Gönderen Konu: Otomatik şanzımandan yağ kaçağını bir türlü engelleyemedim  (Okunma sayısı 26623 defa)

Çevrimdışı kazmerkaya

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
1 ay önce aldığım 2000 model 1.6 comfortline otomatik vites aracın şanzımandan yağ kaçırmayla alakalı başım belada. ilk 2 hafta hiç bir sıkıntı yoktu. Sonra şanzımandan yağ kaçırdığını gördüm ve Sirasiyla yaptirdiklarimi yaziyim arkadaslar. Hala sorunum tam cozulmedi.

1. İlk yağ kacaği olduğu zaman Ankara Gimatın arkasinda Çözüm Şanzıman Kamil Ustaya gittim. Araci kirkoyla kaldirip karter contasından dediler. Conta , filitre ve yağ değişimi yaptirdim. 2-3 saat araç orda kalip yag akmayımca aracı teslim alip iş yerime gidip park ettim aracı.

2. Ayni gun aksam işten çıkarken baktım şanzimanın altina tekrar yağ damlamış. Hemen aradim ustayi getir bakalim dediler. Araci gotürdüm incelediler. Şanzıman karteri daha önce darbe alip yamulmuş o yuzden yag kaçiriyor olabilir dediler. Ellerinde cikma bir sanziman karteri vardi. O da hafif yamuktu. Duzeltip onu taktilar. Allah var para falanda almadilar.

3. Arac 2 gun sonra tekrar yag kacirmaya baslayinca aradim tekrar. Taktiklari karteri duzeltikleri icin olabilir dediler. Yildiz sanayiden Cikma bir karter kapagi bulalim dediler ama oynanmamis bir karter kapagi buldular. Taktilar arac aksama kadar sanayide kaldi. Yag akmayinca tekrar teslim aldim. Allah var sadece cikma kapagin parasini aldilar.

4. Arac 2-3 gun sonra tekrar yag kacirmaya basladi. Aradim soyledim. Abi araci bir kac gun bize birak bakalim dediler. Isin ilginc yani arac yag kaciriyor bir gun mesala. Sonra 2 gun boyunca kacirmiyor. Sonra tekrar kaciriyor. Yani yag devamli kacip akip gitmiyor. Neyse o ara hemen goturemedim. Hafta basi pazartesi gunu araci biraktip. Arac 3 gun kaldi. Carsamba araci teslim aldim. Dediler aracin orjinal fabrika contasini getirkdik taktik. Araci biraktigimda ceyrek depo benzin vardi. Araci kullanabilirsin hemde denemis olursunuz demistim. Adamlar 3 gun boynca denmisler surekli aracla gezip park edip devamli gozlemlemisler yag akmayinca araci teslim aldim. Param yok dedim sonra veririm dedim onemli degil abi dediler ugurladilar beni.

5. Arac hakikaten yag kacirmayi kesmisti. Taki bugun tam 6 gun sonra tekrar yag kacirmaya basladi. Adamlar artik bu seferde kacirirsa sanzimani degistirecez yapacak baska bisey kalmadi diye espiri bile yaptilar. Artik adamlara goturecek yüzüm kalmadi.

Arabadan oyle bir sogudum ki benzin dokup yakacam az kaldi.

Basina boyle bir olay gelip cozen varsa allah rizasi icin yardim etsin. Herkese hayirli forumlar

Logged

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
yağ şanzımanın hangi bölgesinden geliyor.önce yağı balata spreyiyle temizlemeli, sonra bir yerde çatlak var mı? ya da hangi keçeden, contadan, civatadan kaçırıyor ona bakılmalı, yoğun ışıkla dikkatle incelenip ancak öyle bulunabilir.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
ayrıca şanzıman karterinde çatlak, delik yoksa, conta orjinal ve sağlam takılmışsa nereden kaçıracak? contaya tam oturuyorsa yamuk karter yağ kaçırmaz delik veya çatlak değilse bunu değiştirmek boş iş, bunların ustalığı tipik sanayi tipi gibi geldi bana.

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
kardesim benmde öyle sanırım contadan mı keceden mi ne sızdırıyor 6 aydırda hiç elletmedm bi bayramdan önce batuma giderken gösterdim yagı eksikmi diye baktılar yok bişeyi eksik falan degil dediler bi adaptasyon yaptılar 20 lira verdim gittim benmde kafamda deli sorular var bazan motor sıcakken 2den 3e gecerken zor birakıyor
sana sorum su olcak o contayı veya keceyi degiştiirken aynı yagmı geri koydular yoksa yeni yagmı kattılar sonra vites gecislerin nasıl oldu eski düzen mi yoksa degişklık oldumu
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı kazmerkaya

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
kardesim benmde öyle sanırım contadan mı keceden mi ne sızdırıyor 6 aydırda hiç elletmedm bi bayramdan önce batuma giderken gösterdim yagı eksikmi diye baktılar yok bişeyi eksik falan degil dediler bi adaptasyon yaptılar 20 lira verdim gittim benmde kafamda deli sorular var bazan motor sıcakken 2den 3e gecerken zor birakıyor
sana sorum su olcak o contayı veya keceyi degiştiirken aynı yagmı geri koydular yoksa yeni yagmı kattılar sonra vites gecislerin nasıl oldu eski düzen mi yoksa degişklık oldumu

ilk conta değiştirdiklerinde yağıda değiştirdiler. benim araçta vites geçişlerinde sorun olmadığı için bir fark göremedim.
diğer conta değişimlerinde falan aynı yağ konuldu. zaten her conta değişiminde yağ değiştirsek batardım herhalde para yönünden.

Çevrimdışı kazmerkaya

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
yağ şanzımanın hangi bölgesinden geliyor.önce yağı balata spreyiyle temizlemeli, sonra bir yerde çatlak var mı? ya da hangi keçeden, contadan, civatadan kaçırıyor ona bakılmalı, yoğun ışıkla dikkatle incelenip ancak öyle bulunabilir.

aracı her teslim aldığımda zaten balata spreyiyle temizlenmiş şekilde oluyor. aracı her kullandığımda yada her yanından geçişinde alışkanlık oldu. hemen altına yatım şanzumanda kaçak var mı diye bakıyorum.

mesala teslim aldıktan sonra 2 gün boyunca bakıyorum şanzıman karteri falan pırıl pırıl hiç yağ kaçağı yok. sonra altına bi bakıyorum şanzımanla karterin birleştiği yani contanın olduğu kısım yağlanmış oluyor. conta yeni - karter kapağında delik çatlak vs hiç bir şey yok. Elimi ulaştığı şekilde  şanzımanın her yerinde gezdiriyorum kesinlikle yağ yok. Ama contadan kaçırdığı belli oluyor ben bakınca.

birde şöyle bir şey var mesala aracı son verdiğimde 6 gün boyunca hiç kaçak olmadı. Ama hep kısa mesala kullndım aracı. 5-15 km arası genellikle. 5. gün memlekete gittim. 250 km yol yaptım. Aracı park ettim. ertesi günü aracın altına bir baktım yere baya bi yağ akmış.

Bu işi çözemedim araca binmeye korkar oldum.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
yağı fazla koymuş olmasınlar? contadan atıyorsa fazla yağ basınç nedeniyle atmıştır büyük ihtimal, otomatiğin yapısını bilmiyorum, fazla yağın basınçta tahliyesi için bir tahliye subabı yoksa ki olsa oradan atardı, fazla yağ olabilir şanzımanda o da basınçla contayı bozuyordur. bu bilgiler ile başka izahı yok. kaç litre koydular, olması gereken ne? yağı hangi seviye işaretine göre koyuyorlar? sorunu bu açıdan gözlemleyin böyleyse işin ehli bir yetkili servis görünüyor size.

Çevrimdışı kazmerkaya

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
yağı fazla koymuş olmasınlar? contadan atıyorsa fazla yağ basınç nedeniyle atmıştır büyük ihtimal, otomatiğin yapısını bilmiyorum, fazla yağın basınçta tahliyesi için bir tahliye subabı yoksa ki olsa oradan atardı, fazla yağ olabilir şanzımanda o da basınçla contayı bozuyordur. bu bilgiler ile başka izahı yok. kaç litre koydular, olması gereken ne? yağı hangi seviye işaretine göre koyuyorlar? sorunu bu açıdan gözlemleyin böyleyse işin ehli bir yetkili servis görünüyor size.

ilk yağ değişiminde 3 litre koyacaz demişlerdi. ama bende bilmiyorum olması gerekenin ne olduğunu. yetkili serviste çözemezse şanzımanı komple değiştirmeye kadar gider diye korkuyorum  :-[

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
bence şanzımanın bir kusuru yok, sistemde fazla yağ var muhtemelen, kafaya takacak bir durum yok yalnız işinin ehli bu işi teknik olarak iyi bilen bir yetkili servis lazım, sanayi ustalarının çoğu kara düzen ölçü mölçü bilmiyorlar, mesela benim motora ilk 4 küsür litre yağ koymuşlardı, yağ çubuğunda baya bir yüksekti sonra kendim ayarladım, yağ değişimlerini de şanzıman dahil kendim yapıyorum ustalardan daha iyi bir şekilde kafam rahat :)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Yetkili serviste ustalar düzenli olarak eğitim alıyor ve şanzıman yağı miktarı gibi bilgilerde ellerinde katalog verisi olduğu için kullanılacak malzeme miktarı ve türü net bir şekilde biliniyor, ayrıca sürekli VW araçlara baktıkları için arabaların arızalarına çok fazla aşina oluyorlar, adama sorunu anlatmaya başlıyorsun çat diye reçetesini yazıyor.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Otomatik şanzımandan yağ kaçağını bir türlü engelleyemedim
« Yanıtla #10 : 09 Eylül 2014, 10:54:10 »
Belli bi km ve yıldan sonra içteki keçeler eskiyor ve terleme yapıyor oda aşağı doğru süzülüyor karterde sorun yoksa sorun olmaz çoğu golf bora ve passatta vardır kepçeleri değiştirmesi epey zahmeti ve onun için Sanzıman açılmaz ara ara seviyeyi kontrol ettirin yeter.

Çevrimdışı cengizd68

  • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.9 TDI bora
  • Şehir: Konya
kardeş bende aracımı aldığımda şanzımanda yağ kaçakları vardı (1.9 tdi triptonik şanzıman) ustama şanzıman yağını kontrol ettirmek için gittim usta yağını kontrol etti daha yeni değişmiş dedi ve biraz yağını aldı (yaklaşık bir su bardağı kadar) yağ kaçağı şu anda yok belki aynı şekilde seninde sorunun çözülebilir

Çevrimdışı edebiyatcim_07

  • İleti: 1
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Bora 1.6 Primeline Automatic
  • Şehir: Antalya
Ynt: Otomatik şanzımandan yağ kaçağını bir türlü engelleyemedim
« Yanıtla #12 : 15 Eylül 2015, 18:53:45 »
Merhaba kardeşim. 2003 model 1.6 Comfortline aracımda da şanzıman yağı kaçağı vardı. Hemen hemen seninle aynı şeyleri yaptım ama bir turlu geçmedi. En son sorunun kaynağını bulduk. Şanzımanin hemen üstünde dikdörtgen şeklinde Aliminyum bir parça var. Şanzıman yağı sogutucu. Onun üzerindeki iki tane civatanın contası yıpranmış ve oradan yağ kaçırıyordu. Aynı contalar yüzünden şanzımanın içine motor suyu da karışmış anlayacağınız şanzımanla ilgili bütün sıkıntıların kaynağı olabiliyor yağ soğutucu ben o contaları değiştirdikten sonra hiçbir sorun yaşamadım.