Daha önce arabama elle uygulama yapıyordum, uygun fiyatlı bir polisaj makinesi ve tabla-sünger seti alarak makine ile uygulama yaptım. Kullandığım makine Max Extra MX6160, gücü yeterli, düşük devirlerde uygulama yaparken bayılma yapabiliyor ama kullanmaya alıştıkça uygun devri kolay yakalıyorsunuz, baskı-devir oranını kolayca ayarlamaya başlıyorsunuz. Polisaj süngeri olarak Befar marka aldım, uygun fiyatlı ve yerli üretim.
Gelelim uygulamaya. Uygulamalarımı derslerimden dolayı gece ayaklı projektör halojen lamba aydınlatarak yaptım. İlk uygulamamda, pasta olarak öncelikle yüksek aşındırıcı Gtechniq P1 ve sert sünger ile derin çizikleri aldım. Uygulama yaparken yüzeyi hem APC hem de IPA ile silmeme rağmen kalan hare-hologramları halojen ışık altında göremedim. P1 çabuk kuruyan su bazlı bir pasta, kurumayı engellemek için arada yüzeye su fıslayarak kullanmak gerekiyor ve kesinlikle trimlere, plastik parçalara bulaştırmamak lazım çok fazla leke bırakıyor. Uygulamayı yaptıktan, arabayı yıkadıktan sonra güneşin altında hologramlar açığa çıktı. Daha sonra bunları gidermek için yumuşak sünger ile düşük devir-düşük baskı ile bir kat daha P1 geçtim ama istediğim sonucu alamadım.
Bu aşamadan sonra hare giderici bir ürün kullanmam gerektiğini anladım ve Scholl Concepts'in S30 ürününü yumuşak polisaj süngeri ile uyguladım ve istediğim sonucu elde ettim.
İşte uygulama fotoğrafları:
Boyanın çizik durumu:
Yazın arabayı bırakmadan önce Turtle Wax Extra Gloss Sealer Wax uygulamıştım, arabanın yarısı ağaç altında yarısı açıkta kalıyordu. Ağaç altında kalan kısımlarda çok fazla kireç lekesi oldu, kil, yıkamacı şampuanı, bulaşık deterjanı, IPA ve sirke ile silmeme rağmen kireç çıkmadı. Cila bu açıdan görevini yerine getiremediğini aracı yeterince koruyamadığını düşünüyorum.
Maskeleme:
İlk polisaj, P1 ve sert sünger ile:
50/50:
50/50:
İkinci uygulama P1 ve yumuşak sünger kombinasyonu sonrası kalan hareler:
Üçüncü ve son polisaj uygulaması S30 ve yumuşak sünger ile(sonunda hedefime ulaştığım uygulama):
Sağ ön kapı öncesi:
yarı yarıya:
sonrası:
Çalışma ortamı:
Yardıma gelen Halil kardeşim ile birlikte:
Uygulama yaparken ben:
Sağ far daha önce kazada değiştiği için yeni, sol fara P1 ve yün ped ile geçtikten sonra JSV Far ve Stop cilası ve orta sert sünger ile son kat geçtim:
Öncesi:
Sonrası:
Gelelim cila uygulamasına. Cila yapmadan önce arabayı kostikli yıkamacı şampuanı ve bulaşık deterjanı ile yıkadım, derinlemesine temizledim. Kuruladıktan sonra son bir kat IPA geçtim. Daha sonra Soft 99 Fusso Coat Dark ürününü uyguladım. Kaputtan başlayarak saat yönünde tüm yüzeylere ürünü uyguladım ve başladığım yerden silerek devam ettim. Cila uygulamak 45 dakika, silmesi 30 dakika civarında sürüyor.
Uygulamadan önce ağırlık:
Cilanın kapağını, üstteki plastik kapak yardımıyla açıyoruz:
Uygulama süngerini önce ıslatıp sonra iyice sıkarak emiciliğini alıyoruz ki cilayı emmesin:
Önce arabayı buraya çekmiştim:
Daha sonra yıkamacı yerin sahibi ben söylemeden üstten toz gelebileceğini ve arabamı Broadway ile yer değiştirebileceğimi söyledi, hemen bir yer değişikliği yaptık:
Yeni mekan:
Uygulama sonrası cilanın ağırlığı:
Kuru sünger:
Cilada kullandığım sünger:
Yaş sünger:
Cila uygulanmış, kurmuş yüzey:
Final fotoları:
Melamine sponge(sihirli sünger, nano sünger) ile dış plastik parçlalar temizlenecek, Soft 99 Tire Wax ile korumaya alınacak, süngerin gelmesini bekliyorum.