Gönderen Konu: manuelden otomatiğe geçiş  (Okunma sayısı 11645 defa)

Çevrimdışı mefata

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
manuelden otomatiğe geçiş
« : 08 Temmuz 2014, 15:45:23 »
Arkadaşlar selam.
İstanbul'da yaşadığımdan dolayı trafiik sorun oluyor.Bu yüzden otomatiğe geçmek istiyorum.Ve olursa yine golf alma düşüncesi oluşmaya başladı ama karar veremiyorum..Otomatik mk4 lerle ilgili şanzıman arızaları var mıdır?Tecrübeli arkadaşlardan yorumları bekliyorum.Ayrıca bu manuelden otomatiğe geçiş düşüncesine ne dersiniz?Mantıklı olur mu?Teşekkürler şimdiden.

Logged

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #1 : 08 Temmuz 2014, 17:55:42 »
Arkadaşlar selam.
İstanbul'da yaşadığımdan dolayı trafiik sorun oluyor.Bu yüzden otomatiğe geçmek istiyorum.Ve olursa yine golf alma düşüncesi oluşmaya başladı ama karar veremiyorum..Otomatik mk4 lerle ilgili şanzıman arızaları var mıdır?Tecrübeli arkadaşlardan yorumları bekliyorum.Ayrıca bu manuelden otomatiğe geçiş düşüncesine ne dersiniz?Mantıklı olur mu?Teşekkürler şimdiden.
Hem de çok mantıklı olur. İstanbul,ankara gibi yoğun trafiğin olduğu yerlerde otomatik harika birşey. Zaten bi alışınca bi daha manuel düşünmezsiniz. Fakat oyomatik için önemli bir kriter var, o da km düşük bir araç olacak yoksa malesef başa bela oluyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #2 : 08 Temmuz 2014, 18:04:53 »
mk4'lerde ki şanzımana göre yazıyorum, yakıt tüketiminiz artar, performans kayıpları oluşur çünkü bu tip otomatik şanzımanda kullanılan tork konvertörlü aktarma sistemi kinetik enerjinin ısı enerjisi yoluyla kaybına yol açıyor. Gücü yola aktarma oranı da bu yüzden düşüyor. Ayrıca bu arabalarda 4 ileri otomatik şanzıman var diye biliyorum, bu da ara hızlanma performansının düşmesi demek.

Tabi ki bunların yanında yoğun trafikte kullanımda verdiği konfor var.

Bu tip şanzımanlar çok nazik bir yapıda olmadığı için fazla zorlanmadan kullanıldığı takdirde hata yaşama olasılığı fazla değil. Bildiğiniz gibi 2. el araba almak şans işi ne olacağı belli olmaz.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #3 : 08 Temmuz 2014, 20:17:38 »
mk4'lerde ki şanzımana göre yazıyorum, yakıt tüketiminiz artar, performans kayıpları oluşur çünkü bu tip otomatik şanzımanda kullanılan tork konvertörlü aktarma sistemi kinetik enerjinin ısı enerjisi yoluyla kaybına yol açıyor. Gücü yola aktarma oranı da bu yüzden düşüyor. Ayrıca bu arabalarda 4 ileri otomatik şanzıman var diye biliyorum, bu da ara hızlanma performansının düşmesi demek.

Tabi ki bunların yanında yoğun trafikte kullanımda verdiği konfor var.

Bu tip şanzımanlar çok nazik bir yapıda olmadığı için fazla zorlanmadan kullanıldığı takdirde hata yaşama olasılığı fazla değil. Bildiğiniz gibi 2. el araba almak şans işi ne olacağı belli olmaz.
aynen kardesim arac 4 vites ama benm hevesim cift kırmızı triptonk dizeller :)
bende ilk defa hiç otomatik araba sahibiyim bunla hiç denemeden sürmeden aldım öyle denk geldi :) araca hiç bakma fırsatım olmadı otomatikte sadece 3vitese gecerken bazen ileri itiyor tek sorun bu sanırım yagı eksik life aldıgımda yag karterinden sızdırma vardı çünkü
yakıt konusuna gelince gecen hafta kocaeline gittim uzun yolda 78 tl doldrdm lpg bunun 386 km gitti dewamlı 100 ile 120 arası kullandım
konfor fevkalade diyebilirm cok keyifli
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Ynt: Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #4 : 08 Temmuz 2014, 23:14:20 »
mk4'lerde ki şanzımana göre yazıyorum, yakıt tüketiminiz artar, performans kayıpları oluşur çünkü bu tip otomatik şanzımanda kullanılan tork konvertörlü aktarma sistemi kinetik enerjinin ısı enerjisi yoluyla kaybına yol açıyor. Gücü yola aktarma oranı da bu yüzden düşüyor. Ayrıca bu arabalarda 4 ileri otomatik şanzıman var diye biliyorum, bu da ara hızlanma performansının düşmesi demek.

Tabi ki bunların yanında yoğun trafikte kullanımda verdiği konfor var.

Bu tip şanzımanlar çok nazik bir yapıda olmadığı için fazla zorlanmadan kullanıldığı takdirde hata yaşama olasılığı fazla değil. Bildiğiniz gibi 2. el araba almak şans işi ne olacağı belli olmaz.
4 vites olduguna bakma 5 vites manuelle ayni araliga sahip son disli ayni 3.vitesi cok pistir ama 4e attimi atesi söner. Çok konforlu ve suruse hemen adapte olur kick down dan uzak durur kullanmayi bilirsen s.icindede manuele yakin yakar ama tam gazda içer affetmez.uzunda zaten ayni yakiyor manuelle sağlamlık açısından manullerden daha sağlam diyebilirim cunki bu araclarin manuelleri mutlaka Sanzıman sikintisi olur ayna mahruti, vites armudu vs. Performans olarak 0-180 arasi 1.6 manuel 17 jantli golf V i ve passat b5.5 1.6 yi 1-2 boy geçiyorum manuel 16 jantli leonla beraber gidiyorum. Ornek açısından verdim yani pek bi farkı yok manuelden hatta kilosu dezavantajli olanları geçiyor.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #5 : 08 Temmuz 2014, 23:23:44 »
İlk ve son dişlinin oranları aynıdır. Dikkat edersen ara hızlanmalarda hantal kalır ve tüktim yüksek olur dedim çünkü motor optimum devir aralığına daha az kalıyor. Manuelde 2,3,4 yaparak daha düşük devirde kullanılabiliyor.

Gücü yola aktarma konusunda sistemi biliyor musunuz ? Tork konvertöründen dolayı oluşan kayıpları bir araştırın, gücü yola aktarma miktarı düşüyor inceleyin.

Manuelde sorun yaşamak zor, çünkü sistem elektronik değil ve sorun çıkartacak türden değil manueller. Çıkarsa da anlayan usta ve tamir masrafı düşük ama otomatikte geçişlerde silkeleme veya biraz aksama, boşluk başladımı tadı kaçıyor. Forumda çok fazla konu var bu şekilde.

Şimdi arabanızın performansı iyidir, başka arabalara boy boy fark atarsınız ama manuel olsa daha fazla boy fark atarsınız.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Ynt: Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #6 : 08 Temmuz 2014, 23:39:32 »
İlk ve son dişlinin oranları aynıdır. Dikkat edersen ara hızlanmalarda hantal kalır ve tüktim yüksek olur dedim çünkü motor optimum devir aralığına daha az kalıyor. Manuelde 2,3,4 yaparak daha düşük devirde kullanılabiliyor.

Gücü yola aktarma konusunda sistemi biliyor musunuz ? Tork konvertöründen dolayı oluşan kayıpları bir araştırın, gücü yola aktarma miktarı düşüyor inceleyin.

Manuelde sorun yaşamak zor, çünkü sistem elektronik değil ve sorun çıkartacak türden değil manueller. Çıkarsa da anlayan usta ve tamir masrafı düşük ama otomatikte geçişlerde silkeleme veya biraz aksama, boşluk başladımı tadı kaçıyor. Forumda çok fazla konu var bu şekilde.

Şimdi arabanızın performansı iyidir, başka arabalara boy boy fark atarsınız ama manuel olsa daha fazla boy fark atarsınız.
Ara hizlanma konusunda katiliyorum fakat sonucta sistem surekli vites yukseltip araci dusuk devirde rahat hareket ettirmek uzerine kurulu.fakat (dsp) sanzimanda gaz hareketleri cok önemlidir bunu doğru yapabilen arabayi istedigi devirde tutabilir bunu manuelden geçen hemen yapamaz bende menuelden gectim ve sonraları çözdüm sanzimanin dilini.manuel kara düzen ve otomatige göre basit bir yapı fakat dikkat edersen bahsettgim genel degil vw grubundaki bu manueller nazik yapida sert kullanımda uzun soluklu gitmiyorlar ben tork konvektoru hakkinda yeterli bilgiye sahibim sende forumdan arastrabilirsin forumdan ustteki alintida bahsettigim golf v komple sanziman degistirdi arac manuel 2.500 tl maloldu leon ise 60.000km de ve suan itibariyle disli kirmis sekilde fiyat arastirmasi yapıyor 1 500 fiya almis bgn bu arabalarda hep olur klasik vites gecmez ugultu baslar geri vites dislisi asinir 1  vites dislisi asinir cok cok naziktir gecmeme ve vitesten cikma yapar en az 5 arkadasim yasadi. yani manuel bisey olmaz diye bisey yok sanizman acildimi 1500 tlden aza cikamiyosunki bu otomatiktede boyle manuelde de elbette beyin vs girerse otom.daha masrafli ama ben bi falsosunu gormedim.japonlarin manelleri muthis uzun ömürlü ve dayanıklı hos otomatikleride iyi haklarini yemeyim.

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #7 : 08 Temmuz 2014, 23:45:53 »
Ara hizlanma konusunda katiliyorum fakat sonucta sistem surekli vites yukseltip araci dusuk devirde rahat hareket ettirmek uzerine kurulu.fakat (dsp) sanzimanda gaz hareketleri cok önemlidir bunu doğru yapabilen arabayi istedigi devirde tutabilir bunu manuelden geçen hemen yapamaz bende menuelden gectim ve sonraları çözdüm sanzimanin dilini.manuel kara düzen ve otomatige göre basit bir yapı fakat dikkat edersen bahsettgim genel degil vw grubundaki bu manueller nazik yapida sert kullanımda uzun soluklu gitmiyorlar ben tork konvektoru hakkinda yeterli bilgiye sahibim sende forumdan arastrabilirsin forumdan ustteki alintida bahsettigim golf v komple sanziman degistirdi arac manuel 2.500 tl maloldu leon ise 60.000km de ve suan itibariyle disli kirmis sekilde fiyat arastirmasi yapıyor 1 500 fiya almis bgn bu arabalarda hep olur klasik vites gecmez ugultu baslar geri vites dislisi asinir 1  vites dislisi asinir cok cok naziktir gecmeme ve vitesten cikma yapar en az 5 arkadasim yasadi. yani manuel bisey olmaz diye bisey yok sanizman acildimi 1500 tlden aza cikamiyosunki bu otomatiktede boyle manuelde de elbette beyin vs girerse otom.daha masrafli ama ben bi falsosunu gormedim.japonlarin manelleri muthis uzun ömürlü ve dayanıklı hos otomatikleride iyi haklarini yemeyim.

Aynen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #8 : 08 Temmuz 2014, 23:56:35 »
Tabi ki hor kullanılmış arabaları sizin arabalarınızla kıyaslamıyorum, söylemek istediklerim düzgün kullanıldığında geçerli.

dsp ne demek oluyor ki ?

Tecrübeleriniz tabi ki önemli ama sonuç olarak şu gerçekler değişmiyor değil mi ?
Tork konvertöründen dolayı güç kaybı olacak, ara hızlanmalar daha uzun olacak ve bunlarla birlikte yakıt tüketimi daha fazla. Şehir içinde vitesle uğraşma derdi yok.

Ayrıca japonların otomatiklerinin iyi olması ilginç bir konu. Arkadaşım yakın zamanda 2005 model bir swift aldı, vites geçişleri hissedilmiyor bile. Başka bir arkadaşım 2001 otomatik Golf kullanıyor, araba daha 100bin de ama tam gazda çok silkeliyor.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2014, 00:01:55 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #9 : 09 Temmuz 2014, 12:30:54 »
dynamic shift programme (DSP) Vw deki adı sürüş stiline adapte olabilen şanzımandır şanzıman kısa bir hafızaya sahip örn.son km lerdeki sürüş sitiline göre vites geçiş devirlerini belirler.örn.bende önce eşim kullandıysa bi sağırlık hissederim yada akşam çok hızlı kullandıysam sabah kontagı basınca daha fazla devir çevirme isteği olur kolay vites yükseltmez devrini korur arabada bir iki bas çekten sonra şaznıman vites değişim aralığını yeniden belirler ve istenilen sürüşün daha kolay yapılmasına yardımcı olur Honda ve Renaultun klasik tip şanzımanlarındada aynı özellik mevcut.

silkeleme konusunda genelde yaşı olan arabalarda bu tarz durumlar olur 100binde balatadan olmaz .

ömrü bitince küçük selenoid valfler değişir her vites için düğme büyüklüğünde hakimiyet sağlayan seleniod valfler vardır.bunların tümü kaliteli bir yağ ile birlikte değiştimi hissedilmez konuma gelir ama kimse hafif silkeliyor diye bunları değiştirmez tamamen bozulması beklenir.dörd selenoidin değişim masrafıda sizin yetkili serviste değiştirdiğiniz baskı balata fiyatı dolayındadır.

ben manueli çok severdim bu arabayı çok temiz oldugu için almıştım kafamda süpheler vardı sonraları alıştım ve çok sevdim manuel de kullanıyorum şirket arabalarımızda ama bu arabadan sonra şahsen para verip kendi vites değiştiremeyen bi araba almam :)

ilk 4 vitesin aralığını bozmadan 5.vitesi koysalarmış nokta olurmuş tek sıkıntım o. Honda Civic fd6 F1 de bunu yapmış 5 ileri klasik tork konvektörlü şanzıman ilk 4 vites aynı karakterde bizimkiyle fakat 5 e atınca müthiş rahatlıyor bu sayede uzun yolda aynı modelin manuelınden az tüketiyor.Japonlar düz olsun otomatik olsun şanzımanda çok iyiler cidden çok sorunsuz şanzımanları var (toyota multimode hariç)


Çevrimdışı mefata

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #10 : 09 Temmuz 2014, 13:49:52 »
Arkadaşlar çok iyi cevaplar vermişsiniz.Teknik anlamda da doyurucu bir konu olmuş. Benim gibi ikilemde kalan arkadaşlara da yardımcı olacaktır. Şöyle de düşünüyorum, otomatikten İllallah edip manuele geçen yoktur bizim arabalarda. Çünkü çok duymadım. Asılında küçük bir şehirde yaşasaydım düşünmezdim ama İstanbul'da gerçekten yoruyor manuel. Yakıt konusunda bizim arabalarımız zaten motorundan dolayı süper işler çıkaramıyor bu bir gerçek artık birazcık daha fazla yakar şimdi 35 litre ile 320-350 km şehir içi gidiyorum(tabi benzinide saymak gerek yaktığım 40 lira kadar) otomatikte de 300 giderim. O zaman bana da benimkini satıp temizini bulmak kalacak.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2014, 14:15:38 Gönderen: mefata »

Çevrimdışı mefata

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #11 : 09 Temmuz 2014, 16:50:53 »
Peki arkadaşlar 2004-2005 fsi otomatik golf5 ler hakkında ne düşünüyorsunuz? LPG olmuyor sanıyorum onlara. Yakıt çok mu üzer? Vitesi 4 ileri mi onlarda da?

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #12 : 09 Temmuz 2014, 17:37:29 »
dynamic shift programme (DSP) Vw deki adı sürüş stiline adapte olabilen şanzımandır şanzıman kısa bir hafızaya sahip örn.son km lerdeki sürüş sitiline göre vites geçiş devirlerini belirler.örn.bende önce eşim kullandıysa bi sağırlık hissederim yada akşam çok hızlı kullandıysam sabah kontagı basınca daha fazla devir çevirme isteği olur kolay vites yükseltmez devrini korur arabada bir iki bas çekten sonra şaznıman vites değişim aralığını yeniden belirler ve istenilen sürüşün daha kolay yapılmasına yardımcı olur Honda ve Renaultun klasik tip şanzımanlarındada aynı özellik mevcut.

silkeleme konusunda genelde yaşı olan arabalarda bu tarz durumlar olur 100binde balatadan olmaz .

ömrü bitince küçük selenoid valfler değişir her vites için düğme büyüklüğünde hakimiyet sağlayan seleniod valfler vardır.bunların tümü kaliteli bir yağ ile birlikte değiştimi hissedilmez konuma gelir ama kimse hafif silkeliyor diye bunları değiştirmez tamamen bozulması beklenir.dörd selenoidin değişim masrafıda sizin yetkili serviste değiştirdiğiniz baskı balata fiyatı dolayındadır.

ben manueli çok severdim bu arabayı çok temiz oldugu için almıştım kafamda süpheler vardı sonraları alıştım ve çok sevdim manuel de kullanıyorum şirket arabalarımızda ama bu arabadan sonra şahsen para verip kendi vites değiştiremeyen bi araba almam :)

ilk 4 vitesin aralığını bozmadan 5.vitesi koysalarmış nokta olurmuş tek sıkıntım o. Honda Civic fd6 F1 de bunu yapmış 5 ileri klasik tork konvektörlü şanzıman ilk 4 vites aynı karakterde bizimkiyle fakat 5 e atınca müthiş rahatlıyor bu sayede uzun yolda aynı modelin manuelınden az tüketiyor.Japonlar düz olsun otomatik olsun şanzımanda çok iyiler cidden çok sorunsuz şanzımanları var (toyota multimode hariç)



308 lira yetkili serviste baskı balata ücreti, 1 ay önce arkadaşın Focus da sorun çıkardı selenoid valfler, geçişlerde boşluk oluyordu değiştiren usta tanıdıktı ne kadar para verdi bilmiyorum ama çok hassas işçiliği var söküp, temizlenip takılması ve bilgisayardan ayar yapılması gerekiyor onun içinde orijinal yazılım lazım. Baskı balata değişiminden daha pahalı bir işlem olsa gerek.

Bence bu valflerin erken bozulması yağın zamanla özelliğini yitirmesinden dolayı oluyor. Aslında bu yağlar ömürlük olarak geçiyor ama yabancı forumlarda takip ettiğim şanzıman yağını değiştiren çoğu kişi de yağ simsiyah çıkıyor. Ben daha öne mobil teknik servis ile iletişime geçtiğimde eğer VW ömürlük olarak blirttiyse değişime gerek yoktur dediler, özellikle sordum değişelim mi diye. Bence en azından yağı ve filtreyi 60bin km de bir değişmek gerekli.

DSP'yi ekstra bir özellik sanmıştım, standart otomatik şanzıman özelliğiymiş.

Klasik tork konvertörlü şanzıman diyip yabana atmamak lazım, geçen yaz 1 serisi kullandım, yeni kasalardan test sürüşüne çıktık. Şanzıman tork konvertörlü ama kayıp seviyesi neredeyse manuelle aynı seviyede, inanılmaz geliştirmişler.

Toyotanın Multimode şanzımanı otomatik değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Onun da özelliği o şekilde geçişler biraz boşluklu olyor, sistemin çalışma prensibi olarak. Ama bunun yanında da tork konvertörlü şanzımanlara göre gücü yola aktarma oranı daha yüksek.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2014, 17:53:12 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: manuelden otomatiğe geçiş
« Yanıtla #13 : 09 Temmuz 2014, 17:55:10 »
Bu arada başka bir başlıkta otomatik şanzıman arızası ve masrafları ile ilgili bilgi paylaşılmş. Tamir maliyetlerini gerçek örnekten bakabiliriz. http://www.vwtr.net/forum/golf-ii/otomatik-sanzimancilar-lutfen-bi-tavsiye-t35630.0.html
Akıl yaşta değil baştadır.