Gönderen Konu: 1.6 GTD yağ ve su eksiltme acil  (Okunma sayısı 6938 defa)

Çevrimdışı SerhatK55

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf Mk2 1.6 GTD
  • Şehir: Ankara
1.6 GTD yağ ve su eksiltme acil
« : 09 Mart 2015, 00:37:16 »
merhabalar
1) 1989 model gtd golf kullanıyorum. aracım şehiriçi kullanımda 500km de şehirdışı işe 900-1000km de 1 litre 1.5 litre arası yağ eksiltiyor ve çoğunlukla kötü kokulu beyaz duman atıyor. şuan 10-40 castrol kullanıyorum 15-40 kullandığımda az da olsa düzelme yaşanır mı?

2) yine şehiriçi seyirde 1 saatten sonra su seviyesi azalıyor ve kırmızı lamba yanmaya başlıyor. radyatör borusu aşırı derecede sertleşiyor ve su deposunda hava oluşuyor. kapağı açıp havayı aldığımda su seviyesi belli bir miktar yerine geliyor. ayrıca yeni fark ettim suyun içerisinde ufak ufak beyaz kabarcıklar var. aracın contasında mı sorun var veya üst kapakta çatlak mı var bunu nasıl anlayabilirim? veya devirdaim pompası, radyatörden dolayı da böyle bir problem yaşıyor olabilir miyim?

teşekkürler..

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 1.6 GTD yağ ve su eksiltme acil
« Yanıtla #1 : 09 Mart 2015, 02:26:39 »
"Motorların soğutma suyunun eksilmesi için iki ana neden vardır. Akıp sızma veya yanarak buharlaşma Bu iki ihtimalin kesin olarak tespiti için ise donanım ve yöntemler vardır. Donanımı ve yöntemini bilmeyenler ise deneme yanılma ile boşuna zaman kaybederler. Kaçak tespiti için radyatör kapağının çıkarılıp aynı yere özel hava basınç pompasın takılır ve 5 bar kadar basınç uygulanarak basınç kayıpları gözlenerek beklenir. Basınç kayıpları gözlenir iken zaten motorun bir yerinden su kaçağı var ise damlamaya veya akmaya başlayacaktır. Bu testin sıcak motorda yapılması gereklidir ki ısınıp genleşme ile bir kaçak başlıyor ise o da tespit edilebilsin. Basınç kaybı veya kaçak yok ise konu conta kontrolüne gelir. Bu iki yöntem ile yapılabilir motorun ısıtılarak gaz vermek ve bırakmak sureti ile 4 gaz analiz cihaz ekzost a takılan hortum ucu radyatör kapağına yaklaştırılır ve HC değerleri takip edilerek yükselen değer oranında yorum yapılır. Yine sıcak motor ortamında bujilerin sökülerek pistonların teker teker ateşleme zamanında üst ölü noktaya getirilerek buji deliklerinden özel bir test aleti ile hava basıncı uygulanarak ağzına kadar su dolu olan radyatör kapağı bölgesinde suda yükselme veya kabarcık oluşumu takip edilir. Hangi silindirde kabarcık veya su yükselmesi oluşuyor ise o silindir bölgesinde conta sorunu vardır."
Onno ustadan alıntıdır.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 GTD yağ ve su eksiltme acil
« Yanıtla #2 : 10 Mart 2015, 09:23:54 »
aracın o mesafede o kadar yağ eksiltiyorsa.
iyi ihtimal turbon arızalıdır. ve yağ basıyordur.(iyi ihtimal dememin sebebi sekman piston masrafına göre daha az masraf çıkar)
kötü ihtimal. Sekmanların aşınmıştır.
su eksiltme konusuna gelince de. Eğer borular aşırı derecede sertleşip şişiyorsa motor biryerden hava alıyordur. Aynı sıkıntı benimde başıma geldi. Araç 50 km gitmeden motordaki tüm suyu boşaltıyordu. Açtığımızda kapak karpuzdan farksızdı. Heryeri yarılmış vaziyette idi.
İkinci ihtimalde silindir kapak contası yanmış olabilir. O da başıma geldi:) ustalar bana silindir kapağın gidik dedi ancak. test sonrası sadece contanın yanan yerinden hava aldığını gördük. Bunu kapağı sökmeden anlaman zor.
Basınç testi vs yaptırabilirsin ancak. aracın yağ yakıyorsa zaten ya turbon sökülüp palleri kontrol edilecek yada silindir kapak sökülüp silindirler ölçülecek,  silindir kapağını söktüğünde de zaten kapağı çatlak testi yaptırabilirsin. contada da yanık var mı yokmu onu da göreceksin.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 1.6 GTD yağ ve su eksiltme acil
« Yanıtla #3 : 10 Mart 2015, 13:43:20 »
Silindir kapağı sökülmeden, enjektörler tek tek sökülerek kompresyon testi ile durum kontrolü yapılamaz mı ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı taha_jetta80

  • İleti: 1499
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.6 GTD yağ ve su eksiltme acil
« Yanıtla #4 : 10 Mart 2015, 16:10:42 »
o sadece aracın kompresyonunu tespitte yardımcı olur. Bakarsınız atıyorum. veriler yüksektir. Ama araç 500 km de 1,5 Lt yağ eksiltiyorsa sırf kompresyon verisinden bir kanıya varılamaz. Ayrıca yağ yakan araç da kompresyon testinde yüksek basınç verebilir. ki bu araç turbo dizel bir araç.
birde motorun verdiği tepkiyi benzinli araçla karıştırmamak lazım.
Araç eğer egzosttan yoğun şekilde beyaz duman atarak gidiyorsa yağ yakma oranı yüksek. Ancak mavi duman atmıyorsa. Yağ ve su birbirine karışmıyordur. Ayrıca :) araç hem yağ hem su eksiltiyorsa ama mavi duman değilde sadece beyaz duman atıyorsa sadece buda başka bir durum. Yani kapak sağlam ancak conta yanık olduğu için hava yapıyordur ve hortumlar şişiyordur. (beyaz dumanı da sekmanlar aşındığı için yağ yakma sebebi ile yapıyordur).  Ya da kapakta çatlak vardır ama su kanalı ile yağ kanalı arasında değildir. bu sebeple de kapak hava yapıp hortumları şişiriyordur. SU eksiltmesine sebep oluyordur.

Başka bir tespit durumu da turbonun yağ basıp basmadığını kontrol etmekte..

turbodan emme manifolduna giren boruyu söküp bakın. Eğer balçık şeklide bir yağlanma var ise turboda da sıkıntı vardır. Motora yağ basıyor demektir. ama böyle çok az bir kararma şeklinde ise bu normaldir.

Birde turbonun hava filtresine giren boruyu söküp bakmalı burada da balçık gibi yağlanma varsa turbonun yağ bastığını gösterir.


Çevrimdışı ceyhun061

  • İleti: 9
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: vw mk2
  • Şehir: Trabzon
Ynt: 1.6 GTD yağ ve su eksiltme acil
« Yanıtla #5 : 13 Nisan 2015, 17:42:28 »
mrb senin anlat tığına göre üskapağını baktır catlak ola bilir belirtilerin onu göesteri yor
beyaz kaabar cık ların yağ ola bilir  bunlarda kapak catlat ması hastalık tır