xW ile başlayan değer belirlenirken iki tane test yapılır biri soğuk krank çevirme diğeri de soğuk motorda yağ pompalama, değer ne kadar düşükse o kadar düşük sıcaklıkta çalışabilir demektir, mesela 5W ile başlayan yağlar -35 dereceye kadar yukarıda belirttiğim testleri yerine getirebilir.
ikinci değer de motor sıcakken ki yağın viskozitesini gösterir, 40 ve 100 derecede ölçüm yapılır ve viskozite belirlenir. Yani ikinci değeri aynı olan yağların kalınlığı aynıdır diye düşünebilirsiniz.
Bir de şu açıdan da bakmak lazım motorda yanma anında sıcaklık 300 derece civarında oluyor, yanlış hatırlamıyorsam. Bu sıcaklıkta peki yağın viskozitesi ne olacak ? Bunun için de VI değeri yani viskozite indeksi devreye giriyor, VI değeri ne kadar yüksekse yağın sıcaklığı artınca o kadar az incelir, yağ soğudukça o kadar az kalınlaşır.
Kaliteli bir yağ seçerseniz zaten gerekli bütün durumları karşılar.
Yukarıda bahsettiğim yağlar aracınız için uygun olan kaliteli yağlardır.
Güvenli sürüşler.