Adamim bence isinirken artmasi sıkıntılı bir durum yani sıkıntılı olmasa da normal degil. Tum araclarda eski nesil yeni nesil fark etmiyor. Arac ilk calistiginda motor soguktur ve yuksek devirde rolanti atar. İsindikca normale doner ve sabit kalir hic oynamaz.
* Arac isindiginda 90 derece oldugunda hicbir sekilde o isi bir daha dusmemesi lazim araci stop etmedikce.
* Arac isindiginda ve devir 780-800 civari sabitlendiginde cok ufak dalgalanmalar disinda yine oynamamasi lazim sabit olmasi lazim.
Ben senin yerinde olsam soyle yapardim. Daha az masraf ve ugrastan daha cok masraf ve ugrasa dogru sunlari uygulardim:
1- Arac LPG ise kaliteli bir benzin alir en az 20km devirli kullanirdim.
2- Oksijen sensoru (MAF sensoru) nu bir guzel temizlerdim. SRC Maf Sensor Cleaner diye mucizevi bir sprey var 20TL civari bisi.
3- Hararet musurunu kontrol ederdim ya da kontrol etmeyle ugrasmayip yenisini taktirirdim.
4- Hararet musuru ile ilgili baska bir aksam var ise onu sorardim ustaya ne kafasini karistiriyor olabilir diye. İsi sensoru v.s ekstra bisi var ise eger.
5- Hararette dengesizlikler vara kesinlikle termostat da degismeli.
6- Bogaz kelebegini bir guzel temizletir adaptasyon yaptirirdim. Eger ustunde temizledilerse komple cikaripta daha detayli temizlenebilir. Ama kesinlikle her derda deva balata spreyi ile degil. Benzin ile veya baska birsey ile ki benzin iyidir. Bogaz kelebegi temizliginden hemen sonra adaptasyon yapma isi bence sıkıntılı. Bogaz kelebegi bir sure beklemeli kurumali kokusu v.s nemi herseyi gitmeli. Ondan sonra adaptasyon yaptirmadan birazcik kullanilmali arac veya yerinde calistirilmali. Daha sonra oyle normal bir servis degil kesinlikle VW servisinde bu isten anlayan biri tarafindan adaptasyonu yaptirir keyfine bakarsin. Zaten adaptasyon olmaz ve sorun devam ederse. Baska calisan bir bogaz kelebegi ile denemek veya yenisini almak veya daha detayli incelemek sart.
Ben olsam senin yerinde bunlari yapardim