Gönderen Konu: ölsensör werkstatt  (Okunma sayısı 44387 defa)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #42 : 22 Ağustos 2014, 14:10:14 »
simdi tekrardan başka ustalara göstermek için yola cikiyorum

Logged

Çevrimdışı umut_mk4

  • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #43 : 22 Ağustos 2014, 16:42:46 »
söktüm baktım ancak hiç öyle arıza yapabilecek bi malzeme gibi değil.bana göre tabii....
diyotları var onlarıda ölçmek biçmek lazım oda benim işim değil çözebileceğime inanamıyom.tehlikeli saati elimize alır çıkma saat ararız sonra  :)
bulabırsen cıkma saatı senınkı tam ekran ya yurt dısından getırırsın yada sıfırını alırsın fazla kurcalama bence ;)
2015 1.4 125ps highline

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #44 : 22 Ağustos 2014, 21:20:44 »
bulabırsen cıkma saatı senınkı tam ekran ya yurt dısından getırırsın yada sıfırını alırsın fazla kurcalama bence ;)
bugün 3-4 tamirci ve elektrikçi daha gezdim biri yağ filtresi temizlemek krater sökülecek dedi şok dedim ancak olacak demi dedim olur dedi.bi dolaştı geldi kaput swicinden olabir dedi eeee napcaz dedim swichden baslaya lim değiştirmeye dedi bende direk baglayayim swici dedim oturdu kaldi boşu boşunaparca ddeğiştirecek deneme yanilma yapacak.  Elektrikçi desen haftaya bBurakben aksama kadar ugrasem dedi yalnız sen git işine bak başında durma diyor. Tamam deyip ayrildim.gösterge sigortasıni cikarip takdim şuan gene silindi arıza bakalım böyle dene dedi usta.kaput takozlarini sıktı sonuna kadar kaput belki swici basmiyodur dedi kasisli yolda titresimden dedi. Şuanitibari ile bi sorun yok bakalim cçokbozuk yolda kullanmadım ama bakalım deniycem.

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #45 : 26 Ağustos 2014, 16:41:55 »
ibrahim bey yardım istemişsiniz edelim öncelikle şunu sorayım klimanız dijital (climatronic) mi? Bizim araçlarda bazı sensörler birbirine bağlı çalıyor mesela maf sensörünü çıkardığınız zaman lambda sensörüde hata verir çünkü yakıt karışımı çok zengin olur ve araç uyarı verir sizdede sanıyorum bunun gibi bir durum var.

Sizde hata kalıcı değil çukura girme gibi belirli durumlarda ortaya çıkıyor dolayısıyla ben olsam gevşek bir bağlantıdan şüphelenirim ve sizin sorununuzda klima basınç sensörü  birçok kişide yağ sensörü hatasına yol açıyor. bu nedenle resimdeki sensörün bağlantıları kontrol edin öncelikle. Aynı zamanda klima gazının azalması da klima basınç sensörünü tetikleyebilir ancak dediğim gibi bu sensörün soktini kontrol edin kirlenme vs gibi bir durum söz konusu olaiblir. Gerekirse sensörü değiştirin pahalı bir parça değil zaten eğer hatalı ise klima kompresörü gibi en az 500-600 liralık bir masraf da çıkarabilir başınıza ki bu daha kötü olur. Bu sensörü ve kablo bağlantısını kontrol ettikten sonra 5 numaralı sigortayı değiştirin (sigortada da hata olabilir) sigortada gevşeklik varsa uçlarını hafif bükerek tekrar takın hata kodunu silin ve takrar deneyin. Yeni taktırdığınız sensörün orjinal olmaması da bazen hatalar yaratabilir.

Not : Klima basınç sensörünü direkt sökmeyin hatta hiç sökmeyin sadece bağlantı soketini kontrol edin. RESİMDEKİ 5 NUMARA. Klimada çalışmama gibi bir durum varsa şu anda klima gazının düşük olduğu için sistem kendini kapatır ancak sensör bozuk ve klima çalışıyor fakat yeterli soğutma yapmıyorsa o zaman AC sensörü kesinlikle hatalıdır. En azından bir deneyin derim.

« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2014, 16:47:08 Gönderen: cybertronics »
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #46 : 26 Ağustos 2014, 17:52:31 »
onur abi aracımın kliması manuel.
kaput swicini takozlardan dolayı basmıyor olabilir diyerekten tamirci sonuna kadar sıktı.ben 13 nolu gösterge saatinin sigortasını söktüm ve gösterdim bak arıza silindi diye.ancak 2-3 gün bindim hiçbi sorun yoktu piknik için engebeli bi yere gittim bi baktım gene yandı.bu yüzden canım çok sıkkın.swicin kablolarını söküp direk bağlayacağım bakalım ne olacak.
klima ile alakalı bişey değil bi yerde temassızlık var ama neresi bulacaz inşallah.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #47 : 26 Ağustos 2014, 22:55:28 »
Onur bey, sizi yeniden forumda görmek güzel :)
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #48 : 28 Ağustos 2014, 21:33:34 »
Onur bey, sizi yeniden forumda görmek güzel :)

Saol Emre kardeşim işler güçler derken dünyamız döndü.
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #49 : 28 Ağustos 2014, 21:36:58 »
onur abi aracımın kliması manuel.
kaput swicini takozlardan dolayı basmıyor olabilir diyerekten tamirci sonuna kadar sıktı.ben 13 nolu gösterge saatinin sigortasını söktüm ve gösterdim bak arıza silindi diye.ancak 2-3 gün bindim hiçbi sorun yoktu piknik için engebeli bi yere gittim bi baktım gene yandı.bu yüzden canım çok sıkkın.swicin kablolarını söküp direk bağlayacağım bakalım ne olacak.
klima ile alakalı bişey değil bi yerde temassızlık var ama neresi bulacaz inşallah.

Olay klimanın manuel olup olmaması değil o sensör , kliman climatronic de olsa manuel de olsa var araçta ama onda oluşan bir hata sendeki hata oluşumuna sabep verebiliyor imişşş. Tabi bendeki ikinci el bilgi ancak bu sensörü değiştirdikten sonra bu hatadan kurtulan çokca kişi var. Eğer hata kodunu detaylı olarak gönderirsen biraz daha net bilgi vermeye çalışırım.
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #50 : 30 Ağustos 2014, 20:28:20 »
Bugün sonuca ulastim gibi inş.sensorun soketini soktum.eski sensoru tiner ile tertemiz temizledim kaput swichinide söktum şuan swich iptal ettim.direk bagladim.gösterge sigorta sini söktum şuan Arizasilindi az yol gittim tek Drar yandi  .yani arizayi buldum büyükihtimal.msj cepten yaziyom oyuzden zorlaniyorum detayli ve fotolari nbilgisayardankoyacagim

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #51 : 30 Ağustos 2014, 20:38:34 »
Her seferinde merakla bakiyorum sorunu cozmussundur de rahatlamissindir diyerekten :)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #52 : 30 Ağustos 2014, 20:54:00 »
Valla sorun karterdeki pis yağtortularindan sanirim.eski sensoru temizledim ve hava tutum 2 adet delik var biri üstte biri altta sanirim yyağ tortulari tikiyor ve iki delik arasındanggeçişi kapiyor.onun içinsuanki planim eski sensoru bi pet sşişeye monteleyip iiçine5/30 yyağkkoyup soketi ona takacam bakalim sorun devam edecek mi.ustanin biri demişti zaten karter 2-3 yağ değişiminden sonra  komple temizlenmeli demişti. Sanirim kraterin yabani pislik kayniyor bence.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #53 : 30 Ağustos 2014, 22:37:14 »
ya kaliteli bir yag katkisi alalim sana bir guzel temizlesin icerisini. WURTH v.s soyle saglam bisi gerekirse yagi da degistirirsin.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #54 : 30 Ağustos 2014, 23:19:10 »
Adres gönder bakıp alalım hangi ürünse.mobil 1 esp 5/30 alaçam Gecen sene castrol almıstim ama benden oöncesinibilmiyom..

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: ölsensör werkstatt
« Yanıtla #55 : 31 Ağustos 2014, 00:24:38 »
Ben yagi buradan aldim. 0W 40 ESP , 5W 30 da vardir canli chatten sorarsin yarin. 4+1 seklinde aldim.

link : http://www.opelgm.com/Mobil-1-ESP-0W40-Motor-Yagi-4-Litre,PR-5122.html

Yag temizleme katkilari icinse her ne kadar gerek gorulmese de. Cunku MOBIL 1 tam sentetik bir yagin temizleyici bir ozelligi de varmis. Ama fazlaca kirli ise sistem kullanmanin faydasi olacaktir guvendigim markalar sunlar :

link 1: http://www.wurth.com.tr/images/katalog/pdf/14_0510.pdf

motor ici temizleyici diye geciyor. WURTH e ulasip yasadigin lokasyona gore en yakin nereden temin edebilecegini ogrenebilirsin.

link 2: http://www.hepsiburada.com/liste/liqui-moly-karter-temizleyici-300-ml-/productDetails.aspx?productId=otson2640&categoryId=26005

yine alman kalitesi gozun kapali kullanabilecegin bir urun.

link 3 : http://schneideroil.com/MOTOR-ICI-TEMIZLEYICI.html

bu 3. urun hakkinda cok bilgim yok ama biraz arastir istersen veya direk ara sor kamillere.