Alper bey motor yağı temelde bir sıvıdır ve sıvılar ısındıkça buharlaşır bu normal zamanı gelince motor yağının değiştirilmesinin sebebi budur ısıdan dolayı motor yağı birçok özelliğini kaybettiği gibi yine ısı kaynaklı buharlaşmadan dolayı viskositesini de kaybeder , ancak araca fazla yağ konulduğu zaman da taşma yapabilir fazla yağ konulduğu için yağ çubuğunun oradan ve yağ kapağının oradan boğaz kelebeğine giden hortumdan taşma yaşamıştım bir kere ve daha önceden yaşadığım için şunu söyleyebilirim ki manifold'a yağ gidiyorsa eğer taşma vardır fazla yağ konulmuştur. (motorun geri kalanının sağlıklı olduğunu varsayıyorum)
Ama şunu belirteyim öncelikle yağ kapağınızın altında plastik bir conta olur onu bir kontrol edin kapak yerine düzgün oturuyormu sıkı tutuyormu kontrol edin zira motor basınç altında çalışan bir alet ve basınçtaki değişimler sonucu bir yerlere yağ vurması söz konusu olabilir. Ayarında yağ konulduğundan emin olun , fazlası taşma yapabilir buda boğaz kelebeği'nin oraya vurabilir bunun sonucunda da oradan motora karışarak egzoz manifolduna geçebilir.
http://www.pc-retail.com/upload/files/13.img0670mediumvl3.jpgResimde görebilirsiniz yağ kapağının oradan boğaz kelebeğine bir boru gider bu boruyu söküp kontrol edin eğer burada yağ varsa muhtemelen araca fazla yağ eklenmiştir taşma yapmıştır ama aklınızda bulunsun az birşey yağ atığı veya kalıntısının bu boruda bulunması normaldir. Benim gibi araç km'si çok yüksek ise o zaman zaten bahsettiğim bölgede yağ atığı bulunmasını geçtim tortulaşma bile normaldir. Boğaz kelebeği temizleyen arkadaşlar bilirler az da olsa havadan gelen toz ve motordan gelen yağ buharı ve havadaki nem kelebek üzerinde tortulaşmaya neden olur yani özet olarak o kadarı normal ancak siz aşırılıkları kontrol edin
Benim aracımda 1.6 8v lpg'siz , km olarak yakın zamanda 350000'i geçti genelde uzun yolda kullandığım için 4000 - 4200 civarında kullanıyorum ve tüm bu bahsettikleriniz bende de var çekişte veya performansta hiçbir sorun yok (diğer aracımla kıyaslayarak söylüyorum). Üfleme için normal diye biliyorum sonuçra dediğim gibi motordaki birçok eleman basınç ile çalışıyor misal yağ pompası basınç üretir ve bir yerde açık varsa oraya üfleme olarak vurabilir bu.
Özet olarak bahsettiğiniz olayların hepsi bendede ve muhtemelen tüm 1.6 8v kullanıcılarında mevcut ve aracın bakımlarını düzenli ve olması gerektiği gibi yaptırırsanız eğer uzun süre sorunsuz kullanırsınız aracınızı.