Gönderen Konu: mk1 ararken 6n bulduk  (Okunma sayısı 3573 defa)

Çevrimdışı fatihyasar

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
mk1 ararken 6n bulduk
« : 18 Ağustos 2014, 15:44:15 »
polo6n
1998
1.6
otomatik

daha yapılacak çok iş var  ;)



« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2014, 10:35:07 Gönderen: fatihyasar »

Logged

Çevrimdışı 06kzn39

  • İleti: 807
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #1 : 18 Ağustos 2014, 15:59:26 »
hayırlı olsun güle güle kullan

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #2 : 18 Ağustos 2014, 22:39:19 »
Hayırlı olsun, stickerları söktün mü iş tamamdır. Bir de kaput biraz sağ farın üstüne kaymış gibi :)
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #3 : 18 Ağustos 2014, 23:45:19 »
sökerken arka cam ısıtıcı rezistanslarına zarar vermemeye çalışın, koparsa o bölgeni buğusu çözülmez.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #4 : 19 Ağustos 2014, 00:53:17 »
sökerken arka cam ısıtıcı rezistanslarına zarar vermemeye çalışın, koparsa o bölgeni buğusu çözülmez.

Rezistanslar içeride yapıştırmalar dışarıda gibi.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı fatihyasar

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #5 : 19 Ağustos 2014, 10:34:46 »
Rezistanslar içeride yapıştırmalar dışarıda gibi.

sticker dışarıdan sorun olmaz. ama ben aslında arka tarafı stickerlarla donatmak istiyorum  :D
aldığımdan beri bazı değişiklikler yaptım. şu an tek sorunu var boğaz kelebeği. onu hallettikten sonra aklımda soru işaretleri kalmaması için triger kayışı ve şanzuman yağını değiştirmek istiyorum. sonrada atiker lpg. inşallah iyi olur. kısa vadede satmak gibi bir niyetim yok çok sevdim bu arabayı. aldığım adam 4 lastiği sıfır takmış. distribütörü orjinali ile değiştirmiş. boyada bir sıkıntı yok. şimdilik durum bu.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #6 : 19 Ağustos 2014, 10:40:39 »
LPG dönüşümü yaptırmadan önce motorun kesinlikle sorunsuz olduğundan emin olun. Daha sonra arızalı motora göre LPG ayarı yapılıyor ve çok fazla sorun yaşanıyor, forumda çok yaşadık.

LPG marka ile ilgili şu şekilde düşünüyorum, daha önce bir tartışmada yazmıştım. Sizinle de tartışmak isterim.
"Tabi ki LPG uygulamasında uzun yıllar sorunsuz kullanım isteniyorsa Kaliteli Ürün, Doğru Montaj, Hassas Ayar üçlüsüne dikkat edilmeli.

Bence kaliteli LPG kiti demek öncelikle kaliteli enjektör kullanan bir kit demektir. Çünkü yukarıda yaptığım alıntıda da anlatılan gibi LPG sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de LPG enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadaki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoid valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskürtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.

Enjektör kalitesinden sonra gelen ikinci kalite etkeni de bence yazılımın otokalibrasyon yeteneği ve hassas ayara izin vermesi. Yani daha fare tutmayı yeni öğrenmiş, klavyede tuş arayan bir usta bile dönüşüm kitinin otokalibrasyon özelliğiyle ayar yapsa program bunu en fazla %5 hatayla düzgün şekilde ayarlayabilmelidir. Tabi ki iyi bir usta burada devreye girip yol testi yapıp LPG ateşleme haritasıyla benzini %0 fark olacak şekilde ayarlayacaktır.

Şimdi öncelikle piyasada benim bulabildiğim sadece 3 tane kit elektronik enjektör kullanıyor. Prins, BRC ve KitMTM(BRC'nin parçalarını üreten şirket üretiyor, BRC'den tek farkı Keihin enjektör kullanması.) Bu üç markanın yazılımı da iyi.

Bu kitler arasında da fiyat konusunda en uygun olan BRC markası. Tüm parçalarını kendi üretmesi anladığım kadarıyla fiyatının diğer iki kite göre daha uygun olmasına avantaj sağlıyor. BRC'nin geniş yetkili servis ağı ve emme manifoldu delinmeden gaz pipolu uygulamaya izin vermesi de diğer bir avantajı."
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı fatihyasar

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #7 : 19 Ağustos 2014, 13:49:23 »
LPG dönüşümü yaptırmadan önce motorun kesinlikle sorunsuz olduğundan emin olun. Daha sonra arızalı motora göre LPG ayarı yapılıyor ve çok fazla sorun yaşanıyor, forumda çok yaşadık.

LPG marka ile ilgili şu şekilde düşünüyorum, daha önce bir tartışmada yazmıştım. Sizinle de tartışmak isterim.
"Tabi ki LPG uygulamasında uzun yıllar sorunsuz kullanım isteniyorsa Kaliteli Ürün, Doğru Montaj, Hassas Ayar üçlüsüne dikkat edilmeli.

Bence kaliteli LPG kiti demek öncelikle kaliteli enjektör kullanan bir kit demektir. Çünkü yukarıda yaptığım alıntıda da anlatılan gibi LPG sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de LPG enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadaki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoid valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskürtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.

Enjektör kalitesinden sonra gelen ikinci kalite etkeni de bence yazılımın otokalibrasyon yeteneği ve hassas ayara izin vermesi. Yani daha fare tutmayı yeni öğrenmiş, klavyede tuş arayan bir usta bile dönüşüm kitinin otokalibrasyon özelliğiyle ayar yapsa program bunu en fazla %5 hatayla düzgün şekilde ayarlayabilmelidir. Tabi ki iyi bir usta burada devreye girip yol testi yapıp LPG ateşleme haritasıyla benzini %0 fark olacak şekilde ayarlayacaktır.

Şimdi öncelikle piyasada benim bulabildiğim sadece 3 tane kit elektronik enjektör kullanıyor. Prins, BRC ve KitMTM(BRC'nin parçalarını üreten şirket üretiyor, BRC'den tek farkı Keihin enjektör kullanması.) Bu üç markanın yazılımı da iyi.

Bu kitler arasında da fiyat konusunda en uygun olan BRC markası. Tüm parçalarını kendi üretmesi anladığım kadarıyla fiyatının diğer iki kite göre daha uygun olmasına avantaj sağlıyor. BRC'nin geniş yetkili servis ağı ve emme manifoldu delinmeden gaz pipolu uygulamaya izin vermesi de diğer bir avantajı."

öncelikle uyarılarınız ve bilgilendirmeniz için çok teşekkürler
lpg kararını vermeden önce inanın çok düşündüm. fakat yakıt fiyatı, aracın ruhsatında lpg işli olması (benden önceki sahibi dandik bir markaydı söktüm diyor) ayrıca emme manifoldunun zaten delinmiş olması beni lpg ye sıcak baktırıyor. atiker dememin sebebi ise siyah horizon tip enjektörlerle sorunsuz çalışacağına dair forumda okuduklarımdır. sizin söylediğiniz 3 marka içinde fiyat alıp bir değerlendirme yapacağım. inşallah hayırlı olur. tekrar teşekkürler.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #8 : 19 Ağustos 2014, 21:29:14 »
Rica ederim. Kolay gelsin.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı uygaraga

  • İleti: 813
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk1 ararken 6n bulduk
« Yanıtla #9 : 20 Ağustos 2014, 08:33:25 »
ooooooooooooooooooooo fena makınaaaaa
gule gule kulan