Gönderen Konu: 6N distribitör sorunu  (Okunma sayısı 9347 defa)

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
6N distribitör sorunu
« : 16 Aralık 2014, 10:37:45 »
Merhaba arkadaşlar
2003 yılından beri kullandığım 96 model AEE motor 1,6HB polom var

Son zamanlarda baş belası bir arıza ile uğraşıyorum.
Araç yolda giderken stop ediyor, her devirde yapıyor, mesela 3,000-3,500 devirde seyir halinde giderken stop edip, bir kaç saniye sonra vurdurarak tekrar çalışıyor.
Araç LPGli, lpg fişini çektim yine aynı, benzinde ve lpg de aynı hata var.ç
Kablo fiş ne varsa kontrol ettik, durum aynı.
Tamire motor yapımına aynı araçtan gelmiş, onun distribitörünü benim arabaya taktık, 2 gün kullandım, araba oldu mermi gibi. Rampa çıkışları bile süper değişti.
Bu kez ben distribitöü ele aldım, kapak tevzi makarası komple değiştirdim, (orjinal bosch marka)
Rolentideki teklemeler gitti, çekiş arttı.Ama stop etme kesilmedi.
Ne zaman yapacağı belli olmuyor.

Bu kez içerideki Hall sensöründen uyuz oldum, internetten bulup kargo dahil 45 TL verdim getirttim.
Ama ne yazıkki yan sanayi çıktı, daha beter oldu. Tekrar eskiyi geri taktım.
Burçlarda ve milde önemsenmeyecek kadar boşluk var.
Oem kodu 0237 521 061 ve 030 905 205AB  yazıyor.

Yenisi çok paraymış, çıkmalarda güven olmuyor, internetten çıkma alamam, bulunduğum ilçede hurda veya çıkma satan da yok.

Logged

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #1 : 16 Aralık 2014, 10:56:51 »
Speedystop diye uye bir arkadas var kendisi uygun fiyata orijinalde satiyordu bildigim kadariyla garantili cikmada vardi ozelden ona mesaj atarsan donecektir mutlaka gecmis olsun hemserim, bu arada benimde merak ettigim bir sey var milde benimde bosluk var tamir takimi ile bende degistirmek istiyorum , ancak merak ettigim bir sey var tecrubeli arkadaslar yazarsa sevinirim bu mil icindeki onu saran ve zamanla yenen bosluk yapan halka ile mi donuyor yoksa halkanin icinde mi donuyor ?
I Love PoLo

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #2 : 16 Aralık 2014, 10:58:57 »
hararet müşiri hiç değişti mi peki?

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #3 : 16 Aralık 2014, 10:59:35 »
halkanın içinde dönüyor.

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #4 : 16 Aralık 2014, 11:52:27 »
öncelikle Speddystop  Resul bey ile görüştüm, sağolsun çok iyi niyetli bir arkadaş. Yardımcı oldu.
Elindeki distribitörü bir satış sitesi üzerinden satış ilanı açacak, oradan nasipse satın alacağım.

ben bu konuda epeyce tecrübeye sahip oldum, zira aracımın 2. sahibiyim, 2003 yılından beri kullanıyorum.
Ama ilk kez distribitör arızası çıktı.

bunlar 2 model, 1 tanesi marelli tip dedikleri, içerisindeki Hall sensörü kablolu model ve distribitörün kapak tarafına gelen kısmında metal bir parça ve ortasında sarı burç var. Sarı burç sabitlenmiş vaziyette, mil içerisinde dönüyor.
sanırım sorunuzun cevabı bu.
Ama tamir takımı dedikleri parçanın üzerinde Hall sensörü bulunuyor, eğer bu sensör uygun değilse, yan sanayi ise araba sapıtıyor, çalışması düzensiz oluyor. Tavsiyem bu burcu sizin tornacıya yaptırmanız.

diğer model ise (ki bendeki model) Bosch modeli.
Bunlarda böyle bir burç yok, Mil distribitörün sabit yatağında dönüyor.Burç falan göremedim.
Ama bu modellerde boşluk yapma olasılığı çok az. Örneğin bendeki 96 model aracın orjinali.
Yani yaklaşık 18 yaşında ve neredeyse boşluk yok. Ama araç orjinal 155 bin kilometrede. Demekki 150bin km sorun çıkarmıyor. 

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #5 : 16 Aralık 2014, 11:55:38 »
Hararet müşürü daha önce değişmişti. Ama o zaman araba sürekli jikle çekili gibi kalıyordu.
Test cihazına bağladığımızda motor sıcaklığı -130 derece gösteriyordu. Ama öndeki kontrol panelinde 90 derece gösteriyordu.

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #6 : 16 Aralık 2014, 13:19:36 »
bunlar 2 model, 1 tanesi marelli tip dedikleri, içerisindeki Hall sensörü kablolu model ve distribitörün kapak tarafına gelen kısmında metal bir parça ve ortasında sarı burç var. Sarı burç sabitlenmiş vaziyette, mil içerisinde dönüyor.
sanırım sorunuzun cevabı bu.
Ama tamir takımı dedikleri parçanın üzerinde Hall sensörü bulunuyor, eğer bu sensör uygun değilse, yan sanayi ise araba sapıtıyor, çalışması düzensiz oluyor. Tavsiyem bu burcu sizin tornacıya yaptırmanız.

bendeki marelli tip , tamir takımı almayı düşünüyordum ama bunu duyunca , belki tornacıda yaptırabilirim diye düşünüyorum tşkler paylaşımınız için 
I Love PoLo

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #7 : 16 Aralık 2014, 14:35:48 »
Merhaba arkadaşım bu olayı tecrübe etmiş biri olarak söyleyim.Anlattığın sorunların kelimesi kelimesine aynılarını yaşadım hatta kaza bile atlattım yolda stop etti aniden zor kenara attım kendimi. Tüm sistemi orjinal ile değiştirdik hatta sıfır ithal distribütör bile taktım ama randıman alamadım.En sonunda canıma tak etti servisin orjinal 1267 TL. çektiği distribütörü yarı fiyatına almanyadan biz aldık sağolsun Resül(speedystop) aracı oldu birlikte taktık daha o dakika araç tamamiyle değişti rolantide gram oynama yok hatta camlar kapalı tüm ışıklar yanık iken cam düğmelerine kapanma yönüne doğru aynı anda bastık normalde anında devirin düşmesi motor sesinin azalması lambaların söner gibi olması hatta stop bile etmesi gerekirken mim gibi yerinde çakılı kaldı anladık ki distribütör bu araç için beyin niteliğinde.sıfır ve orjinal olması daha bu aracı 10-15 sene götürür.Performansı hiç konuşmuyorum bile Resül konuyu görsün yorumu o versi aracımı kullandı.Hatta konu ile alakalı resimlerimiz de mevcut burda.Sen Resül ile arayı sıkı tut elindeki temiz ise al tak.hatta paran varsa önerim söyle sana sıfır orjinal getirsin tak evladiyelik olsun.Ben Resülle çok ticaret yaptım adamdır kendisi ben kefilim. konunun linki de bu fikir vermesi açısından.resimler görünmüyor o da sitenin en son yapılandırılmasından sonra oldu.istersen resimleri de atarım sana müsati zamanda.
http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/guzel-bir-gun-ve-nihayi-son-t35653.0.html;msg464329#msg464329
Red Machine!!!

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #8 : 16 Aralık 2014, 16:31:56 »
Merhaba arkadaşım bu olayı tecrübe etmiş biri olarak söyleyim.Anlattığın sorunların kelimesi kelimesine aynılarını yaşadım hatta kaza bile atlattım yolda stop etti aniden zor kenara attım kendimi. Tüm sistemi orjinal ile değiştirdik hatta sıfır ithal distribütör bile taktım ama randıman alamadım.En sonunda canıma tak etti servisin orjinal 1267 TL. çektiği distribütörü yarı fiyatına almanyadan biz aldık sağolsun Resül(speedystop) aracı oldu birlikte taktık daha o dakika araç tamamiyle değişti rolantide gram oynama yok hatta camlar kapalı tüm ışıklar yanık iken cam düğmelerine kapanma yönüne doğru aynı anda bastık normalde anında devirin düşmesi motor sesinin azalması lambaların söner gibi olması hatta stop bile etmesi gerekirken mim gibi yerinde çakılı kaldı anladık ki distribütör bu araç için beyin niteliğinde.sıfır ve orjinal olması daha bu aracı 10-15 sene götürür.Performansı hiç konuşmuyorum bile Resül konuyu görsün yorumu o versi aracımı kullandı.Hatta konu ile alakalı resimlerimiz de mevcut burda.Sen Resül ile arayı sıkı tut elindeki temiz ise al tak.hatta paran varsa önerim söyle sana sıfır orjinal getirsin tak evladiyelik olsun.Ben Resülle çok ticaret yaptım adamdır kendisi ben kefilim. konunun linki de bu fikir vermesi açısından.resimler görünmüyor o da sitenin en son yapılandırılmasından sonra oldu.istersen resimleri de atarım sana müsati zamanda.
http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/guzel-bir-gun-ve-nihayi-son-t35653.0.html;msg464329#msg464329

Semih abi düşüncelerin için teşekkür ederim. Bende arkadaşa sıfır alması konusunda tavsiyelerde bulundum fakat kendisi 2.el istedi olsun buda olur hayırlı olsun
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #9 : 16 Aralık 2014, 17:00:09 »
Öncelikle ilgi ve alakanıza çok teşekkür ederim
sıfırdan güzeli olmaz,  bunda hem fikiriz.
ama 3 haftadır rezil kepaze olduk.Meğer benim kara şimşek ne çok işe yarıyormuş
Malum kış zamanları, çocukların okulu dershanesi arabanın tam lazım olduğu zaman.
2 tane motorum var, ama nafile, 1 haftadır çocukları gece gece soğukta motorla almak zorunda kalıyorum.
Afedersiniz burnumdan salya eksik olmadı.
Ben düzgün çalışan . ele de razıyım, ilerleyen günlerde yine sıfırını isteriz, beklemek o zaman sorun olmaz.
Sağolsun Resul hiç tanımadığı halde yardımcı oldu. Şimdilik en azından geçici bir çözüm üretmiş oluruz.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #10 : 16 Aralık 2014, 20:01:33 »
Hayırlısı diyelim umarım sıkıntılar biter geçmiş olsun...
Red Machine!!!

Çevrimdışı kaandar

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n
  • Şehir: Ankara
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #11 : 17 Aralık 2014, 11:52:06 »
öncelikle geçmiş olsun aynı sorunlar benim araçtada mevcuttu orjinal distribitörün sıfırı çok para ben ankara'dan 100 tl ye orijinal çıkma ve 1 hafta kullanmak şartı ile satın aldım şükür sıkıntı yok biraz şans işi bu tür mekanik parçalar umarım sizinde alacağınız distribitör sıkıntı çıkartmaz

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #12 : 17 Aralık 2014, 14:38:54 »
Evet distribitör elime geçti
Maharetli ellerle ince bir temizlik yaptım. Bendeki yeni Tevzi Makarası ve Kapağı takıp yerine monte ettim.
Ustamın yanına gidip güzel bir avans ayarı çektik.
10km kadar bir test sürüşü yapabildim, şimdilik araba fişek gibi oldu.
 Rolantideyken direksiyonu tam sağ- sol yaptığımda, camlar kapalıyken kapatma düğmesine bastığımda hissedilebilir bir rolanti düşmesi olmuyor.
Sabit 800 d/dk dururken en fazla 780 falan oluyor.
tabi bunda arabanın son günlerde arıza sebebiyle fazla kullanılmaması, dolayısiyle akünün biraz zayıflamış olmasının etkisi de var.

Şimdi sırada eksozdan gelen ses var. Teşhis ettirdim, katalizörden geliyormuş.
İçini boşaltma işçiliği 50 TL, kat iptali için 150TL  yeni katalizör için 400TL fiyat verdi arkadaş. Ben 10-15 gün idare edip yeni katalizör takalım dedim.

Birde 12-13 yıldır araç bendeyken ellemediğimiz, bakım yapmadığımız ikinci yer alternatör (şarj dinamosu)
onuda en kısa sürede sıraya koydum.

Speedystop arkadaşımıza bol bol teşekkür ederim, iyiki varsınız arkadaşlar..
 

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6N distribitör sorunu
« Yanıtla #13 : 17 Aralık 2014, 17:33:49 »
Evet distribitör elime geçti
Maharetli ellerle ince bir temizlik yaptım. Bendeki yeni Tevzi Makarası ve Kapağı takıp yerine monte ettim.
Ustamın yanına gidip güzel bir avans ayarı çektik.
10km kadar bir test sürüşü yapabildim, şimdilik araba fişek gibi oldu.
 Rolantideyken direksiyonu tam sağ- sol yaptığımda, camlar kapalıyken kapatma düğmesine bastığımda hissedilebilir bir rolanti düşmesi olmuyor.
Sabit 800 d/dk dururken en fazla 780 falan oluyor.
tabi bunda arabanın son günlerde arıza sebebiyle fazla kullanılmaması, dolayısiyle akünün biraz zayıflamış olmasının etkisi de var.

Şimdi sırada eksozdan gelen ses var. Teşhis ettirdim, katalizörden geliyormuş.
İçini boşaltma işçiliği 50 TL, kat iptali için 150TL  yeni katalizör için 400TL fiyat verdi arkadaş. Ben 10-15 gün idare edip yeni katalizör takalım dedim.

Birde 12-13 yıldır araç bendeyken ellemediğimiz, bakım yapmadığımız ikinci yer alternatör (şarj dinamosu)
onuda en kısa sürede sıraya koydum.

Speedystop arkadaşımıza bol bol teşekkür ederim, iyiki varsınız arkadaşlar..
 

Uğur beyin problemini çözdük yardımcı olabileceğimiz başka arkadaşlar olursa seve seve yardımcı olurum. Hayırlı olsun.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.