, 1 ay önce arkadaşın Focus da sorun çıkardı selenoid valfler, geçişlerde boşluk oluyordu değiştiren usta tanıdıktı ne kadar para verdi bilmiyorum ama çok hassas işçiliği var söküp, temizlenip takılması ve bilgisayardan ayar yapılması gerekiyor onun içinde orijinal yazılım lazım. Baskı balata değişiminden daha pahalı bir işlem olsa gerek.
Bence bu valflerin erken bozulması yağın zamanla özelliğini yitirmesinden dolayı oluyor. Aslında bu yağlar ömürlük olarak geçiyor ama yabancı forumlarda takip ettiğim şanzıman yağını değiştiren çoğu kişi de yağ simsiyah çıkıyor. Ben daha öne mobil teknik servis ile iletişime geçtiğimde eğer VW ömürlük olarak blirttiyse değişime gerek yoktur dediler, özellikle sordum değişelim mi diye. Bence en azından yağı ve filtreyi 60bin km de bir değişmek gerekli.
DSP'yi ekstra bir özellik sanmıştım, standart otomatik şanzıman özelliğiymiş.
Klasik tork konvertörlü şanzıman diyip yabana atmamak lazım, geçen yaz 1 serisi kullandım, yeni kasalardan test sürüşüne çıktık. Şanzıman tork konvertörlü ama kayıp seviyesi neredeyse manuelle aynı seviyede, inanılmaz geliştirmişler.
Toyotanın Multimode şanzımanı otomatik değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Onun da özelliği o şekilde geçişler biraz boşluklu olyor, sistemin çalışma prensibi olarak. Ama bunun yanında da tork konvertörlü şanzımanlara göre gücü yola aktarma oranı daha yüksek.