Gönderen Konu: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.  (Okunma sayısı 19225 defa)

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,
Su flanşörü değişti,kırmızı antifiriz katıldı içine sonra Atiker sıralı sistem LPG'li aracımın önceden rölantide dalgalanma problemi ve birden gaz bitme problemi oldu enjektörler değişti; ancak dalgalanma hala düzelmemişti.Sabahları benzinden LPG'ye geçerken hareket halindeyken birden stop ediyor sonra çalıştırıp gidince düzeliyor, bazen 2-3 kere oluyordu bu olay. 
Lodosta kaputa çatıdan büyük tahta demir kapak düştü, kaput yamuldu;motor kapağı çatladı, yağ ve yap filtresi yeni değişti (10w40)
Dün dağa çıktım indim,sonra birden hareket halindeyken motordan aşırı uğultu gelmeye başladı ve stop etti,kontağa bir iki kere bastım uzun uzun ve çalıştı, yalnız bu seferde misal 1. viteste 2000 devire gelince gaza basınca uğultu şeklinde bağırıyor motor ve gitmemekle beraber sanki arkadan fren paraşütü açmış gibi birşey tutuyor arabayı, ve aşırı tekliyor; resmen tak tak tak ediyor.
Araştırma yaptım, baskı balata testi yaptım; el frenini çektim 1. vitese attım sonra kalkmaya çalıştım araba stop etti; aracı 3 ve 4. viteste kaldırmaya çalıştım ondada tekler gibi yaptı ve stop etti.Aracı tek marşta çalıştırabiliyorum, sonra ilerliyorum 1. vites 2000 devir basıyorum boğuluyor tekliyor, 2. vitese atıyorum rahatlıyor devir 2000 e geliyor sonra devirde ilerlemiyor hız da artmıyor.
Antalya Kumluca'dayım ve hiç tanıdık bir usta yok, ama arabam artık gerçekten canımı sıkmaya başladı.Yardımcı olursanız sevinirim.

Logged

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #1 : 22 Şubat 2015, 20:32:10 »
Öncelikle geçmiş olsun.  :( Aracın bilgisayara bağlanıp arıza kodlarına bakılması lazım. Kesin olmamakla beraber sanki sensörlerden birisi arızalı gibi geldi bana. Net bir şey söylemek yanlış olur. İyi bir usta lazım size. :tamamdir
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #2 : 23 Şubat 2015, 00:32:25 »
Aynen İlginç arkadaşımızın dediği gibi bilgisayara bağladığınızda sorun zaten görünecek, deneme yanılmaya yöntemiyle iş yaptırmayın.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #3 : 23 Şubat 2015, 11:10:18 »
Sanayiye bıraktım arkadaşlar, pc'ye bağlayacak. Sente, beyin, baskı balata, ateşleme bobini vb. şüphesi var. Bakalım ne çıkacak, çok merak ediyorum.

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #4 : 23 Şubat 2015, 15:10:02 »
Sanayiye bıraktım arkadaşlar, pc'ye bağlayacak. Sente, beyin, baskı balata, ateşleme bobini vb. şüphesi var. Bakalım ne çıkacak, çok merak ediyorum.

Senteden olsa daha önce çıkması gerekirdi gibi geliyor bana. Bir anda çıkmazdı. Baskı balata da yapmaz bahsettiğiniz sorunu. Baskı balatada tam tersi motor devirlenir ama araç gitmez. ateşlemeden olabilir ya da krank devir sensörü gibi sensörlerden olabilir.
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #5 : 23 Şubat 2015, 17:58:30 »
Hocam aracın beynine su kaçmış, oksitlenme falan yapmış.Temizlenmesi için ankara'ya göndermiş usta.Gelsin bakalım beyini takıp geri kalan ateşleme bobini,buji vb. değişmesi gerekiyorsa değiştireceğiz.Bu geçecek olan 2 günde uyku haram olacak bana ya, hayırlısı :D

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #6 : 23 Şubat 2015, 18:46:35 »
Hocam aracın beynine su kaçmış, oksitlenme falan yapmış.Temizlenmesi için ankara'ya göndermiş usta.Gelsin bakalım beyini takıp geri kalan ateşleme bobini,buji vb. değişmesi gerekiyorsa değiştireceğiz.Bu geçecek olan 2 günde uyku haram olacak bana ya, hayırlısı :D
bu ankaraya buraya gelenler nereye gidiyor anlamıyorum valla cidden.
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #7 : 24 Şubat 2015, 11:15:56 »
ForzAras bu sorunlar araba soğukken yapıyormu. Benzer olaylar bende de olmuştu motor soğukken sorun yok ama ısınınca saçmalıyordu motor devir sensörü değişimi ile çözdük sorunu. Sende de soğukken sıkıntı yoksa motor ısındıktan sonra sorunlar çıkmaya başlıyorsa muhtemelen aynı parçanın değişmesi lazım ki rölanti falan demişsin bunlar da aynı sorunun göstergesi.
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #8 : 24 Şubat 2015, 11:16:42 »
bu ankaraya buraya gelenler nereye gidiyor anlamıyorum valla cidden.

geldiğini sanmıyorum ama geliyorsa da örnek ya da şaşmaz sanayi.
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı ForzAras

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #9 : 24 Şubat 2015, 15:41:20 »
Soğuk sıcak farketmiyor hocam.
Parçanın ankara'ya gönderilme nedenini ben de anlamış değilim; hayırlısı bakalım, inşallah fazla can yakmadan düzelir diye dua ediyorum.
Beyin yanmış, içindeki kartlar falan değişecekmiş 10 numara olacakmış 650 TL.
Bunlara ek olarak ateşleme bobini, bujiler ve kablosuna da baktıracağım arkadaşlar; başka gözden geçirmem gereken bir yer var mı?
Bir de misal bu beyinden kartlar değişecek, bundan sonra problem çıkarır mı sizce?Arabayı elden çıkarayım mı yoksa kalsın mı? Çok da alışmıştım, seviyordum arabamı.
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2015, 16:16:57 Gönderen: ForzAras »

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #10 : 24 Şubat 2015, 18:17:34 »
Seviyorsanız satmayın. Sattığınız parayla tekrar düzgün bir araba bulmanız çok güç olacaktır.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı seckin8787

  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo Classic - AKL
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #11 : 24 Şubat 2015, 19:37:39 »
Beyni o su giderinin altına koyan almanlara her gördüğümde gülüyorum,düşünüyorum ne amaçla koydular onu oraya anlam veremiyorum.

Çevrimdışı cybertronics

  • İleti: 127
  • Daha iyisi yine bir VAG'dır
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf MK4 1999 1.6 AKL & Audi A6 2008 4.2 Quattro
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #12 : 24 Şubat 2015, 19:56:42 »
Soğuk sıcak farketmiyor hocam.
Parçanın ankara'ya gönderilme nedenini ben de anlamış değilim; hayırlısı bakalım, inşallah fazla can yakmadan düzelir diye dua ediyorum.
Beyin yanmış, içindeki kartlar falan değişecekmiş 10 numara olacakmış 650 TL.
Bunlara ek olarak ateşleme bobini, bujiler ve kablosuna da baktıracağım arkadaşlar; başka gözden geçirmem gereken bir yer var mı?
Bir de misal bu beyinden kartlar değişecek, bundan sonra problem çıkarır mı sizce?Arabayı elden çıkarayım mı yoksa kalsın mı? Çok da alışmıştım, seviyordum arabamı.

O zaman benim tahmin tutmuyor hocam :) ama içindeki kartlar değişecekmiş falan biraz hikaye gibi geldi bana çıkma sağlam temiz tamirsiz ecu 400-500 arası zaten üstüne 250 de senin usta koymuş sanırım ama bu sorunlar böyle çözülmez yani yanlışım varsa düzeltsin diğer arkadaşlar ama önce bilgisayara bağlasa aracı sorunun ne olduğunu muhtemelen söyler zaten araç , ha araç bilgisayarla bağlantı kurmuyor ise o zaman kablolama tesisatına bakılır çünkü motor beyni kolay kolay bozulan bir parça değildir. (daha önceden kurcalanmadıysa tabi)

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-06a906019ak-vw-golf-seat-1.6-akl-motor-beyin-136119481/detay

Senin durumunda sorun ya ateşleme ya yakıt sisteminde bu bariz o zaman önce bilgisayara bağlanıp hata okutulmalı eğer hata okunamıyorsa o zaman elektrik tesisatına bakılmalı (araca sonradan takılan teypler , xenon farlar vs gibi sonradan yapılan bazı düzenlemeler bilgisayarda hata okutmayı engelleyebiliyor bu da beyin arızalı demek değildir) daha sonra ateşleme sistemi ve yakıt sisteminin parçalarına bakılması mantıklı olur. Yakıt hortumunda tıkanıklık kadar basit bir sorun bile olabilir. Aracın hemen en pahalı parçalarına saldıran ustalardan açıkçası kıllanırım ben.

Ama edinçol'un dediği gibi bencede satma aracı biraz uğraşırsın belki ama emin ol çok keyifli bir araçtır.

Şunu "net" söyleyebilirim ki eğer beyin yandıysa aracı "hiç" çalıştıramazsın ve bilgisayar ile bağlantı kuramazsın buradan yola çıkarak sorunun beyinden olmadığını rahatça söyleyebilirim. (tecrübe ile sabit)
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2015, 19:59:16 Gönderen: cybertronics »
Daha iyisi yine bir VAG'dır

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
« Yanıtla #13 : 24 Şubat 2015, 20:33:07 »
O zaman benim tahmin tutmuyor hocam :) ama içindeki kartlar değişecekmiş falan biraz hikaye gibi geldi bana çıkma sağlam temiz tamirsiz ecu 400-500 arası zaten üstüne 250 de senin usta koymuş sanırım ama bu sorunlar böyle çözülmez yani yanlışım varsa düzeltsin diğer arkadaşlar ama önce bilgisayara bağlasa aracı sorunun ne olduğunu muhtemelen söyler zaten araç , ha araç bilgisayarla bağlantı kurmuyor ise o zaman kablolama tesisatına bakılır çünkü motor beyni kolay kolay bozulan bir parça değildir. (daha önceden kurcalanmadıysa tabi)

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-06a906019ak-vw-golf-seat-1.6-akl-motor-beyin-136119481/detay

Senin durumunda sorun ya ateşleme ya yakıt sisteminde bu bariz o zaman önce bilgisayara bağlanıp hata okutulmalı eğer hata okunamıyorsa o zaman elektrik tesisatına bakılmalı (araca sonradan takılan teypler , xenon farlar vs gibi sonradan yapılan bazı düzenlemeler bilgisayarda hata okutmayı engelleyebiliyor bu da beyin arızalı demek değildir) daha sonra ateşleme sistemi ve yakıt sisteminin parçalarına bakılması mantıklı olur. Yakıt hortumunda tıkanıklık kadar basit bir sorun bile olabilir. Aracın hemen en pahalı parçalarına saldıran ustalardan açıkçası kıllanırım ben.

Ama edinçol'un dediği gibi bencede satma aracı biraz uğraşırsın belki ama emin ol çok keyifli bir araçtır.

Şunu "net" söyleyebilirim ki eğer beyin yandıysa aracı "hiç" çalıştıramazsın ve bilgisayar ile bağlantı kuramazsın buradan yola çıkarak sorunun beyinden olmadığını rahatça söyleyebilirim. (tecrübe ile sabit)
Sende iyice adamı kıllandırdın simdi :)
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi