Arkadaşlar ,
Bu güne kadar sahip olup birebir kullandığım jetta modelleri aşağıda yer almakta.
Kullanıcı olarak söylüyebileceğim bu araçlar içerisinde en atak ve seri olanı son almış olduğum aracım.Bunu gönül ferahlığı ile belirtmek isterim.
Ayrıca yeni dsg içinde özel bi teste (vw yetkilileri ile beraber) çıktım.İkinci aracımdaki dsg yapısı ile yeni dsg yapısını kıyaslayınca biraz hayal kırıklığım olmadı değil.
İlk söylüyebileceğim elektronik gaz sistemine bağlı olduğunu düşündüğüm aracın ani gaz tepkimelerine vermiş olduğu geçikme oldu.Gaza yarıya kadar basanızda araç yakalaşık 1 sn sonra tepki verip kalkış yapıyor.Bunun nedenine vw yetkililerinin vermiş olduğu cevap ani hızlanmalar sonucu kaza riskini azaltmak için yapıldığı oldu.Bana mantıklı gelmedi.Sonuçta şuan sahip olduğum araç manuel ve tepkime konusunda hiçbir sorun yaşamıyorum.O zaman manuel şanzıman kullanan kişiler kaza yapma riskine açık bırakılıp ne halin varsa görmü deniyor.O nedenle bana biraz saçma geldi.
İkinci olumsuzluk olarak şıngırmıngır öten şanzıman.Tamam yapısı gereği aracın şanzımanı bu şekilde olabilir ama vw kullanıcıları yüksek beklentileri olan kişiler.Bunu yapan mühendis izolasyon siteminide yapması gerekmezmizdi gibi sorular ile karşılaşmaktansa ben direk manuel şanzıman tercih ettim.
Performans konusunda 1.2 ve 1.4 motor arasında bahsettiniz gibi 1 sn veya üstü farklar oluşabilir.
Ancak unutulmaması gereken bişey var ki yakıt konusunda 1.2 motor ile aynı seviyelerdede olabilirler. Ancak ara hızlanmalar ve 100 km sonrası devirlenme - çekiş gücündeki 1.4 motorun torkunu hissettirip çekişi yakalaması her daim 1.2 motordan üstün olacağı kesindir.
Herkese güzel keyifli sürüşler dilerim.
Sahip olduğum araçlar :
1)2007 model Jetta 1.6 102 hp Midline Triptironik
2)2009 model Jetta 1.4 TSI 122 hp Tour Paket Dsg
3)2012 model Jetta 1.4 TSI 122 hp Highline Manuel