Gönderen Konu: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası  (Okunma sayısı 15788 defa)

Çevrimdışı grafikerx

  • İleti: 25
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.4 Sportline 101Hp Tek Kapı
  • Şehir: Kahramanmaraş
98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« : 10 Şubat 2015, 08:44:17 »
sevgili vw forum üyeleri bir ay önce 98 model bir polo aldım 1.4 16v doch motor
araba o kadar hoşuma gitti ki araca aşık oldum desem yeridir.
aracı arkadaşım vasıtasıyla bi arkadaşından aldım. aldıktan sonra kronik arızası olan stop etme sorununu sıkça yaşamaya başladım. arabanın sürekli stop etmesi her ışıkta marşa basmak araçtan beni soğutmak üzere. distribütör değişti boğaz kelebeği temizlendi. sıralı sistem lpg tesisatı yenilendi (atiker) araç benzinde iken stop etme sorunu çok nadir. fakat lpg' ye geçtiği zaman hemen hemen her ışıkta durduğumda direk stop ediyor bazen ise hiç yapmıyor. sanayide yıllardır t tanıdığım vw servisinden ayrılma ii bi usta var avans ayarı yaptı onun dükkanda iken bi sorun yoktu ama hala çalışmasında bi dengesizlik vardı (lpgde) benzinde bi sıkıntı yapmıyor genel olarak ama benzinde de arada stop ediyor rölanti de bi dengesizlik yapıyor. bana bu arızanın forumda da okuduğum gibi kronik olduğunu bi yere bi hava deliği açıp rolantiyi düzleyebileceğimizi belirtti. tabi ki ben bunu yerine daha mantıklı bi çözümü varsa yani arızalı bi parçası varsa onun değiştirilmesinden yanayım. bu sorunu genel olarak herkesin yaşadığını gördüm. bunun dışında da aracın yeni yeni araç bazen seyir halinde bazende yeni çalıştığındada dııııt dıııııt dııııt diye bir uyarı ile ekranda (!) elfreni göstergesinin yanıp söndüğünü görüyorum kendi  kendine geçiyor bu arızada bazen bazende bi süre kalıyor ama elfreni falan çekili değil bunlarla ilgili öneride bulunacak olan varsa yardımlarını bekliyorum.

Logged

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #1 : 10 Şubat 2015, 12:48:40 »
Sana en güzel tavsiyem al aracını vag ile bilgisayara bağlat ne var ne yok görürsün... Ayrıca sürekli stop sorunu dist.den yapar üzerindeki dist.yan sanayi mi ithal mi orijinal mi???
Red Machine!!!

Çevrimdışı grafikerx

  • İleti: 25
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.4 Sportline 101Hp Tek Kapı
  • Şehir: Kahramanmaraş
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #2 : 10 Şubat 2015, 13:42:30 »
ben almadım aldığım arkadaş değiştirmiş distrübütörü 200 tl yazıyordu bosch servisinde yapılmış 2 yılda garantisi var

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #3 : 10 Şubat 2015, 19:10:40 »
orijinal bosch distribütör yetkili serviste 1200 TL artı KDV.ben yurtdışından sıfır orijinal 550 TL aldım geçen sene.o 200 TL. orijinal bosch oem sıfır neredeyse ben alayım yedek olarak  :D... Yüksek ihtimal ithaldir hall sensörü bosch dur ya da çıkma takılmış olabilir. Ben 2 adet dist.çöp yaptım orjinali almadan önce.
Red Machine!!!

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #4 : 10 Şubat 2015, 20:34:28 »
 KAAN60
 
Otomobil
2000 polo 1.6 a.c
Şehir
Tokat
Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)

Ynt: 1.6 8v AEE motor lpg li polo sahipleri
« Yanıtla #21 : 20 Eylül 2011, 18:42:54 »
AlıntıDeğiştir

arkadaşlar kunuyu açmış biri olarak çözüme eriştim dün paylaşmıştım bu sayfadada paylaşmak istedim yazıyı umarım yardımcı olur sorunlu atiker sahiplerine:

slmlar uzun zamandır siteye uğramamıştım daha önceki yazılarımda saat gibi olan aracımın lpgden sonra stop ve devir dalgalanması olduğunu yazmıştım. sorunum uğraşlarım sonucu çözüldü çok şükür! ve polom o eski harika günlerine döndü  atiker marka taktıracak arkadaşların dikkatine; enjektörleri kesinlikle horizon tip taktırsınlar hiç görmemiş olan arkadaşlar için şöyle açıklayalım harizon tip enjektörler siyah renk ve atiker bu enjektörleri seat ve vw (ve bu tarz araçlar ) için çıkartmış 200 tl farkı var diğer kırmızı enjektörlerden bizim pololara bu oluyor benim poloma ilk başta kırmızı olan AHC 4 CYL 3 OHM takılmıştı ve sorun... sorun... sorun... nerdeyse satacaktım gül gibi aracımı iyice araştırdım ankaradaki ustalarla bile görüştüm horizon tip takılırsa bile ayn sorunlar olacağını söyleyenler bile oldu ama inatla atiker ana bayiye değiştirmesi gerektiğine ve üste parada vermeyeceğime ikna ettim enjektörler değişti 1 aydan fazla süredir kullanıyorum ne stop ne dalgalanma ve bu enjektörler gerçekten benzindeymiş hissi veriyor çok atak ve sorunsuz maşallah  atiker taktıracak arkadaşlar bunları dikkate alsınlar atikeri tavsiye ederim ama horizon tip enjektörle... bu arada polom 1.6 8 v aee motor iyi sürüşler.

lpg ilk takıldığı zaman krmızı enjektörlerle sorun yaşamıştım ve siyah enjektörler ile çözmüştüm ogün bugün saat gibi Maşallah belki işinize yarar...
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #5 : 10 Şubat 2015, 22:32:08 »
ateşlemedir ateşleme :D
ben ilk aldığımda aynı sorun vardı bende şöyle bişey vardı yanlız pc de vs hiçbi arza vermiyodu
başaka kelebek taktık yine değişmedi bende iş başa düştü deyip benden çok daha önce sportline kullanan arkadaşımla kurcalmaya başladık
lpg nin hortumları değiştirdik
hararet müşürü
buji buji kablosu
tevzi makarası
dist kapağı
bobin
hepsini değiştirdik her bi parçayı değiştirdiğimizde stop sorunu azaldı en son kendimiz avans ayarladık problem çözüldü
tabi farklı arabalarda farklı nedenlerden olabiliyor

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #6 : 11 Şubat 2015, 00:05:09 »
O distribitor degisecek cikma var 350 tl tum sorununuz biter.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #7 : 11 Şubat 2015, 00:08:34 »
O distribitor degisecek cikma var 350 tl tum sorununuz biter.
sonu ab limi sendekinin

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #8 : 11 Şubat 2015, 14:01:43 »
AFH motor kullanan biri olarak şunu söyleyebilirm ki evet kronik sıkıntılar hem 6n kasasında hem de AFH motorda mevcut. Ancak biraz da aracın yaşına bakarak yorum yapmak gerekiyor. Bende de motor ısınana kadar çok nadir de olsa stop problemi mevcut. Gösterge 90 dereceye geldikten sonra hiçbir problem kalmıyor. 2012 yılında boğaz kelebeği VDO marka ile değiştirilmiş ancak problemin kaynağını bulamadım. Vag-com'a bağladığımda hiçbir hata kodu ile karşılaşmıyorum. Bobin, distribütör, buji kabloları, oksijen sensörü, ısı sensörü değişti ancak bir sonuç alamadım. Ben açıkcası emme manifoltunun bir yerden hava aldığını düşünüyorum. Ancak hava alsa stop problemi hep olur, ben 3-4 günde bir yaşıyorum bu problemi. Avans ayarı yapıldı ve en iyi ayarı şu anda buldum ancak sorun devam etmekte. Ultrasonic buji taktırdım çekiş arttı ve yakıt düştü ancak geçen sabah yine stop etti. Lpg ayarları da çok iyi hiçbir problem yok. Ben işin içinden çıkamadım sanmıyorum ki sanayideki bir usta mantık yürütüp işin içinden çıksın. Son çare ecu ve boğaz kebeleği kaldı ancak pahalı parçalar olduğu için de risk alıp değiştirmek istemiyorum. Bu şekilde yaşamayı öğreneceğiz sanırım  :)

Çevrimdışı grafikerx

  • İleti: 25
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.4 Sportline 101Hp Tek Kapı
  • Şehir: Kahramanmaraş
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #9 : 11 Şubat 2015, 14:43:24 »
KAAN60
 
Otomobil
2000 polo 1.6 a.c
Şehir
Tokat
Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)

Ynt: 1.6 8v AEE motor lpg li polo sahipleri
« Yanıtla #21 : 20 Eylül 2011, 18:42:54 »
AlıntıDeğiştir

arkadaşlar kunuyu açmış biri olarak çözüme eriştim dün paylaşmıştım bu sayfadada paylaşmak istedim yazıyı umarım yardımcı olur sorunlu atiker sahiplerine:

slmlar uzun zamandır siteye uğramamıştım daha önceki yazılarımda saat gibi olan aracımın lpgden sonra stop ve devir dalgalanması olduğunu yazmıştım. sorunum uğraşlarım sonucu çözüldü çok şükür! ve polom o eski harika günlerine döndü  atiker marka taktıracak arkadaşların dikkatine; enjektörleri kesinlikle horizon tip taktırsınlar hiç görmemiş olan arkadaşlar için şöyle açıklayalım harizon tip enjektörler siyah renk ve atiker bu enjektörleri seat ve vw (ve bu tarz araçlar ) için çıkartmış 200 tl farkı var diğer kırmızı enjektörlerden bizim pololara bu oluyor benim poloma ilk başta kırmızı olan AHC 4 CYL 3 OHM takılmıştı ve sorun... sorun... sorun... nerdeyse satacaktım gül gibi aracımı iyice araştırdım ankaradaki ustalarla bile görüştüm horizon tip takılırsa bile ayn sorunlar olacağını söyleyenler bile oldu ama inatla atiker ana bayiye değiştirmesi gerektiğine ve üste parada vermeyeceğime ikna ettim enjektörler değişti 1 aydan fazla süredir kullanıyorum ne stop ne dalgalanma ve bu enjektörler gerçekten benzindeymiş hissi veriyor çok atak ve sorunsuz maşallah  atiker taktıracak arkadaşlar bunları dikkate alsınlar atikeri tavsiye ederim ama horizon tip enjektörle... bu arada polom 1.6 8 v aee motor iyi sürüşler.

lpg ilk takıldığı zaman krmızı enjektörlerle sorun yaşamıştım ve siyah enjektörler ile çözmüştüm ogün bugün saat gibi Maşallah belki işinize yarar...


tüp ztn 2 aylık ama dediğin gibi enjektörler kırmızı avans ayarıyla oynandı benzindede binde bir stop ediyor ama tüpde istisnasız ediyor hiç ayar kalmadı avans sonda dedi hatta usta olacağı bu dedi kırmızı olanı şimdi servisle görüştüm atikerle onu taktıracağım arabadan vazgeçmek istemiyorum şeytan diyor söktür tüpü benzinde bin ama lpgyle de çok fark arasında lpg çok az yakıyor

Çevrimdışı grafikerx

  • İleti: 25
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.4 Sportline 101Hp Tek Kapı
  • Şehir: Kahramanmaraş
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #10 : 11 Şubat 2015, 16:57:21 »
KAAN60
 
Otomobil
2000 polo 1.6 a.c
Şehir
Tokat
Kişisel İleti Gönder (Çevrimiçi)

Ynt: 1.6 8v AEE motor lpg li polo sahipleri
« Yanıtla #21 : 20 Eylül 2011, 18:42:54 »
AlıntıDeğiştir

arkadaşlar kunuyu açmış biri olarak çözüme eriştim dün paylaşmıştım bu sayfadada paylaşmak istedim yazıyı umarım yardımcı olur sorunlu atiker sahiplerine:

slmlar uzun zamandır siteye uğramamıştım daha önceki yazılarımda saat gibi olan aracımın lpgden sonra stop ve devir dalgalanması olduğunu yazmıştım. sorunum uğraşlarım sonucu çözüldü çok şükür! ve polom o eski harika günlerine döndü  atiker marka taktıracak arkadaşların dikkatine; enjektörleri kesinlikle horizon tip taktırsınlar hiç görmemiş olan arkadaşlar için şöyle açıklayalım harizon tip enjektörler siyah renk ve atiker bu enjektörleri seat ve vw (ve bu tarz araçlar ) için çıkartmış 200 tl farkı var diğer kırmızı enjektörlerden bizim pololara bu oluyor benim poloma ilk başta kırmızı olan AHC 4 CYL 3 OHM takılmıştı ve sorun... sorun... sorun... nerdeyse satacaktım gül gibi aracımı iyice araştırdım ankaradaki ustalarla bile görüştüm horizon tip takılırsa bile ayn sorunlar olacağını söyleyenler bile oldu ama inatla atiker ana bayiye değiştirmesi gerektiğine ve üste parada vermeyeceğime ikna ettim enjektörler değişti 1 aydan fazla süredir kullanıyorum ne stop ne dalgalanma ve bu enjektörler gerçekten benzindeymiş hissi veriyor çok atak ve sorunsuz maşallah  atiker taktıracak arkadaşlar bunları dikkate alsınlar atikeri tavsiye ederim ama horizon tip enjektörle... bu arada polom 1.6 8 v aee motor iyi sürüşler.

lpg ilk takıldığı zaman krmızı enjektörlerle sorun yaşamıştım ve siyah enjektörler ile çözmüştüm ogün bugün saat gibi Maşallah belki işinize yarar...


tekrar sordum şimdi fiyatını 200 - 250 aarası olurmuş elinde yokmuş fiyatını net soracak ama çok gürültülü çalışır o enjektör diyor içidne duramazsın diyor doğrumu bu  ::) bide çalışırken sana zahmet videoya alırmısın eğer ses yapımosa dinleteyim o videoyu ona benim aracımın yapıtığı sorun gerçekten lpgden ise tesisatı söküp kafalarına çalıcam da  >:( :D

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #11 : 12 Şubat 2015, 00:44:03 »
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #12 : 12 Şubat 2015, 03:30:18 »

tekrar sordum şimdi fiyatını 200 - 250 aarası olurmuş elinde yokmuş fiyatını net soracak ama çok gürültülü çalışır o enjektör diyor içidne duramazsın diyor doğrumu bu  ::) bide çalışırken sana zahmet videoya alırmısın eğer ses yapımosa dinleteyim o videoyu ona benim aracımın yapıtığı sorun gerçekten lpgden ise tesisatı söküp kafalarına çalıcam da  >:( :D

birincisi garanti kapsamındaki bir üründe sıkıntı var ise, ki bu tüketici haklarına göre ayıplı mal kapsamına girer sizden enjektör değişim için ücret talep edemez! ben vermedim uyanık olun. ikincisi lpg ustası sallamış yok içerede duramazsın falan ne bu darbeli matkap falan mı? yok kardeşim kırmızılardan belki 1 desibel sesli olabilir ama kaputu kapattıktan sonra dışarıya çok ince çıt-çıt ses gelmekte içeri ses gelmesi ise mümkün değil, eninde sonunda bindiğin araç vw okadarda değil şahin doğan olsa yine gelmez! ayrıca aracın düzelsinde varsın biraz sesli olsun ayrıca kırmızılara göre çok az sesli olması normal takılırda eğer incelersen kırmızılardan daha iri buda sanırım gaz akışını ona göre yapıyor. videoya alma imkanım şuaralar yok zaten video tiz sesleri çok belirgin yapacağı için seni yanıltır çok sesli sanabilirsin en uygunu arıza eğert gerçekten bunda ise değiştirip kendin bakman! ayrıca ben temmuz 2011 de taktırdığımdan bu yana sesden dolayı hiç rahatsız olmadım??? araç saat gibi maşallah gerisi boş!...
tekrar söylüyorum eğer b.kelebeği, lambda (oksijen) sensörü, ateşleme sistemi ve distrubutörden sağlam olduklarına dair eminsen manifold da herhangi bir hava kaçagı yoksa bu enjektörü taktırmalısın ve kesinlikle ücret ödeme. hadi kolay gelsin (sorunun distubutörde de olabilir bunun için spedy işin ehlidir)
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2015, 03:31:37 Gönderen: KAAN60 »
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı grafikerx

  • İleti: 25
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.4 Sportline 101Hp Tek Kapı
  • Şehir: Kahramanmaraş
Ynt: 98 model 1.4 16v doch motor kronik arızası
« Yanıtla #13 : 13 Şubat 2015, 13:29:17 »
birincisi garanti kapsamındaki bir üründe sıkıntı var ise, ki bu tüketici haklarına göre ayıplı mal kapsamına girer sizden enjektör değişim için ücret talep edemez! ben vermedim uyanık olun. ikincisi lpg ustası sallamış yok içerede duramazsın falan ne bu darbeli matkap falan mı? yok kardeşim kırmızılardan belki 1 desibel sesli olabilir ama kaputu kapattıktan sonra dışarıya çok ince çıt-çıt ses gelmekte içeri ses gelmesi ise mümkün değil, eninde sonunda bindiğin araç vw okadarda değil şahin doğan olsa yine gelmez! ayrıca aracın düzelsinde varsın biraz sesli olsun ayrıca kırmızılara göre çok az sesli olması normal takılırda eğer incelersen kırmızılardan daha iri buda sanırım gaz akışını ona göre yapıyor. videoya alma imkanım şuaralar yok zaten video tiz sesleri çok belirgin yapacağı için seni yanıltır çok sesli sanabilirsin en uygunu arıza eğert gerçekten bunda ise değiştirip kendin bakman! ayrıca ben temmuz 2011 de taktırdığımdan bu yana sesden dolayı hiç rahatsız olmadım??? araç saat gibi maşallah gerisi boş!...
tekrar söylüyorum eğer b.kelebeği, lambda (oksijen) sensörü, ateşleme sistemi ve distrubutörden sağlam olduklarına dair eminsen manifold da herhangi bir hava kaçagı yoksa bu enjektörü taktırmalısın ve kesinlikle ücret ödeme. hadi kolay gelsin (sorunun distubutörde de olabilir bunun için spedy işin ehlidir)



arakdaşımın aracında çıt çıt die bi ses geliodu 1.4 ies hondası vardı açtık baktık onda dediğin siyah enjektörden var hatta ben duyunca bu ne sesi demiştim o ses ztn çok değil adam bana içinde duramazsn deyince bende yükseks bi ses olmalıki içine gelsin die düşündüm..

distribütör değişti kelebek temizlendi lpg ztn yeni 1 bucuk ay oldu hararette çıkmıodu bu yüzden hararet müşürü
 ve termostat değişti bilmöiorum en son çare tüpü takan servise götürücem yarın eğer oda derseki takalım siyahları ama olmaz ve gerçektende olmazsa ya bir tane 1.4 dohc motor getirtirim yada arabayı benzin döker yakarım  :D