Gönderen Konu: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.  (Okunma sayısı 19220 defa)

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #14 : 24 Şubat 2015, 20:40:00 »
Araçta bir problem varsa elektrik ile alakalımı yoksa mekanik olarakmı buna göre ustasına götürmek lazım.Elektrik ile alakalıysa bilgisayarı olan,sadece hata kodlarını silen değil hata kodlarından anlayan tespitini yapabilen bi ustaya götürülmeli.Ben oto sanayideyim bi çok mekanik ustasında bilgisayar var ,var ama var demek için var,bağlamayıp silmeyi biliyor,gerisi deneme yanılma yöntemiyle değiştiriyor bi parça tmm biraz kullan diyor paranı alıyor gönderiyor işin içinden çıkamadımı beyin arızalı yenisi 1000 tl boğaz kelebeği arızalı 1200 tl diyip başından savmaya çalışıyor.

Logged

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #15 : 24 Şubat 2015, 21:00:01 »
Sende iyice adamı kıllandırdın simdi :)

Kardeş öyle ama kendi çalışmalarımdan dolayı 4 tane ecu yakmış birisi olarak şunu net söyleyebilirim ecu öyle kolay kolay bozulan bir parça değil. Hiç ecu'nun içini açtınmı bilmiyorum ama eğer "önceden açılmadıysa" vidaları söksen de o iki kapağı birbirinden ayrımak için çok sağlam kanırtman lazım tornavida ile yoksa mümkün değil. bi kere tornavidayı kaçırdım da penseden beter sıkıştırdı parmağımı iki kapak arasına yani öyle su aldı şu oldu bu oldu çok zor. Ha teybin kablosunu yanlış bağlarsın kısa devre yaptırırsın şu olur bu olur olabilir belki ama ecu'da bu gibi durumlar için bile kendisini kilitleyen , enerjiyi kesen sistemler var. Oto elektroniği ile hem mesleki olarak hemde hobi olarak ilgilendiğim için bu güne kadar tecrübe ettiğim , gördüğüm , bildiğim şu ki az çok işi bilen birisi ilk olarak ecu'ya saldırmaz. Verilen fiyatlar yüksek , yöntemler muallak... elbetteki yanılıyor olabilirim inşallah arkadaşın sorunu hallolur ama şuna eminim ecu bozuk olsa o araç hiç çalışmaz çünkü ecu'nun kendi güvenlik mekanizması birşeylerin yanlış olduğunu anlar ya hafif bir hata ise motor ışığı yakar ağır bir hata ise araç çalışmaz aksi durum çok nadirdir. Şimdi adam 650 ecu için ustaya verse ve sorunu hallolmasa yine belki 300-400 tl bujidir kablodur ıvır zıvırdır masraf yapacak üstüne yazık günah. Sonuç olarak arkadaşın durumunda araç çalışıyor ama devir almıyor ben olsam bakacağım yerler beyin değil maf , pompa , yakıt hortumları vs olur. Hatta diğer arkadaşların yaşadığı gibi belki hava hortumlarındaki küçük bir yırtık dahi olabilir sorunu.
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #16 : 24 Şubat 2015, 21:46:11 »
Usta arabayı alır bilgisayara bağlar birşey göremez aracını bırak der sabahtan akşama uğraşır,kıytırık bi hararet müşürü arızalıymış 50 tl borcun kardeşim demez çünkü zihniyet günü kurtarmak olduğu için cezasını bizler çekeriz acımasız bi yorum oldu ama bunları yaşadığım ve şahit olduğum için gidenin haddi hesabı yok...

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #17 : 24 Şubat 2015, 22:31:10 »
Hocam dediklerinizde haklı olabilirsiniz; ancak ustaya güvenmekten başka şansım yok.Keşke anlasam da beyin fırtınası yapacak konumda olabilsem. Veteniner Hekimim ve sürekli vatandaşla iç içeyim, inanın bir hastaya gittiğim zaman; beşeri hekimin ilgilendiğinden daha çok ilgileniyorum hasta ve sahibiyle.Dillim döndüğünce bilgim yettiğince doğruyu anlatıyorum,hatalarını yapmaması gerekenleri anlatıyorum.En ekonomik şekilde bütün olasılıkları birebir anamnez ile eliyorum ve bir tedavi protokolü oluşturuyorum.Allah korkusu var biraz canda, sonuçta hastalarımın dili yok,dertlerini de anlatamıyor; vatandaşın durumu da ortada; hakkım olmayan bir kuruş bile girmesin cebime, yaramaz zaten o para.Ben şimdi kandırılmış olabilirim;ama o usta ile Allah arasında olan bir durum değil mi? Benden hakkı olmayaraktan alıyorsa parayı, kandırıyorsa beni Allah'a havale etmekten başka çarem yok.
Ülkemizde maalesef durumlar böyle; meslek etiği, haram helali geçtim doğru yanlışı bile muhakeme etmekten yoksun bir toplum olma yolunda sürükleniyoruz her geçen gün.Para gelsin de nasıl gelirse gelsin.Hayırlısı olur inşallah, gelişmeleri yazarım ben yine.Böyle para vere vere öğreneceğiz galiba motor işlerini :(

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #18 : 24 Şubat 2015, 23:44:01 »
Bence maf ta sorun var ya çatıdan demir düştüğünde maf zarar gördü yada dağda tepede kirlendi inşallah sorununuz çözülür beyin takılırken aracınızın başında durun derim.

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #19 : 24 Şubat 2015, 23:44:57 »
ForzAras hocam valla denilebilecek birşey a'dan z'ye katılıyorum size ama inşallah ben yanılırım da sorununuz çözülür. Birçok kişiye tavsiye ediyorum eğer uzun vadeli kullanmayı planlıyorsanız bu aracı ucuz yollu bir vag-com kablo alın derim servise gittiğinizde çoğunlukla nokta atış gereksiz zaman ve para kaybı olmadan sornunuzu çözersiniz. 50-100 arası bir kablo ama vw-audi kullanıcılarının olmazsa olmazı bence.
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2015, 23:45:40 Gönderen: cybertronics »
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #20 : 25 Şubat 2015, 08:13:29 »
Estağfirullah cybertronics hocam,elimden geleni yapmaya hazırım; ama mesaj atamıyorum nedense. Mail adresim [email protected]

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #21 : 25 Şubat 2015, 11:02:39 »
Kardeş öyle ama kendi çalışmalarımdan dolayı 4 tane ecu yakmış birisi olarak şunu net söyleyebilirim ecu öyle kolay kolay bozulan bir parça değil. Hiç ecu'nun içini açtınmı bilmiyorum ama eğer "önceden açılmadıysa" vidaları söksen de o iki kapağı birbirinden ayrımak için çok sağlam kanırtman lazım tornavida ile yoksa mümkün değil. bi kere tornavidayı kaçırdım da penseden beter sıkıştırdı parmağımı iki kapak arasına yani öyle su aldı şu oldu bu oldu çok zor. Ha teybin kablosunu yanlış bağlarsın kısa devre yaptırırsın şu olur bu olur olabilir belki ama ecu'da bu gibi durumlar için bile kendisini kilitleyen , enerjiyi kesen sistemler var. Oto elektroniği ile hem mesleki olarak hemde hobi olarak ilgilendiğim için bu güne kadar tecrübe ettiğim , gördüğüm , bildiğim şu ki az çok işi bilen birisi ilk olarak ecu'ya saldırmaz. Verilen fiyatlar yüksek , yöntemler muallak... elbetteki yanılıyor olabilirim inşallah arkadaşın sorunu hallolur ama şuna eminim ecu bozuk olsa o araç hiç çalışmaz çünkü ecu'nun kendi güvenlik mekanizması birşeylerin yanlış olduğunu anlar ya hafif bir hata ise motor ışığı yakar ağır bir hata ise araç çalışmaz aksi durum çok nadirdir. Şimdi adam 650 ecu için ustaya verse ve sorunu hallolmasa yine belki 300-400 tl bujidir kablodur ıvır zıvırdır masraf yapacak üstüne yazık günah. Sonuç olarak arkadaşın durumunda araç çalışıyor ama devir almıyor ben olsam bakacağım yerler beyin değil maf , pompa , yakıt hortumları vs olur. Hatta diğer arkadaşların yaşadığı gibi belki hava hortumlarındaki küçük bir yırtık dahi olabilir sorunu.
dogru ben zaten sana bişey demiyorum basına geldigi içinde bakmadan sorunun çözcek gibisin zaten. benm tahminmcede beyinle alakalı bir durum yok ben, biz ailece olarak vw dan baska marka arabaya binmedik bugune kadar. bugune kadar da arabalarımız arızalandı yer geldi ama hiçbiride beyinden sıkıntı vermedi yada bize öyle bir sonuc sunulmadı. benim düsüncemde yapamıycagı işi yani ustayım diye gecinenlerin cıkıs yolu beyni değiştircez beyni göndercez vs vs yerlere sen siz arabayı bırakın biz bitince size döneriz. gibi içimde öyle öfkeler var ki bunu yapanlara.
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2015, 11:03:18 Gönderen: okaykay_1 »
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #22 : 25 Şubat 2015, 19:09:38 »
Hocam beyin geldi takıldı, hararet müşürü de değişti; teste çıktı ustamız.Sonra yolda bir daha arızalandı falan dedi müşürden için, bilgisayara bağladı adaptasyon falan tuşlara bastı.Sonra rölantide yaklaşık 1 dk. 5-6 bin devirde gaza bastı, bujiler sabahleyin kapkaraydı şimdi beyazlamış.Araba düzeliyor dedi.Gazdayken rölantide sallanma vardı,bir de motoru temizleyelim yıkayalım öyle teslim edelim dedi.Yarın akşama bir daha gideceğim inşallah.Beyin yanıkken araba çalışır ama keyifli çalışmaz dedi.Fotoğraf da çektim az biraz.




Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #23 : 25 Şubat 2015, 20:07:44 »
Aras Bey Bu yağ doldurma kapağının orada açık bir yer var arabada o noktadadaki hortumlarda delik kaçak vs varsa onlar da rölentide dalgalanma yapabilir. Birde hazır açıkken o çalı çırpıyı temizletin isterseniz altında drenaj delikleri var çünkü , yağmur yağdığı zaman aracın içine su alır veya silecek mekanizmasında paslanma vs yapabilir. O beyaz gibi duran kapak da (motor bölmesinin sağındaki) aracın motordan gelen tüm kablolamanın aracın içine gittiği yer eğer oradan su alma durumu olursa sakat olur.

Yanlış anlamadıysam eğer araç eskiye nazaran daha iyi durumda Birde şöyle birşey deneyebiliriz mümkün olursa tabi , araca tam bir tarama yaptırın ustanıza hata varsa hata kodları verecektir o kodları kopyalayıp buraya yazarsanız eğer ona göre de tavsiye verebiliriz dediğiniz gibi eğer gelen beyin sağlam ve başka yerde sorun varsa bile zaten araç büyük ihtimalle bunu rapor edecektir.
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #24 : 25 Şubat 2015, 20:14:16 »
hayırlısı olsun bakalım
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #25 : 25 Şubat 2015, 21:46:18 »

Hocam dediğiniz yer kırmız işaretli olan yer mi?
Eve kadar geldim ustayla arabada gazda, araba canavar gibi olmuş adeta.Önceden tüple bu kadar gaza basınca geç toparlardı şimdi ne kadar basarsam anında tepki veriyor. Enjektörler karadan beyaza donmesi iyi birşey mi? Böyle birşey olabilir mi gerçekten?
Açılan yer drenajı falan oralar temizlendi hocami yarın da motor yıkanacak, gaz ayarı rolantıdeki problemi yapacağım dedi.Bu yapraklar,çalı çırp gerçekten başa bela, bir daha ağaçların altına asla park etmem arabayı,arkadaşın opeline de aynı şekilde yaprak tıkamıştı gideri,sağ tarafta torpidonun orası ıslanmıştı deli gibi.
Bir de misal araba çalışıyor şimdi, arabanın tum elektrik aksamında var bu sıkıntı.Devir arttıkça farlar, yol  ekranı teyp gücü, parlaklığı artıyor; devir dusunce ozellikle rolantıde iyice sonuklesiyor tum elektrikli ısıklar; buna da sarj dinamosundan dedi ona da bakacak inş.
Yine ben yazarım arkadaşlar, teşekkürler değerli yorumlarınız için.

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #26 : 26 Şubat 2015, 19:18:28 »
Arkadaşlar bugün arabayı aldım, tüp ayarı da yaptırdım.Rölantideki dalgalanmayı tüp ayarı yapmaz dedi LPG'ci usta; ama ayar yaptık gazını çok kısmışlar falan dedi.
Araba düzelmiş, önceden devirsiz 2. vitesten 3'e atınca boğulur kalırdı; misal 2. viteste kalkmazdı araba mutlaka 1. vites isterdi boğulur kalırdı, şimdi çok rahat bir şekilde boğulmadan gaz istiyor araba.Şahlandı gitti, durduramıyorum uçuyor.Meğersem ben bugüne kadar 1,6 olan arabamın sadece 1,2 motor olarak kullanmışım, garibim ölü gibiymiş :(
Hararet müşürü 125 TL yazdı, yerli olanlar iş görmüyormuş kalitelisini taktım dedi; egsozdan parça değişti ses yapıyordu, motor yıkandı, yağ eklendi, işçilik falan hepsi 1200 TL tuttu.Yarın faturanın resmini çeker atarım yine buraya.

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #27 : 26 Şubat 2015, 20:59:09 »
Hararet müşürü 125 tl mi ?  :o :o Yeminle bu ustaların hiç insafı yok kolları sıvamasınlar...Yav servis malı orjinal luxemburg menşei li hararet müşürü 25-30 tL