Gönderen Konu: Terleme-Üfleme-Motor ömrü  (Okunma sayısı 6734 defa)

Çevrimdışı alperyüksel

  • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk4-2001-manuel-antrasit-trend
  • Şehir: Hatay
Terleme-Üfleme-Motor ömrü
« : 18 Ekim 2014, 23:44:32 »
Herkese hayırlı geceler.
Uzatmadan konuya geçeyim. Külbütör kapağında terleme başlamış yağ dolum kapağının olduğu yerde ve egzoz manifolduna kadar yağ yürümüş. Araç 60 binde lpgsiz sr motor(8v)Aracımla ilgilenen usta bunun normal olduğunu söyledi. Ancak ustamın babası (yaklaşık 35 yıllık motor ustası) motorun buhar yapmaya başladığını yaklaşık 2 sene içerisinde motor isteyebileceğini söyledi. Çekişten çok memnunum ,yağ değişeli 3500 km ye yaklaştı ancak herhangi bir eksiltme yok. Buna ek olarak arabamı devirli kullanırım ara ara 4000-4200 devirlere çıkarım ancak aracımı uzun uzun bağırtmam. Acaba üfleme denilen olay ya da üflemenin belirtisi midir yoksa basit bir conta işi mi?
Bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım...

Logged

Çevrimdışı tugaysaban

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: Terleme-Üfleme-Motor ömrü
« Yanıtla #1 : 19 Ekim 2014, 00:30:10 »
İlk defa böyle birşey duyuyorum motor yağ dolum haznesi kapağındaki terleme normaldir olabilir. Yağ çubuğunu araç sıcakken çektiğinizde üfleme yoksa araç sesi güzelse yağ yakmıyorsada sıkıntı yoktur manifolda yağ nasıl gitmiş dışardanmı sızmış acaba üst kapakta hafif terleme normaldir.
abs siz olur bbs siz asla..

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Terleme-Üfleme-Motor ömrü
« Yanıtla #2 : 19 Ekim 2014, 10:49:20 »
Alper bey motor yağı temelde bir sıvıdır ve sıvılar ısındıkça buharlaşır bu normal zamanı gelince motor yağının değiştirilmesinin sebebi budur ısıdan dolayı motor yağı birçok özelliğini kaybettiği gibi yine ısı kaynaklı buharlaşmadan dolayı viskositesini de kaybeder , ancak araca fazla yağ konulduğu zaman da taşma yapabilir fazla yağ konulduğu için yağ çubuğunun oradan ve yağ kapağının oradan boğaz kelebeğine giden hortumdan taşma yaşamıştım bir kere ve daha önceden yaşadığım için şunu söyleyebilirim ki manifold'a yağ gidiyorsa eğer taşma vardır fazla yağ konulmuştur. (motorun geri kalanının sağlıklı olduğunu varsayıyorum)

Ama şunu belirteyim öncelikle yağ kapağınızın altında plastik bir conta olur onu bir kontrol edin kapak yerine düzgün oturuyormu sıkı tutuyormu kontrol edin zira motor basınç altında çalışan bir alet ve basınçtaki değişimler sonucu bir yerlere yağ vurması söz konusu olabilir. Ayarında yağ konulduğundan emin olun , fazlası taşma yapabilir buda boğaz kelebeği'nin oraya vurabilir bunun sonucunda da oradan motora karışarak egzoz manifolduna geçebilir.

http://www.pc-retail.com/upload/files/13.img0670mediumvl3.jpg

Resimde görebilirsiniz yağ kapağının oradan boğaz kelebeğine bir boru gider bu boruyu söküp kontrol edin eğer burada yağ varsa muhtemelen araca fazla yağ eklenmiştir taşma yapmıştır ama aklınızda bulunsun az birşey yağ atığı veya kalıntısının bu boruda bulunması normaldir. Benim gibi araç km'si çok yüksek ise o zaman zaten bahsettiğim bölgede yağ atığı bulunmasını geçtim tortulaşma bile normaldir. Boğaz kelebeği temizleyen arkadaşlar bilirler az da olsa havadan gelen toz ve motordan gelen yağ buharı ve havadaki nem kelebek üzerinde tortulaşmaya neden olur yani özet olarak o kadarı normal ancak siz aşırılıkları kontrol edin

Benim aracımda 1.6 8v lpg'siz , km olarak yakın zamanda 350000'i geçti genelde uzun yolda kullandığım için 4000 - 4200 civarında kullanıyorum ve tüm bu bahsettikleriniz bende de var çekişte veya performansta hiçbir sorun yok (diğer aracımla kıyaslayarak söylüyorum). Üfleme için normal diye biliyorum sonuçra dediğim gibi motordaki birçok eleman basınç ile çalışıyor misal yağ pompası basınç üretir ve bir yerde açık varsa oraya üfleme olarak vurabilir bu.

Özet olarak bahsettiğiniz olayların hepsi bendede ve muhtemelen tüm 1.6 8v kullanıcılarında mevcut ve aracın bakımlarını düzenli ve olması gerektiği gibi yaptırırsanız eğer uzun süre sorunsuz kullanırsınız aracınızı.
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2014, 10:53:37 Gönderen: cybertronics »
Daha iyisi yine bir VAG'dır