Focus MK2,5 bence çok güzel araç. Özellikle dizel motorları inanılmaz seri. İster 90 hp olsun ister 109 hp olsun. Trafikte onu tokatlayabilecek araç sayısı epey sınırlı. Bir arkadaşım Colllection paketini kullanıyor koltukları gayet rahat. İçerisi Golfün her serisinden daha geniş. Ama 1350 kilogram olduğu gerçeği biraz saçma. Eğer sakin kullanılırsa şehirdışı 3.5 litre ortalama görülüyor. Motor gürültüsü fazla. İçerden fazla duyuluyor.
Civic konusuna gelirsek, son kasa civic eskisine göre çirkin. Bir önceki kasa çok daha keskin hatlı
sportif ve şıktı. Ama iç dizayn son kasada daha iyi. Şu dijital gösterge mevzusunu hiç sevemedim. Kilometre göstergesinin analog olması bence her zaman daha keyifli ve şık. Motor olarak zaten kendini kanıtlamış bir araç. Atmosferiklerde bütün markaları tokatlar. Üstelik LPG uyumlu olması da çok güzel. Japonların direk enjeksiyonlu motora geçmemesi Türk pazarı için bir avantaj çünkü sıralı sistem LPG ile çok uygun fiyata az tüketen performanslı bir araç sahibi oluyorsunuz. TSI motora dahi kafa tutacak performansı var. Ama yine de tasarım olarak beni cezbeden bir araç değil. Sadece sağlamlık performans ve LPG için alınır.
Son kasa Elantra güzel araç herşeyiyle. LPG uyumlu ve bir C segmentinden çok D segmenti gibi duruyor. Ama ilerde piyasası ne olur bilinmez. Ben Civic yerine Elantra alırdım. Babam 4 sene yumurta kasa, 10 yıldır da Admire kasa Hyundai Accent kullanıyor. Taş gibi araba. Tık demedi bugüne kadar. Yağını suyunu koy devam et. Bu yüzden Hyundaiye güvenim sonsuz. Ama motor ömrü Hondaya göre biraz daha düşüktür diye düşünüyorum. Yağını mutlaka 10 binde değiştirmek lazım. LPG ile kullanırken de sık sık kontrol edilip ekleme yapılmalı. Araçta donanım olarak yok yok. Kalite olarak da epey kendini geliştirdi Hyundai. Ama tabi buna paralel olarak fiyatları da çok yükseldi. Bu nedenle Türkiyedeki pazar payları küçüldü.
Çok uzun oldu kusura bakmayın