Gönderen Konu: yardım!!!!  (Okunma sayısı 6573 defa)

Çevrimdışı ozgur0292

  • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 1.6 sr otomatik
  • Şehir: İstanbul
yardım!!!!
« : 25 Kasım 2014, 00:32:46 »
ilk kalkışta sert kalktığımda yani patinajla kalktığımda direksiyon ön göğüs aşırı derecede titriyor yerinden çıkacakmış gibi sebeni ne olabilir?

Logged

Çevrimdışı ozgur0292

  • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 1.6 sr otomatik
  • Şehir: İstanbul
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #1 : 25 Kasım 2014, 00:43:41 »
acil yardımcı olunursa sevinirim

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #2 : 25 Kasım 2014, 08:21:26 »
Baski balata siyiriyor, kaciriyor yani oyle degil mi ? Bu titresimle beraber hem lastik hem baski balata patinaj cekmis oluyor yani. Arada bende de oluyor islak ve nemli havalarda sabaha karsi 05:00 gibi ornegin bir yere gideceksem. Ilk kalkislarda kacirma v.s titresim olabiliyor.

Çevrimdışı Uğur İNCE

  • İleti: 152
  • 2004 Pasific
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4 2004 Pasific
  • Şehir: Adana
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #3 : 25 Kasım 2014, 09:30:48 »
baskı balata
Yetişemiyosan El Salla

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #4 : 25 Kasım 2014, 13:02:03 »
Atesleme sistemi bujilerede baktir.

Çevrimdışı ozgur0292

  • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 1.6 sr otomatik
  • Şehir: İstanbul
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #5 : 26 Kasım 2014, 04:05:02 »
Sadece patinaj sırasında yapıyo aracım otomatik

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #6 : 26 Kasım 2014, 11:30:57 »
motor kulağına baktırdınız mı?
Araba binmek içindir..

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #7 : 05 Aralık 2014, 17:02:38 »
baskı balata değil. öndne çekişli araçlarda normal bir durum bu özellikle ıslak kaygan veya mıcır gibi yol tutuşunu azaltan etkenlerin olduğu durumlarda lastik çok kolay patinaja düşer. fakat yol şartı standart olmadığından bir yerde tutuşu yakalar. bu esnada lastiği yola çekerek helezonu uzatır. sonra helezon çeker. lastik yol tutuşu kaybeder. helezon direncini kaybedince lastik yeniden çeker helezon uzar. sonra tekrar kısalır. tabi bu uzamalar kısalmalar esnasında tak tak tak diye arabanın ön kısmına alttan vuruluyormuş gibi ses gelir.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #8 : 06 Aralık 2014, 11:56:30 »
Etkileyici bir aciklama. Okuyunca anlam veriyor insan. Sadece bunu baski balatadaki siyirma, kacirma ve titresim ile tam olarak nasil ayirabiliriz acaba farklari nedir ?

Mesela dagda, koyde kalmissam sis v.s kiragi cokmus ise sabah karsi 05:00 gibi araci calistirip gitmek istedigimde. Gidiyor ama anlik boyle gitmicekmis gibi oluyor fazla titresim olmadan hatta hic titresim olmadan kaciriyor hissediyorum. Bas cek filan gaz verince duzeliyor kisa sure sonra tabi de. Herhalde baski balatalari nemleniyor veya bitmek uzere veya hava sartlari ile alakali sadece. Cunku cok nemli v.s hava genelde bunu yasadigimda.

Yukarida arkadasin dedigini bende suana kadar 3-4 kez yasadim. Ve hepsinde de yer islakti veya yol iyi degildi v.s v.s Aniden fazlaca gaz verdigimde yani seri kalkmak istedigimde. Bildigin arac yerinde sayiyior cok fazla tak tak vuruyor titriyor on konsol v.s komple. Patinaj su bu derken toparliyor hemen kendini ama 2-3 saniye bu asiri titresim oluyor.

Su durumda : Asiri titrer ise kalkista sekmeli sekilde helezon yer cekimi v.s kaynakli,

arac yerinde sayip fazla titresim yoksa veya hicyoksa ve gitmemezlik yapiyorsa siyirma v.s bu da baski balaya kaynakl

diyebilir mizi ?

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #9 : 07 Aralık 2014, 01:32:45 »
baskı balata sağlık durumunu anlamak kolay.
1. özellikle 5. vites hızlarında devirle hız arasındaki orantı gider. yani sağlıklı balatada 3000 devirde 100 km hız olması gerekirken baskı balata bitiyorsa 100 km hızda devir 3000 devirden daha yükseklerde olur.

2. (sanayi yöntemi:) 4. veya 5. viteste el freni çekili vaziyetteyken kalkış yapar gibi yavaşça gaz verip debriyaj bırakılır. eğer kavrama tamsa motor stop eder. kaydırıyorsa da motor balata üstünde döner araba yerinden zaten kımıldamaz.
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2014, 01:33:12 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #10 : 07 Aralık 2014, 03:30:53 »
Debriyaj balatasının bitme belirtilerinden bir diğerleride ; debriyaj çok yukarıdan kavrar ve kavradığı anda vakkum- sürtünme sesi gelir. bu ses debriyajın kaçırma-sıyırma, anlamına gelir.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #11 : 07 Aralık 2014, 13:37:36 »
Hmm, evt bu bilgilere ulasmistim bende ve denemistim kendi aracimda. 100km de 3000 devir, hizlanma v.s sıkıntı yok. Sadece ve sadece ara ara bu islak zeminde, yerde kiragi v.s varsa veya yagmurlu havalarda iste. Kalkista tam kavrayamama ve siddetli vuruntulu titresim oluyor. Daha az once oldu boyle birsey yine. Ama daha onceki aracimda on cekisliydi ve onda da oluyordu ara ara boyle birsey. Teyo`nun dedigi gibi tam yapismiyor lastikler yere tam basmiyor herhalde o an. Yaylar v.s durumu toparlamaya calisirken de ates eder gibi titretiyor siddetli.

Bu sadece aniden gaz verildiginde oluyor tabi. Oyle hafif kalkildiginda bu durum soz konusu degil.

Ben yine boyle bir sabah yere kiragi cokmusken kacirmisti demistim herhalde baski balatanin omru azaliyor. Ama yoldaki kayganlik v.s den oturu tutunamama soz konusuymus demek ki.

Aracin onden cekisli olmasinin cilvesiymis demek ki sadece.

Çevrimdışı ozgur0292

  • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 1.6 sr otomatik
  • Şehir: İstanbul
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #12 : 09 Aralık 2014, 12:55:11 »
baskı balata değil. öndne çekişli araçlarda normal bir durum bu özellikle ıslak kaygan veya mıcır gibi yol tutuşunu azaltan etkenlerin olduğu durumlarda lastik çok kolay patinaja düşer. fakat yol şartı standart olmadığından bir yerde tutuşu yakalar. bu esnada lastiği yola çekerek helezonu uzatır. sonra helezon çeker. lastik yol tutuşu kaybeder. helezon direncini kaybedince lastik yeniden çeker helezon uzar. sonra tekrar kısalır. tabi bu uzamalar kısalmalar esnasında tak tak tak diye arabanın ön kısmına alttan vuruluyormuş gibi ses gelir.

Ustad eline sağlık bu vuruntu normalmi o zaman

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: yardım!!!!
« Yanıtla #13 : 09 Aralık 2014, 16:01:49 »
baskı balata değil. öndne çekişli araçlarda normal bir durum bu özellikle ıslak kaygan veya mıcır gibi yol tutuşunu azaltan etkenlerin olduğu durumlarda lastik çok kolay patinaja düşer. fakat yol şartı standart olmadığından bir yerde tutuşu yakalar. bu esnada lastiği yola çekerek helezonu uzatır. sonra helezon çeker. lastik yol tutuşu kaybeder. helezon direncini kaybedince lastik yeniden çeker helezon uzar. sonra tekrar kısalır. tabi bu uzamalar kısalmalar esnasında tak tak tak diye arabanın ön kısmına alttan vuruluyormuş gibi ses gelir.
ustam acar helezyonu uzatmış ve kısaltmışsın ağzına sağlık güzel anlatım olmuş benden tam not yıldızlı 5  :tamamdir