Gönderen Konu: Yakıt Sarfiyatı  (Okunma sayısı 23987 defa)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #56 : 11 Ağustos 2014, 13:25:50 »
Onu 50 tl olarak değil de, her 10 bin km de 1000 TL fazladan para cebinizden çıkıyor malesef.
ben bi arabaya 10bin km binmedim ki en fazla bindiğim 8 bindi onuda sattım bakalım buna ne kadar binecem.
10 binde binse 20 binde 2bin dersek zaten şuan lpg takdırmaya kalksan 2000 den aşağı tutmayacak ne gerek var 2000 tasarruf yapacam diye 2000 lira harcamaya nasıl mantıklı değil mi? :melek:

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #57 : 11 Ağustos 2014, 14:16:10 »
Neden 10bin den fazla binmeden değiştiriyorsun arabayı ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #58 : 11 Ağustos 2014, 14:43:03 »
Neden 10bin den fazla binmeden değiştiriyorsun arabayı ?
hevesim geçtimi daha üstüne bakıyom almak için sorun bu.
benimkisi bi heves  ;)
şuan hayalim golf 6 bakalım nasipse

Çevrimdışı umut_mk4

  • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #59 : 11 Ağustos 2014, 18:31:35 »
aynı km yi ben 174 tl ile benzinli yaptım ara ara klima çık.araç yüklü idi.50 tl mi fark var  :(
iyi çok değilmiş.ben yarı yarıya olur diyodum.
benım yakıt degerlerı senin degerler bırbırını tutuyor :)
2015 1.4 125ps highline

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #60 : 11 Ağustos 2014, 21:15:10 »
Zaten fabrika verileri 6-6.5 litre bende o verileri yakalamaya calisiyorum.sakin kullanıyorum yalniz

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #61 : 18 Ağustos 2014, 00:33:53 »
bugün 220 km yol yaptım gidiş dönüş şile-sarıyer arası, araç yarı dolu, yarısı yoğun trafik özellikle dönüş 3 saat sürdü yol, yarısıda seri kullanım, 14 litre benzin yakmış yani litresi 5 tl den 70 tl, motor hep sıcaktı onu söyleyeyim, 100 km de 6.5 litre, 1.6 aee motor bu kasayla yakıtı gayet iyi bence, yeni hava filtresi değiştirdim eskisi hava geçirgenliğini kaybetmişti, bir de tam sentetik 5-40 elf yağ koydum bir dahaki sefere imkan olursa 5-30 deneyeceğim. yemişim tüpünü, tüplüsü de bundan biraz az paraya yapardı bu yolu, motoru hırpalaması, performans düşüklüğü, arızası da yanında bedava :)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #62 : 18 Ağustos 2014, 00:49:57 »
MOLIGRAF F1 5W-40 mı, EVOLUTION 900 SXR 5W40 mı koymuştun ?

10bin kilometrede yağ eksiltme miktarı 1lt ve üzeri bir değerde ise 5W-30 kullanma.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #63 : 18 Ağustos 2014, 12:26:04 »
evolutıon sxr 5-40 koydum, dediğin gibi yağ eksiltmezse daha üstün ve low saps değerli yine elf full tech 5-30 düşünüyorum, bu yağ için 30000 km gideri var diyor sitesinde, ben 10000 dedimi duruma göre değiştiririm. uygun numara ve vasıfta yağ, yakıtı inanılmaz etkiliyor bunu gördüm ve tabi motor ömrü de çok fark eder bence.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #64 : 18 Ağustos 2014, 15:49:43 »
Forumda  çok kere anlattım ama, kullandığın yağ, EVOLUTION 900 SXR 5W40, araban için gereken yağ şartnamelerini karşılamıyor, yani aracına uygun değil. Ürün döküman sayfasından sen de bakabilirsin. Bu yağ Renault araçların motor gereksinimlerine yönelik, RN0710, RN0700 şartnamelerini karşılayacak şekilde üretilmiş. Senin arabanda kullanman gereken yağ, eğer xW-40 viskozitede ise öncelikle VW 502.00 şartnamesini karşılamalı ve low SAPS olmalı. MOLIGRAF F1 5W-40 ise VW 502.00 şartnamesini karşılıyor fakat low SAPS değil.

xW-30 yağlar kullanılacaksa da benzinli motorlar için bakılması gereken şartname VW 504.00. EVOLUTION FULL-TECH FE
5W-30 bu gereksinimi karşılamayan bir yağ ve yine Renault motorların gereksnimleri için üretilmiş bir yağ.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #65 : 19 Ağustos 2014, 00:33:09 »
EVOLUTION 900 SXR 5W40  Motor üreticilerinin yağ değişim sürelerini uzatma beklentisini karşılamak
üzere tasarlanmıştır. Uluslararası Onaylar
 
Üretici Onayları
• ACEA : A3/ B4
• API : SM /CF

 
• RENAULT: RN0710, RN0700 : benzinli, benzinli turbo araçlarda, partikül
filtresiz dizeller, 2.2 dCi DPF Viskozite @ 40 °C ASTM D 445 mm2
/s 90
Viskozite @ 100 °C ASTM 445 mm2
/s 14,7 
 Üretici onayları kısmındaki şartnamelerin vw deki karşılığı 502.00 olması lazım, yani sadece reno 0710-0700 değil, reno nun üzerine basarak söylenmiş, bu da 'bakın sizin reno marka aracınız için özel yağ yaptık bunu kullanın' demektir yani satış stratejisi.
 elf 5-30 full tech e gelince 
Uluslararası şartnameler ACEA: C4, C3 performansını da karşılar
Üretici onayları RN0720: Renault Dizel partikül filtreli ( 2.2 dCi hariç) Uzun yağ değişim aralıkları
Yağ tüketimin azaltılması
Uzun ömürlü performans
 Yağ değişim aralığını uzatmak için tasarlanmıştır. Yağ değişim aralığı 30.000 km’ye
kadar çıkmaktadır.

 Sentetik baz yağların düşük uçuculuk özelliği sayesinde, yağ tüketimini azaltır.
 Üstün oksidasyona karşı dayanımı sayesinde, motor üreticilerinin en zorlu uzatılmış yağ
değişim gereksinimlerini sağlar
Viskozite @ 40 °C ASTM D 445 mm2/s 72,8
Viskozite @ 100 °C ASTM D 445 mm2/s 12,2

evolution 5-40 tam sentetik ve moligraftan biraz daha pahalı, moligrafın tam sentetik olup olmadığını bilmiyorum.
full tech 5-30 ise teknik detaylarından görüleceği üzere daha kaliteli ve gelişmiş tam sentetik yağ ve uluslararası şartnamelerin karşılığı, vw de 504.00 seviyesinde olduğunu biliyorum (ACEA: C4, C3 performansını da karşılar) gerçi teknik bilgilerde sizin bilgi kaynaklarına ulaşmanız daha kolay, uluslararası yağ şartnamelerinin vw deki karşılığını yayınlayabilirseniz daha iyi olur mesela, bir de internette o kadar araştırdım bulamadım, 1.6 aee motorun yağ basıncı bar cinsinden yada psi cinsinden motor tam sıcakken rolantide ne olmalı, 2000 devirde ne olmalı ve maksimum yağ basıncı ne olmalı, yağ pompası tahliye valfi kaç barda açmalı ve kaç barda sabitlemeli, bulabilirseniz ve yayınlayabilirseniz çok faydalı olacak, kronik bir keşmekeşi aydıtlatmış olacağız bu bilgiler ışığında :)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #66 : 19 Ağustos 2014, 01:03:52 »
İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.

Daha önce ki mesajımda söylediğim gibi eğer xW-40 viskozitede yağ kullanacaksanız VW 502.00 ve low SAPS, eğer 5W-30 viskozitede yağ kullanacaksanız VW 504.00 sağlaması gerekiyor. ACEA veya API gibi kuruluşların veya başka üreticilerin belirlediği şartnamelerin diğerlerine karşılı yok çünkü mesajımın başında belirttiğim gibi her üreticinin motordan beklentileri ve tasarım felsefesi farklı oluyor ve testleri de buna göre yapıp standartları belirliyorlar.

1.6 AEE motorun aradğınız verilerini Haynes Manual gibi bir tamir kataloğundan edinerek öğrenebilirsiniz. Ben de kendi aracım için olan var sadece.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Yakıt Sarfiyatı
« Yanıtla #67 : 19 Ağustos 2014, 01:08:09 »
1.6 AEE motro yağ filtresi by-pass valfinin bar türünden açılma basıncı 2.50  :tamamdir
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2014, 01:08:36 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.