Gönderen Konu: bu atiker kafayı yedirtir >:(  (Okunma sayısı 20806 defa)

Çevrimdışı emrullaht

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #28 : 12 Ağustos 2014, 22:32:27 »
Ben atiker den çok memnunum

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #29 : 12 Ağustos 2014, 23:52:37 »
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2014, 23:52:48 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı kerem0537

  • İleti: 377
  • Kazasız Belasız...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk5 1.4Tsi GT 170Hp 240Nm Tork...
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #30 : 13 Ağustos 2014, 00:48:20 »
Ben atiker den çok memnunum

bana çok çektirdi. ama usta hataları hep...
Shadow...

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #31 : 13 Ağustos 2014, 01:21:21 »
Sorunsuz bir LPG olmaz mı Semih abi ?
illaki olur lpg siz olmaz diye bir şey yok ama alman araçları lpg dönüşümüne pek elverişli değil anladığım kadarıyla.tabi bu işin kalite ustalık becerisi montaj verimi de önemli faktördür. ben de de sorunsuz gibiydi ne zaman aracı tam anlamıyla tanıdım dinlemeye başladım arızaları test ettim kontrol ettim her bir parçayı denedim baktım ki en çok zararı lpg veriyor.memnun olanlar vardır tabi tasarrufu da cabası ama artık aradığım hiçbir araç ilanında lpg ye bakmıyorum ben aracın nefes aldığını hissetmiştim söktürdüğümde.eğr dünya çapında faydalı bir dönüşüm olsa şu an fabrikalar lpg ye uyumlu vw üretirlerdi dimi.bi kere ateşleme sistemini,debimetreyi,lambda sensörünü,enjektörleri bozduğu kanaatindeyim.hele emme odasının içine verdiği zararı ancak söküp içine bi parmak attığınızda anlarsınız.dileyen enjektörlerini,emme manifoldunu söküp denesin.bence imkanı olan benzine geçmeli ben bundan sonra lpg ye karşıyım.bu benim şahsi fikrimdir kimseyi etki altında bırakmak niyetim değildir biline.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2014, 01:23:40 Gönderen: bluerose1 »
Red Machine!!!

Çevrimdışı emrullaht

  • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ynt: Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #32 : 13 Ağustos 2014, 08:19:33 »
http://www.vwtr.net/forum/golf-vi/golf-6-ile-yola-devam-birkac-soru-t35519.14.html

Bu sayfadaki yazıma bir bakabilir misiniz ?
Okudum yazdıklarını. Ama ben yinede atiker diyorum.  yüksek hızlardan felan bahsetmişsin ben 180 e sabitleyip 45 dakika gittiğimi biliyorum ve en ufak bir sıkıntı yok.  Arabayida her türlü zorlarim bagirtirim ve lpg yi hep en ucuz yerlerden alırım

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #33 : 13 Ağustos 2014, 09:57:33 »
illaki olur lpg siz olmaz diye bir şey yok ama alman araçları lpg dönüşümüne pek elverişli değil anladığım kadarıyla.tabi bu işin kalite ustalık becerisi montaj verimi de önemli faktördür. ben de de sorunsuz gibiydi ne zaman aracı tam anlamıyla tanıdım dinlemeye başladım arızaları test ettim kontrol ettim her bir parçayı denedim baktım ki en çok zararı lpg veriyor.memnun olanlar vardır tabi tasarrufu da cabası ama artık aradığım hiçbir araç ilanında lpg ye bakmıyorum ben aracın nefes aldığını hissetmiştim söktürdüğümde.eğr dünya çapında faydalı bir dönüşüm olsa şu an fabrikalar lpg ye uyumlu vw üretirlerdi dimi.bi kere ateşleme sistemini,debimetreyi,lambda sensörünü,enjektörleri bozduğu kanaatindeyim.hele emme odasının içine verdiği zararı ancak söküp içine bi parmak attığınızda anlarsınız.dileyen enjektörlerini,emme manifoldunu söküp denesin.bence imkanı olan benzine geçmeli ben bundan sonra lpg ye karşıyım.bu benim şahsi fikrimdir kimseyi etki altında bırakmak niyetim değildir biline.

Semih abi VW Avrup'da LPG dönüşümlü araba satıyor. Hangi ülkede bilmiyorum ama VW BiFuel diye aratırsan resmi sayfası çıkıyor hem de Polo 6R ların kullanım kılavuzunda da var LPG li motorlar oradan da biliyorum.
Sadece Almanya'da var galiba, Google da sadece Almanca sayfalar çıkıyor.

Golf => http://www.autobild.de/artikel/test-vw-golf-bi-fuel-915545.html
Son kasa Polo ve Golf lerde de seçenek varmış ama Türkiye'ye neden getirmiyorlar acaba ?

Yanma odası içine nasıl bir zararı oluyor ?
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2014, 10:02:40 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #34 : 13 Ağustos 2014, 10:20:45 »
Semih abi VW Avrup'da LPG dönüşümlü araba satıyor. Hangi ülkede bilmiyorum ama VW BiFuel diye aratırsan resmi sayfası çıkıyor hem de Polo 6R ların kullanım kılavuzunda da var LPG li motorlar oradan da biliyorum.

Yanma odası içine nasıl bir zararı oluyor ?
Kuru yakıt olduğundan havayla karıştığında içeride ağır bir katman bırakıyor.ben tesadüfen söktüğümde komple eve çıkardım bi temizlik yapayım dedim.önce elimle manifold deliklerinden içeriye bir yokladım öyle ağır pis bir kokusu vardı anlatamam.yarı yağlı yarı kurumlu tırnakla kazıdıkça grimsi bir alt tabakayla tırnaklarıma doldu.aklına gelebilecek bilimum tüm temizleme malzemeleri kimyasallar wd-40 ve ilaveten elimde bulunan tüm würth temizlik kimyasalları ile sünger temizlik bezleri ile sabahtan akşama kadar temizledim yinede dışındaki o pürüzsüz parlak kendi zeminine erişemedim.en son kuruduktan sonra tırnakla denediğimde yine tırnağımın içine geliyordu parmaklarım hep kesik kesik oldu.enjektörlerin ucu kömür gibi tabaka tabaka olmuş parlak yerleri matlaşmış contaları gri rengi almıştı.
Belki dünyada en çok lpg kullanan ülkeyiz malum en pahalı yakıt bizde.ama adamların bir bildiği vardır elbet bize yollamıyorlar.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2014, 10:22:12 Gönderen: bluerose1 »
Red Machine!!!

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #35 : 13 Ağustos 2014, 11:14:49 »
Ben de size ufak bir hikayemi anlatmak istiyorum. Lpg de stop problemlerim vardı. Enjektörler bozulmuş bunu değiştirecez dediler. Orjinal Rail enjektör takımı 220 liraya anlaştık ve taktılar. Ondan sonra araç bir türlü ayar tutmaz oldu. Nozul çapları ile oynandı, ayarlar yapıldı, Benzindeki ayarlarına bakıldı falan yok arkadaş enjektör değiştirken sonra ayar olmuyor. Bastım gittim Ege Otogaz'a. Bu Ege Otogaz dediğim yer de şaşmaz küçük sanayide çok meşhur bir yer. Tek güvendiğim yer orasıdır ama ilk girdiğim yerde enjektörleri değiştirmek zorunda kaldım. Ege Otogaz'ın verdiği cevap şu;

-Ağğğbi buna tomasetto olmaz. Buna Prisn takacağız  ;D

Yahu kardeşim ben şimdi 3 milyar verip niye değiştireyim lpg kitimi diyorum bu olmaz diyor adam. Hatta çıraklardan biri ''Buna sıralı olmaz şahine taktığımız kitten takalım'' diyince şalterler attı benim. Gittim tomasetto ana bayisine 2 dakikada ayarı yaptı bütün sorunlar bitti.

Hee bütün sorunlar bitti dediğime bakmayın bazen gazdan ayağımı çekince tutukluk yapıyor araç. Bir de şimdi sadece 70 derecedeyken stop etme problemi çıktı ;D Vallaha artık kafa yormuyorum. Şu benzinin fiyatını düşürseler de söküp atsak lpg yi..

Çevrimdışı mmtcn

  • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #36 : 13 Ağustos 2014, 12:44:42 »
fak,rliğin gözü kör olsun semih abi :D şimdi de patırdama başladı arabada daha doğrusu varmış zaten ben bogaz kelebegınden kaynaklı sanıyodum. ateşlemede problem var dediler. dedim 3000 km önce buji buji kablosu değişti sonra lpg takldı. dun de distributor kapağı ve tevzı makarası değişti. sadece bobın kaldı ondan deddiler patırdamayı. benzinde de yapıyo. ama ben değiştirmiycem bobini. çünkü geçmiycek yine biliyorum. arabada başka bir şeey var o ateşlemeyi etkiliyo ama ne? şarj dinamosu olabilrimi acaba dedim değilmiş. ustam o ikisinin alakası yok dedi.

Çevrimdışı uygaraga

  • İleti: 813
    • Profili Görüntüle
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #37 : 13 Ağustos 2014, 13:30:10 »
gecen hafta bobin değiştirdim araçta düzensiz çalışma vardı tek bujı kablosu çıkmış gibi

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #38 : 13 Ağustos 2014, 13:42:49 »
gecen hafta bobin değiştirdim araçta düzensiz çalışma vardı tek bujı kablosu çıkmış gibi
uygar ekledim faceden ama doğru kişiyi eklemişim demi çünkü 3-4 kişi çıktı aynı isimde bende çıt pıt nerden geldin ordan çık dedim sen çıktın.  :)

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #39 : 13 Ağustos 2014, 14:24:48 »
fak,rliğin gözü kör olsun semih abi :D şimdi de patırdama başladı arabada daha doğrusu varmış zaten ben bogaz kelebegınden kaynaklı sanıyodum. ateşlemede problem var dediler. dedim 3000 km önce buji buji kablosu değişti sonra lpg takldı. dun de distributor kapağı ve tevzı makarası değişti. sadece bobın kaldı ondan deddiler patırdamayı. benzinde de yapıyo. ama ben değiştirmiycem bobini. çünkü geçmiycek yine biliyorum. arabada başka bir şeey var o ateşlemeyi etkiliyo ama ne? şarj dinamosu olabilrimi acaba dedim değilmiş. ustam o ikisinin alakası yok dedi.
Mehmet madem diğerlerini değiştirdin lpg ayarı da tamam bana kalırsa senin dist.sorun var...iş tevzi makarası ve kapakla bitmiyor asıl önemli olan devir(hall) sensörünün sağlam olması ve de milin.eğer imkanın varsa çıkma dist ile deneme yap bakalım ne olacak belki de sorunun hallolur.kesin dist.demiyorum ama aklıma öyle takıldı benim.körolası dist.
Red Machine!!!

Çevrimdışı uygaraga

  • İleti: 813
    • Profili Görüntüle
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #40 : 13 Ağustos 2014, 16:24:14 »
uygar ekledim faceden ama doğru kişiyi eklemişim demi çünkü 3-4 kişi çıktı aynı isimde bende çıt pıt nerden geldin ordan çık dedim sen çıktın.  :)
   ak ibram sen sen iğer olay tamamdır

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: bu atiker kafayı yedirtir >:(
« Yanıtla #41 : 13 Ağustos 2014, 16:42:20 »
Kuru yakıt olduğundan havayla karıştığında içeride ağır bir katman bırakıyor.ben tesadüfen söktüğümde komple eve çıkardım bi temizlik yapayım dedim.önce elimle manifold deliklerinden içeriye bir yokladım öyle ağır pis bir kokusu vardı anlatamam.yarı yağlı yarı kurumlu tırnakla kazıdıkça grimsi bir alt tabakayla tırnaklarıma doldu.aklına gelebilecek bilimum tüm temizleme malzemeleri kimyasallar wd-40 ve ilaveten elimde bulunan tüm würth temizlik kimyasalları ile sünger temizlik bezleri ile sabahtan akşama kadar temizledim yinede dışındaki o pürüzsüz parlak kendi zeminine erişemedim.en son kuruduktan sonra tırnakla denediğimde yine tırnağımın içine geliyordu parmaklarım hep kesik kesik oldu.enjektörlerin ucu kömür gibi tabaka tabaka olmuş parlak yerleri matlaşmış contaları gri rengi almıştı.
Belki dünyada en çok lpg kullanan ülkeyiz malum en pahalı yakıt bizde.ama adamların bir bildiği vardır elbet bize yollamıyorlar.

Semih abi, LPG, dizel ve benzine göre daha temiz bir yanma sağladığı için motorda kurum oluşumu yapmaz veya çok daha az yapar, motor yağını daha az kirletir, neredeyse hiç partikül oluşturmaz. Aynı zamanda daha az CO2 salınımı olur. Yani sendeki kurum birikimi benzinde kullanımdan dolayı olmuştur. Büyük ihtimallede düşük kalitede motor yağı kullanımı ve düzenli olarak kurum temizleme işlemi yapılmadığı için de motor kurum bağlamış.

Şu sayfayı bir incelemeni tavsiye ederim. => http://www.otohaber.com.tr/Servis/Bakim/2013/03/08/gizli-dusman-karbon

Bence burada LPG de yaşanan sorunlar, öncelikle arabanın daha benzinde bile doğru düzgün çalışmamasından dolayı ve bilgisiz LPG ustalarının da bu haldeki arabalara montaj yapıp bir de doğru düzgün ayar yapmaması sonucunda oluşuyor. Yoksa LPG sistemi gerçekten çok basit ve arıza çıkarması güç bir sistem, aynı zamanda motorun diğer parçalarını da etkilemesi zor.
Akıl yaşta değil baştadır.