Simdi MOBIL 1 ESP 0W 40 koydum bende. Onceki yag malum magnetecti. Asiri titretme savrulma v.s yapiyordu her ne kadar bu motorda araclarda normal de deseler ustalar biraz daha siddetliydi magnetec ile. Yagi degistirdigimde oyle hemen a performans geldi, titresim kesildi dersem fantezik olur ama. Soyle ki: zaman gectikce herhalde yagda temizledi bir yerleri v.s aracta alisti mi artik ne oldu bilmiyorum dedigim gibi zaman gectikce daha iyi olmaya basladi. iyiden kastim eski sıkıntılari hissetmemeye basladim ama yavas yavas dedigim gibi oyle aniden bir degisim olmadi.
Ha yag yakma durumu degisti magnetecte 1 lt e yakin yakmisti. Onceki yag 10W 40 idi yine Luqui Moly hic yakmamisti. Onden onceki de ustanin dedigine gore BMW e koyulan yaglardanmis markasi neydi bilmiyorum belki de yine Luqui Moly. Onda da yag yakmiyordu fazla yarim litre anca.
Yag ile tespit ettiklerim:
1- Titresim ve savruntu azaldi hissedilir derecede zaman gectikce yavas yavas.
2- Yag yakma miktari kesinlikle azaldi.
3- Daha canli daha atak devirlenmeler gozlemlemiyor degilim ozellikle simdi karda kista. Sasirtici derecede hopluyor arac. Yagdan mi baska bisiyden mi bilinmez.
4- Soguk havalarda calisirken aracin daha az sarsintili daha az sesli calistigi asikar. En rahat gecirdigim kislardan birisi. Oncekilerde rahatti 10W 40 ile yani 1 de 1 calisirdi v.s Lakin biraz daha parazitli sesli v.s calisirdi.
Sende istersen 0W 40 da dene bir veya kaliteli bir 10W 40 a doncem dersen don aman magnetec olmasin da