Gönderen Konu: detaylı bir yenileme ve bakım  (Okunma sayısı 14880 defa)

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: detaylı bir yenileme ve bakım
« Yanıtla #14 : 20 Ocak 2015, 11:48:26 »
Merhaba arkadaşlar,
Aracımın baskı balata bitmişti. Frenler bitikti disklerle beraber. İç kapı döşemeleri ve tavan sarkıktı. Komple bir revizyona girdim.

Öncelikle baskı balata değiştirdim. Sachs marka orjinal taktırdım. Ön frenler disk ve balataları değiştirdim. Arka frenlerde sadece balataları değiştirdim. Ön sağ amortisör yamuktu ve sol körük patlaktı bunlar değişti. bir kaç ufak problem onarıldı.
Sonra frenler ayar tutmadı. Çakma bbs jantlarım vardı. Arada flanş vardı. Problem bu jantlar ve flanslardan dedi. Tamam dedim jantlarıda değiştirdim. Polo GTI jant taktım. Sonra rot balans oda tamamlandı.
Sonra tavan ve kapılar için döşemeciden kumaş aldım. akşam söktüm tavanı kapı pandizotlarını çıkardım eve günden güne yavaş yavaş yaptım ve dün akşam topladım aracı aşağı yukarı 2750 - 3000  tl civarı bir masraf oldu. Sizce nasıl?

Pahalı mı yoksa ucuz mu bilemedim ancak 2012de bende böyle bir işe giriştim baskı balata triger devirdaim pompası filtreler 4 amortisör ve burçları , araçtaki diğer tüm burçlar , 4 disk 4 balata , 4 jant (orjinal değil) 4 lastik (bridgestone) bujiler , buji kabloları , motor yağı , şanzıman yağı , sol aks (komple göbek dahil) vites topuzu (derisi kötü olmuştu) iç havalandırma ızgaraları (bora tipi) sağ sol ısıtmalı ayna (komple) Navitech double din teyp , 4 kapı kompenant, ots port bagaj ve montblanc ayakları , 2 li bisiklet taşıyıcı + komple işçilik tam 5000 lira harcadım. Kıyaslamasını siz yapın :)

Jant lastik ve port bagaj resimleri fikir vermesi açısından ;

http://otsoto.com.tr/album/displayimage.php?pid=4486&fullsize=1
« Son Düzenleme: 20 Ocak 2015, 11:50:37 Gönderen: cybertronics »
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Logged

Çevrimdışı hakan çetin

  • İleti: 27
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf 4
  • Şehir: Balıkesir
Ynt: detaylı bir yenileme ve bakım
« Yanıtla #15 : 01 Şubat 2015, 10:19:19 »
selamünaleyküm arkadaşım bu tavan dösemesi için

Çevrimdışı oguz_kdz

  • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Ynt: detaylı bir yenileme ve bakım
« Yanıtla #16 : 02 Şubat 2015, 21:26:29 »
Evet, tavanı nasıl yaptınız?

Çevrimdışı Gökhan1984

  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1998 Golf 4 1,8 highline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: detaylı bir yenileme ve bakım
« Yanıtla #17 : 09 Şubat 2015, 18:49:53 »
Evet, tavanı nasıl yaptınız?
Selam,
1-Lazım Olacak ürünler;
Yeni tavan döşemesi alıyoruz . Tavan döşemesini aldığınız yerden yapıştırıcı da alın. Çünkü onların ki bally gibi hemen kurumuyor.Tornavida,Pense, ince plastik spatula, 3-4 adet bulaşık süngeri :D , falçata, bolca mandal çamaşır mandalı. Lazım olanlar bunlar.

2-Aracın içerisinden tavan döşemesini sökmek için,
Kapıların üstündeki tutacakları çıkarıyoruz. Güneşlikleri çıkarıyoruz. Araç içi aydınlatmaları çıkarıyoruz. Ama tırnaklarına dikkat etmek lazım çok hassas hemen kırılıyor.Ön direkleri söküyoruz. Orta direkleri , arka direkleri tavan döşemesini kurtarabileceğimiz kadar açıyoruz. Sonra aracın fitillerinden dikkatlice tavan döşemesini kurtarıyoruz. En son tavan döşemesini arka bagaj kapağının oradan dikkatlice çıkarıp alıyoruz.

3-Tavan döşemesinin temizlenmesi,
Döşemenin üstündeki kılıfı söküp alıyoruz. Kalan artıkları da bulaşık süngerinin sert tarafı ile sürterek çıkarıyoruz. Biraz sabır ve vakit isteyen bir iş acele etmeyin bol bol mola verin :D Eski sünger kahverengimsi bir şey yeşil karton çıkana kadar sürtmeye devam :) Düzgün olması için en ufak bir pürüz kalmaması lazım.

4-Yeni parçanın yapıştırılması ,
Yeni parçayı tavan kartonuna kenarlardan 5 yada 10 ar cm büyük gelecek şekilde kesiyoruz. Sonra bir ucunu kartona mandalla tutturuyoruz. Sonra tutturduğumuz tarafa doğru döşemeyi rulo yapıyoruz. sonra mandaldan aşağıya doğru 20 şer cm yapışkanı spatula ile yedirip yavaş yavaş düzgünce yapıştırarak aşağıya iniyoruz. Burada önemli nokta bir kişi yapışkanı sürsün diğeri kumaşı gerdirerek  yapıştırsın. Çünkü yapışkan kumaşa bulaşmasın. Pot köşelere bol yapışkan sürüp iyi yapıştırın. yapıştırdıkça mandallayın. Kuruduktan sonra deliklerini falçata ve makasla kesip arabayı toplayabilirsiniz.  Delikleri sıfır kesmeyin yarım cm fazlalık bırakın.

anlatabildiysem ne mutlu bana  :)

Hayat kadere inat....

Çevrimdışı Gökhan1984

  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1998 Golf 4 1,8 highline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: detaylı bir yenileme ve bakım
« Yanıtla #18 : 09 Şubat 2015, 18:53:40 »
Bir de küçük bir tavsiye Tavan kaplama çok kolay ,
Sakın! kapı döşemelerine girmeyin temizlemesi ve yapıştırması çok zor.  :D :D
Hayat kadere inat....

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı silver_line

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: detaylı bir yenileme ve bakım
« Yanıtla #20 : 20 Şubat 2015, 15:39:30 »
Güle güle kullanın. Birşey danışacaktım. Aracınız flanşla kullanımı nasıldır? Balans sorunu vs oldumu? Jant bijonunuz neydi? Nerde yaptırdınız? Güvenlik vs bunları detaylandırır mısınız?

Eski 17" lik jantları yeni aracımda kullanacağım ama bijonlar 5x105. 5x100 ü 5x105 e çevirecek spacer-flanş yaptırmayı düşünüyorum. Bizim arabanın bijonları VW gibi değil, jant somunla sabitleniyor ve araç 1400 kilo.


Olaya bakar mısınız millet 5x112 yi 5x100 e çevirecek aparat arıyor, bende 5x100 ü çevirecek aparat arıyorum :D

Metin kardeşim benim araç 5x100'dü. Benden önceki sahibi foryaları tornayla 4X100 yapmış :D araya birde flanş koymuşlar. Tekerleri dışa almışlar. Kullanım çok rahat. Yol tutuşu biraz daha artıyor. Bijonlarıda bosh servisinden aldım. Normalden biraz daha uzun çelik bijonlar. Gayet memnunum. Bijon olarak aşağıdakinin aynısı.

http://www.tiryakilerotomotiv.com/alyanli-imbus-celik-jant-bijonlari_urun163.html
Efsaneler ölmez, sadece şekil değiştirir...