Sadece yuksek hizlarda ne kadar yakar demek cok dogru degil bana gore. Tamamen gaz ve fren pedali ile olan iliskiniz cok onemli. Frene mumkun oldugunca basmazsak fren-gaz, fren-gaz yapmayip araci kasmazsak iyi degerler elde edilebiliyor. 140-160km arasi da ekonomik gitmisligim vardir. Ornegin 8.2 lt i gecmez ama isi biliceniz iste
Simdi 140km hizda devamli sabit gitmek icin kendinizi kasar gaza cok yuklenirseniz biraz fazla icer bu normal. Ama araci ivmelendirdikten sonra 140km e ulastiktan sonra gaz pedalindan mumkun oldugunca uzaklastirmalisiniz ayaklarinizi. 140km hiza ulasmis bir araca sadece gaz pedalina dokunmak yetiyor. Rampalar haric tabi.
Yakit degerlerim :* Genelde 120km hizla nadiren de 140km hizlarda uzun yol rotalarda : 7.4 lt tuketim degerim var.
* Az once yoldan geldim ve uzun yol yine, biraz sehir ici ve dag tepe v.s : 6.9lt tuketim degerim var.
Bu fark neden olustu bende anlamadim. 10W40 tan 0W40 yaga gectim biraz bununda katkisi olabilir. 7.4 lt yaktigim rotada bu sefer 6.9 yaktim ilginc sasirdim yani. Son 100km mesafeyi 140km hizla sabit geldim. Ama tabiki dagda tepede inislerde cok gaza basmam genelde salarim araci. Cok hafif dokunuslar yaparim
Ayni araci yine yeni yagi ile, babam kullandi ve tuketim 8.2lt neden oyle derseniz de alisik degil araca. Araca alisik olmayan ve gaz pedalin cozemeyenler 8 lt den asagi yaktirmalari imkansiz gibi birsey.
Huyunu suyunu bilenler biraz zorlama ile 100km de 7lt her turlu yakilir ki daha da sakin olunursa 6.7 - 6.9 lt arasi tutturulabilir. Daha asagisi icin 90km hiza hic cikmamak lazim o da biraz zor.
Bu kadar uzun yorumdan sonra bu araclar kesinlikle ekonomi araci degil onu belirtmek isterim. Cok yakiyorlar, sadece ve sadece dikkatli kullanimda eh iste olur. Dizelden geri kalani yalan aslinda da kismet o da olur