Gönderen Konu: acil yardım bekliyorum  (Okunma sayısı 6410 defa)

Çevrimdışı gkhan35

  • İleti: 126
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n
  • Şehir: İzmir
acil yardım bekliyorum
« : 24 Aralık 2014, 21:35:27 »
s.a. boğaz kelebegim bozuk oldugu için arabayı park ederken ışıklarda beklerken sürekli stop ediyordu cıkma kelebek aldım ama usta disb. ile oynamış snöyle söyleyim arabayı aldıgımda devir 900 de sabit duruyordu ama araba gitmiyordu istediğim gibi gaz yemiyordu şimdi ben disb. eski yerine getirdiğim de ise araba güzel gidiyor fakat bu seferde dervir 1000 lerin ustunde cıkıp oynama yapıyor sizce sorun ne yardım ederseniz sevinirim açaba cıkma bogaz kelebeginde mi sorun

Logged

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #1 : 24 Aralık 2014, 21:53:10 »
İşini iyi yapan bir ustaya gidip dist boşluk varmı baktırın. Varsa burc değişiyor 40-50 tl lil bir işlem daha sonra iyi bir avans ayarı yaptırın. Dist oynanmış dediği avans ayarı sanırım.
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #2 : 24 Aralık 2014, 22:03:55 »
s.a. boğaz kelebegim bozuk oldugu için arabayı park ederken ışıklarda beklerken sürekli stop ediyordu cıkma kelebek aldım ama usta disb. ile oynamış snöyle söyleyim arabayı aldıgımda devir 900 de sabit duruyordu ama araba gitmiyordu istediğim gibi gaz yemiyordu şimdi ben disb. eski yerine getirdiğim de ise araba güzel gidiyor fakat bu seferde dervir 1000 lerin ustunde cıkıp oynama yapıyor sizce sorun ne yardım ederseniz sevinirim açaba cıkma bogaz kelebeginde mi sorun

Bu seferde avansı çok açmışsınız.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı gkhan35

  • İleti: 126
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n
  • Şehir: İzmir
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #3 : 24 Aralık 2014, 22:11:03 »
avans daha önce makinede ayarlanmıştı nasıl tarif etsem saç kurutma makinesi gibi bişi var flaş patlatıyor onunla avas yapılmıştı ben sadece eski haline getiriyorum devir yükseliyor devir düzelsin diye disb. arayar yapılıyor bu seferde araba gitmiyor

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #4 : 24 Aralık 2014, 23:56:32 »
Öncelikle dist.marelli tip mi bosch mu.Eğer marelli tip ise iç mili ve hall sensörü tamir takımı var değiştirirsin olur.Ama bosch ise sadece hall sensörü değişir iç mili değişmez çünkü çıkartamazsın ben daha önce tecrübe edindim.Benim aracımda stop ediyordu ithal aldım o da olmadı en son orijinal sıfır bosch aldık çok muazzam oldu.sen anladığım kadarıyla avansı yükseltmişsin stop etmesin diye bir müddet sonra yeni avans ayarlarına göre beyin kendini ayarlayınca yine stop edecek.Sorunun distribütörde.Distribütörün üzerine bakıp markasını söyle öncelikle
Red Machine!!!

Çevrimdışı gkhan35

  • İleti: 126
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n
  • Şehir: İzmir
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #5 : 25 Aralık 2014, 20:09:45 »
bosch disb. var cıkma aldım onuda yeni eskisinde cok boşluk vardı

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #6 : 25 Aralık 2014, 21:36:34 »
Bosch tiplerde tamir takımı yoktur.Ya yenisini alçaksınız ya da yeniden çıkma bakacaksınız.Resül ile konuşun maddi durumunuza göre ister çıkma ister sıfır temin edebilirsiniz.
Red Machine!!!

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #7 : 26 Aralık 2014, 15:29:08 »
s.a. boğaz kelebegim bozuk oldugu için arabayı park ederken ışıklarda beklerken sürekli stop ediyordu cıkma kelebek aldım ama usta disb. ile oynamış snöyle söyleyim arabayı aldıgımda devir 900 de sabit duruyordu ama araba gitmiyordu istediğim gibi gaz yemiyordu şimdi ben disb. eski yerine getirdiğim de ise araba güzel gidiyor fakat bu seferde dervir 1000 lerin ustunde cıkıp oynama yapıyor sizce sorun ne yardım ederseniz sevinirim açaba cıkma bogaz kelebeginde mi sorun

O zaman şöyle yapacaksın.
Aynı ustaya gidip, arabanın gittiği, gaz yediği şekilde dist. ayarlayacaksınız,
Daha sonra kelebek ayarı için arabayı kalibre ettireceksin.

Şöyle ki;
sen boğaz kelebeğini değiştirdiğinde arabaya ayar yapıldı, bu ayar distribitörün eski konumuna göre yapılmış oldu.
Sen dist. ayarını elleyince bu kez arabanın rolenti düzeni bozuluyor.

Ayrıca, dist. çıkma takıldı demişsin, illaki içindeki tevzi makarası ve kapağı yeni olarak taktır ve orijinal olsun.
 

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #8 : 26 Aralık 2014, 17:05:24 »
Şu mantığı kafanızdan silin .çıkma dist.orjinal diye
O zaman şöyle yapacaksın.
Aynı ustaya gidip, arabanın gittiği, gaz yediği şekilde dist. ayarlayacaksınız,
Daha sonra kelebek ayarı için arabayı kalibre ettireceksin.

Şöyle ki;
sen boğaz kelebeğini değiştirdiğinde arabaya ayar yapıldı, bu ayar distribitörün eski konumuna göre yapılmış oldu.
Sen dist. ayarını elleyince bu kez arabanın rolenti düzeni bozuluyor.

Ayrıca, dist. çıkma takıldı demişsin, illaki içindeki tevzi makarası ve kapağı yeni olarak taktır ve orijinal olsun.
 
Dist.değil gaz kelebeği çıkma takıldı demiş yanlış anlaşılma olmasın.Gaz kelebeği sorunun da ani devir atlaması ve stop etme aniden durma olmaz.gaz kelebeği yarı mekanik yarı elektroniktir.mekanik kısmında sorun olmaz kurumu temizlersin olur.elektronik kısmında da içini açıp karbon potanslardaki tozu ince pamuk ve yağsız kontak spreyi ile temizlersin o da hallolur.Üzerindeki devir fişin de sorun varsa o da yapılır.En fazla dalgalanma düşük ve yüksek devir sorunları yaratır zaten vag bağlantısında kelebek değerleri ölçülebilir gayet basit.Ancak dist.arızalarında stop etme en başlıca özellik.rolantide gaza aniden basınca egzozda patlatma da yapabiliyor.testi basit.camları kapatın ışıkları açın,cam düğmelerine aynı anda kapatma yönüne doğru basık tutun stop ederse iş bitmiştir.kapağı,tevzi makarasını değiştiniz sorun devam ediyor o zaman sırada hall sensörü var.o da arızalı ise yerinden çıkmaz bosch larda kafa kısmı ayrılmaz çünkü. Yani direk çöplük. Marelli ise zaten tamir takımı hall sensörünü orj.değişebilirsiniz.Ancak mil arızalı ise bir  müddet sonra yine aynı olur.iç mildeki boşluk eksantrik ile tam kafa kafaya gelmesine engel oluyor kaçırma yapıyor devir boşa kaçıyor bu durumda beyine iletilen yanlış devir aracın stop etmesine neden oluyor.ayrıca yolda giderken aniden 1000 den 3000 bine gibi atlama yapıp aracın ani silkelenmesine neden oluyor.Ben bu sorunları 6 ay yaşadım kaza bile atlattım az daha tır altında kalıyordum yolda stop etti diye.deneye deneye tecrübe ettim 2 dist.değiştim 3.sıfır aldım.her zaman çıkma sağlıklıdır diye bir şey olmaz sonuçta 17 senelik aracın çıkma dist.ne kadar sağlıklı olur.300 fazla verin sıfır alın kafanız canınız rahat olsun.

Marelli tip tamir edilebilir takımı var.
Bosch tip tamir edilmesi zor,kapak,makara o kadar. tamir takımı yok içi açılmıyor.ben orjinalinin içini açmak için paramparça ettim olmadı çöp oldu.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2014, 17:08:25 Gönderen: bluerose1 »
Red Machine!!!

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #9 : 26 Aralık 2014, 17:18:16 »
Şu mantığı kafanızdan silin .çıkma dist.orjinal diyeDist.değil gaz kelebeği çıkma takıldı demiş yanlış anlaşılma olmasın.Gaz kelebeği sorunun da ani devir atlaması ve stop etme aniden durma olmaz.gaz kelebeği yarı mekanik yarı elektroniktir.mekanik kısmında sorun olmaz kurumu temizlersin olur.elektronik kısmında da içini açıp karbon potanslardaki tozu ince pamuk ve yağsız kontak spreyi ile temizlersin o da hallolur.Üzerindeki devir fişin de sorun varsa o da yapılır.En fazla dalgalanma düşük ve yüksek devir sorunları yaratır zaten vag bağlantısında kelebek değerleri ölçülebilir gayet basit.Ancak dist.arızalarında stop etme en başlıca özellik.rolantide gaza aniden basınca egzozda patlatma da yapabiliyor.testi basit.camları kapatın ışıkları açın,cam düğmelerine aynı anda kapatma yönüne doğru basık tutun stop ederse iş bitmiştir.kapağı,tevzi makarasını değiştiniz sorun devam ediyor o zaman sırada hall sensörü var.o da arızalı ise yerinden çıkmaz bosch larda kafa kısmı ayrılmaz çünkü. Yani direk çöplük. Marelli ise zaten tamir takımı hall sensörünü orj.değişebilirsiniz.Ancak mil arızalı ise bir  müddet sonra yine aynı olur.iç mildeki boşluk eksantrik ile tam kafa kafaya gelmesine engel oluyor kaçırma yapıyor devir boşa kaçıyor bu durumda beyine iletilen yanlış devir aracın stop etmesine neden oluyor.ayrıca yolda giderken aniden 1000 den 3000 bine gibi atlama yapıp aracın ani silkelenmesine neden oluyor.Ben bu sorunları 6 ay yaşadım kaza bile atlattım az daha tır altında kalıyordum yolda stop etti diye.deneye deneye tecrübe ettim 2 dist.değiştim 3.sıfır aldım.her zaman çıkma sağlıklıdır diye bir şey olmaz sonuçta 17 senelik aracın çıkma dist.ne kadar sağlıklı olur.300 fazla verin sıfır alın kafanız canınız rahat olsun.

Marelli tip tamir edilebilir takımı var.
Bosch tip tamir edilmesi zor,kapak,makara o kadar. tamir takımı yok içi açılmıyor.ben orjinalinin içini açmak için paramparça ettim olmadı çöp oldu.

Hayır Bosch dist. ler tamir edilebilir. Hall sensör dahil hareketli tüm parçalar satılıyor zaten(maalesef hall sensör dışındaki parçalar ülkemizde yok). Hatta Youtube da bizim dist. tamir videosuda var ancak şu anda şirketten youtube a giriş olmadığı için videoyu gösteremiyorum. Sadece dikkat edilmesi gereken şey, alttaki siyah ayağa bağlı olan sabitleyici demirin dikkatli çıkartılması. Ben 2 tane Bosch marka dist. hall sensörünü sorunsuz değiştirdim.

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #10 : 26 Aralık 2014, 17:37:15 »
Evet haklısınız,
Bendeki dist. ile epey uğraştım, daha önce de yazmıştım.
Bosch tipi de tamir olur.
Motor içine giren siyah plastik parçanın içinden geçen çelik bir mil var.Uygun bir pim ile çıkardığınızda dist. mili komple çıkıyor.
Daha sonra 2 vida söküldüğünde Hall sensörü kolayca çıkarılıyor.
ben bir internet sitesinden sipariş emiştim, yan sanayi çıktı, araba temelli sapıttı.
Ama milde boşluk varsa onun da uygun fiyatlı tamiri yok.
Çaresiz komple değişecek.

Bu dist.derdi yüzünden bende 2 kaza atlattım. Yersiz stop etmesi başa bela oluyordu.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #11 : 26 Aralık 2014, 19:08:53 »
Hayır Bosch dist. ler tamir edilebilir. Hall sensör dahil hareketli tüm parçalar satılıyor zaten(maalesef hall sensör dışındaki parçalar ülkemizde yok). Hatta Youtube da bizim dist. tamir videosuda var ancak şu anda şirketten youtube a giriş olmadığı için videoyu gösteremiyorum. Sadece dikkat edilmesi gereken şey, alttaki siyah ayağa bağlı olan sabitleyici demirin dikkatli çıkartılması. Ben 2 tane Bosch marka dist. hall sensörünü sorunsuz değiştirdim.
hall sensörünün 2 vidasını söktüm ama geri çekildiğinde  milin bağlı olduğu kasnağa takılıyor kasnağı çekmek için herşeyi denedm ama kasnak yamuldu yine de çıkmadı çıkmayınca da hall sensörünü çıkaramadım.ben servise de sordum bana bosch tipin tamir takımı yok bunlar 2 çeşit birinin değişimi yapılıyor diğerinin yapılmıyor dedi.ithal dist.lerde kafa çıkınca tamir takımı hall sensörü takılabiliyor dedi.sonra ithal aldık onunda 2 ay sonra içinden yağ akmaya başladı meğer oring contası incecikmiş.En son Resülle orijinal oem sıfır bosch getirttik yurtdışından.Valla enteresan ilk defa sizden duydum hacı bosch içinin tamamen açılıp tüm parçalarının değiştiğini.Bosch için şu tamir takımı değişimi videosunu en kısa zamanda eklerseniz memnun olurum. :o
Red Machine!!!

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #12 : 26 Aralık 2014, 19:11:29 »
Evet haklısınız,
Bendeki dist. ile epey uğraştım, daha önce de yazmıştım.
Bosch tipi de tamir olur.
Motor içine giren siyah plastik parçanın içinden geçen çelik bir mil var.Uygun bir pim ile çıkardığınızda dist. mili komple çıkıyor.
Daha sonra 2 vida söküldüğünde Hall sensörü kolayca çıkarılıyor.
ben bir internet sitesinden sipariş emiştim, yan sanayi çıktı, araba temelli sapıttı.
Ama milde boşluk varsa onun da uygun fiyatlı tamiri yok.
Çaresiz komple değişecek.

Bu dist.derdi yüzünden bende 2 kaza atlattım. Yersiz stop etmesi başa bela oluyordu.
ithal 150-200 fiyat veriyorlar işçilikle beraber garantisi yok orijinal olmadığı için orjinalin tadını da vermiyor e tamir takımı alsan bu sefer mile ne gibi bir uygulama yapılacak.Ben o kazayı atlattıktan sonra dedim daha yeter artık 500 TL orijinal aldım düşeş geldi iyi ki de almışım daha 15 sene gider.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2014, 19:12:02 Gönderen: bluerose1 »
Red Machine!!!

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: acil yardım bekliyorum
« Yanıtla #13 : 26 Aralık 2014, 19:18:29 »
hall sensörünün 2 vidasını söktüm ama geri çekildiğinde  milin bağlı olduğu kasnağa takılıyor kasnağı çekmek için herşeyi denedm ama kasnak yamuldu yine de çıkmadı çıkmayınca da hall sensörünü çıkaramadım.ben servise de sordum bana bosch tipin tamir takımı yok bunlar 2 çeşit birinin değişimi yapılıyor diğerinin yapılmıyor dedi.ithal dist.lerde kafa çıkınca tamir takımı hall sensörü takılabiliyor dedi.sonra ithal aldık onunda 2 ay sonra içinden yağ akmaya başladı meğer oring contası incecikmiş.En son Resülle orijinal oem sıfır bosch getirttik yurtdışından.Valla enteresan ilk defa sizden duydum hacı bosch içinin tamamen açılıp tüm parçalarının değiştiğini.Bosch için şu tamir takımı değişimi videosunu en kısa zamanda eklerseniz memnun olurum. :o

Ben de ilk incelediğimde çıkmaz diye düşünüyordum ancak tamir takımını internette görünce parçaların birbirinden ayrıldığını anladım. Servisi falan boşverin ben çok çektim servislerden. İthale gelince ben de ithal bir dist. aldım yaklaşık 150 liraya. 4-5 ay sonra elimde patladı. Sonra İngiltere'de bir çıkmacı buldum ve 30 liraya çıkma tertemiz dist. aldım (Ebay).