Gönderen Konu: genleşme kabında su seviyesi hep maksimum bölgedemi kalmalı  (Okunma sayısı 3760 defa)

Çevrimdışı M.emin

  • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar motor soğuduğu zaman bakıyorum min işaretinin biraz üstünde kalıyor  böylemi olmalı yada hep max seviyesindemi kalmalı

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: genleşme kabında su seviyesi hep maksimum bölgedemi kalmalı
« Yanıtla #1 : 18 Şubat 2015, 13:31:27 »
Max seviyesinde tutarsanız herhangi bir kaçak durumunda daha çok eksilme payınız olur.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: genleşme kabında su seviyesi hep maksimum bölgedemi kalmalı
« Yanıtla #2 : 19 Şubat 2015, 09:18:20 »
Benim arabada bi sorun var bu konuda ve çözemedim. Hep min. seviyesinde duruyor daha da aşağı inmiyo ama, Dolduruyorum suyu ertesi gün gene en altta. Artık dokunmuyorum orada sabit duruyo.

Çevrimdışı M.emin

  • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
Ynt: genleşme kabında su seviyesi hep maksimum bölgedemi kalmalı
« Yanıtla #3 : 19 Şubat 2015, 10:41:13 »
Benim arabada bi sorun var bu konuda ve çözemedim. Hep min. seviyesinde duruyor daha da aşağı inmiyo ama, Dolduruyorum suyu ertesi gün gene en altta. Artık dokunmuyorum orada sabit duruyo.

benim durumda aynı

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: genleşme kabında su seviyesi hep maksimum bölgedemi kalmalı
« Yanıtla #4 : 19 Şubat 2015, 11:04:50 »
Aklıma şu geliyor. Araçlarda kapalı sistem olduğu için motor sıcaklığı arttığında genleşme kabında hem su genleştiği için hem de buhar basıncı yarattığı için sistemde basınç artıyor, düşük basınçta sızıntı yapmayan bir noktadan basınç artınca kaçak olabilir. Su seviyesi düşünce sistemde kaçak oluşturacak kadar basınç oluşmuyordur. Galiba soğutma sistemine basınç verilerek kaçak kontrolü yapılabiliyor, bu işlem denenebilir veya basit bir kaçak önleyici sıvı bile sorunu çözebilir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: genleşme kabında su seviyesi hep maksimum bölgedemi kalmalı
« Yanıtla #5 : 19 Şubat 2015, 11:28:10 »
Aklıma şu geliyor. Araçlarda kapalı sistem olduğu için motor sıcaklığı arttığında genleşme kabında hem su genleştiği için hem de buhar basıncı yarattığı için sistemde basınç artıyor, düşük basınçta sızıntı yapmayan bir noktadan basınç artınca kaçak olabilir. Su seviyesi düşünce sistemde kaçak oluşturacak kadar basınç oluşmuyordur. Galiba soğutma sistemine basınç verilerek kaçak kontrolü yapılabiliyor, bu işlem denenebilir veya basit bir kaçak önleyici sıvı bile sorunu çözebilir.
Söylediğiniz mantıklı, bi fırsat bulupta iyice inceleyemedim hiç, iş güç derken hiç zamanım olmadı. Benim aklıma gelen başka bi teori ise, genleşme kabının üst kısımlarında biyerlerde delik olması. Su fazlayken oradan sızıntı yapıyo fakat su azalınca oralara ulaşamadığı için sızıntı olmuyo.
İlk fırsatta genleşme kabını inceleyecem.

Çevrimdışı M.emin

  • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
Ynt: genleşme kabında su seviyesi hep maksimum bölgedemi kalmalı
« Yanıtla #6 : 19 Şubat 2015, 14:51:43 »
Söylediğiniz mantıklı, bi fırsat bulupta iyice inceleyemedim hiç, iş güç derken hiç zamanım olmadı. Benim aklıma gelen başka bi teori ise, genleşme kabının üst kısımlarında biyerlerde delik olması. Su fazlayken oradan sızıntı yapıyo fakat su azalınca oralara ulaşamadığı için sızıntı olmuyo.
İlk fırsatta genleşme kabını inceleyecem.

bence dediğin mantıklı genleşme kabının üstünde boru çıkıntılarında kaçak olabilir o seviyeye gelincede kaçırıyordur.