sorunun sebebi: Kurumlanma...
1. Bobin yanmasına sebep kurumlanma, kurumlanmaya sebep ise EGR valfidir.
2. Bu arızada ilk sebep olarak bujiler kontrol edilmeli uzun süre değiştirilmeyen ve yağlanan kurumlanan buji yanma kalitesini düşürür ve bu arızaya sebep olur. İlk bujiler kontrol edilmeli gerekli ise yenisi ile değişmeli.
3. Bobinin kurumlanmadan dolayı yanmasının yada arıza vermesinin sebebi ise silindir çeperlerinde ve sibop vs civarında oluşan kurum iç hacmin azlamasına dolayısı ile yanmanın kalitesinin bozulmasına sebep olur. Bu bozuk yanmayı algılayan sensörler (o2 sensörleri) motor beyni aracılığı ile bobine gelen amperi artıtır, taakii yanma kalitesi düzelene kadar ancak yanma kalitesi düzelmez ve amper öyle bir seviyeye gelirki artık bobin buna dayanamaz ve güm . Yanar yani kısır döngü içerisinde bobin kendini ve cebinizi yakar.
Şimdik ustalar bu arıza oluştuğunda size öncelikle üst kapak açmayı önerecek gittiniz usta veya servsise göre ücreti 750 tl ile 1500 tl arası olucak. Ayrıca motorunuzu açtırmış olmanız taşlama vs ile kız gibi motorunuzu elletceksiniz.
Tavsiyem benim yöntemimi denemeniz, bu arızayı ber taraf etmek için 1000 km aralıkla serviste carbon clean yaptırdım. 4 defa üstüste her defasında arızayı sildirdim ve en nihayetinde 4 üncüden sonra artık hiç yanmadı 2 senedir yanmıyor. 3 adet bobin değiştim 2 sis garantiden oldu. Bobin değişmek sorunnu çözmüyor, olay sorunun kaynağını yok etmek.
Öncelikle kaliteli bir buji alın sonra çakın üst üste carbon clean olay bitsin. Tacrübe ile sabittir