Gönderen Konu: HANGİ MOTOR YAĞI  (Okunma sayısı 6409 defa)

Çevrimdışı abdullahçam

  • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
HANGİ MOTOR YAĞI
« : 23 Şubat 2015, 12:05:39 »
arkadaşlar aracım 190 bin km de ve Triger tarafında yağ kaçakları oluyor ama 9 bin km de 750 ml anca eksiliyor ( YAKMA OLMUYOR ) bir önceki yağ castrol magnatec 10w40 tam sesntetik yağ kullandım  iyimi ettim kötümü ettim bilmiyorum ama bi fark gözleyemedim 10 bin km yi beklemeden değiştirim yağı perşembeye kadar da verecem servise aracı sizce hangi yağı önerirsiniz bana sizinde önerilerinizi almak isterim
GrEeN MaChİnE

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: HANGİ MOTOR YAĞI
« Yanıtla #1 : 23 Şubat 2015, 13:07:13 »
Forumda aynı konudan çok sayıda var, keşke önce bir arama yapsaydınız.

Öncelikle yağ kaçaklarını engellemeniz yararınıza olur.
Mobil 1 ESP 0W-40
Castrol EDGE 5W-40
Shell Helix Ultra 5W-40 Pure Plus
Başka marka merak ediyorsanız o markada da uygun yağları araştırabiliriz.

Castrol Magnatec 10W-40 yarı sentetiktir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı abdullahçam

  • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Ynt: HANGİ MOTOR YAĞI
« Yanıtla #2 : 23 Şubat 2015, 13:59:47 »
Forumda aynı konudan çok sayıda var, keşke önce bir arama yapsaydınız.

Öncelikle yağ kaçaklarını engellemeniz yararınıza olur.
Mobil 1 ESP 0W-40
Castrol EDGE 5W-40
Shell Helix Ultra 5W-40 Pure Plus
Başka marka merak ediyorsanız o markada da uygun yağları araştırabiliriz.

Castrol Magnatec 10W-40 yarı sentetiktir.

bu dediklerin ince olup daha fazla yağ kaçırmazmı yağ kaçakları nereden anlayamadım zaten
GrEeN MaChİnE

Çevrimdışı golf_vw

  • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV 2001 Comfortline
Ynt: HANGİ MOTOR YAĞI
« Yanıtla #3 : 23 Şubat 2015, 16:16:50 »
bu dediklerin ince olup daha fazla yağ kaçırmazmı yağ kaçakları nereden anlayamadım zaten
bence yağ kaçaklarını yağın kalınlığı ile kapatacağınızı düşünüp yağı seçmemelisiniz.önce nerede kaçak var onu bulup sorununuzu gidermelisiniz. en küçük bir kaçak bile büyük şeylere yol açabilir.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: HANGİ MOTOR YAĞI
« Yanıtla #4 : 23 Şubat 2015, 16:18:57 »
yağ soğuk iken koyu olur motor ısınınca yağda su gibi olur ve incelir.sonuçta ikiside kaçırır.kaçıram yerlerin tamiri lazım.ancak böyle netice alınır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: HANGİ MOTOR YAĞI
« Yanıtla #5 : 23 Şubat 2015, 16:39:07 »
bu dediklerin ince olup daha fazla yağ kaçırmazmı yağ kaçakları nereden anlayamadım zaten

Lütfen biraz vakit ayırıp forumda bir arama yapın bu sorunun ve soracağınız diğer soruların cevabı var.

Yağ kaçağının nereden olduğu ilk mesajınızda yazıyor. Triger tarafından.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: HANGİ MOTOR YAĞI
« Yanıtla #6 : 25 Şubat 2015, 19:01:50 »
kardeşim, kaçakların sanırım alt karter terlemesi + bizim araçlarda çok çok azda olsa yağ buharı atılırken olan eksilme ben ben tam sentetik yağa geçerken karterde terleme vardı açtırıp karter+blok+yağ buhar separatörü benzinle temizlenip tekrar bizim araçlar için uygun ithal bir sıvı conta vardı onu sürerek kapatıldı... artık altta yağ yada terleme yok! geçiş yaptığım yağ mobil 3000 5-40 tam sentetik...

bu arada bende aynı sen gibi "yağ inceldikce dahada çok kaçırmazmı" diye düşünmekteydim ama bu düşünce yanlış! (eğer araçta yağ yakma yada kaçak yoksa) yağ alırken tesadüfen mobil den gelme bir süpervizör vardı muhabbet ettik ve adam anlattı; "kardeşim bu yemek yağımı incecik olsun ısınınca aksın kaçsın bu araçlar için üretilmiş araç yağı firmalar milyon dolarlar akıtıyorlar ar-ge çalışmalarına! tam sentetik ince yağlar motor soğukken ince akışkandır, ilk starttan itibaren ince vizkozite sayesinde tüm bloğa en kısa sürede ulaşır, böylece motor çok daha erken fincan sesi keser ve o kadar erken rahat çalışmaya başlar motor ısındıkça yağ kalınlaşır ve böylece hemkendi özelliğini korur hem motor ısısına uygun vizkozit ile çalışır zaten motor yağları bu özelliklerle üretilmese ne anlamı olurdu 5 kg yudum ayçiçeği koyup gezerdinz"

adamla aramızda geçen konuşmadan alıntıdır, kısacası eğer motor sağlıklı ise ince yağ daha çok eksilir diye bişey yoktur bu düşünce yanlıştır.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: HANGİ MOTOR YAĞI
« Yanıtla #7 : 25 Şubat 2015, 23:44:06 »
xW ile başlayan değer belirlenirken iki tane test yapılır biri soğuk krank çevirme diğeri de soğuk motorda yağ pompalama, değer ne kadar düşükse o kadar düşük sıcaklıkta çalışabilir demektir, mesela 5W ile başlayan yağlar -35 dereceye kadar yukarıda belirttiğim testleri yerine getirebilir.
ikinci değer de motor sıcakken ki yağın viskozitesini gösterir, 40 ve 100 derecede ölçüm yapılır ve viskozite belirlenir. Yani ikinci değeri aynı olan yağların kalınlığı aynıdır diye düşünebilirsiniz.
Bir de şu açıdan da bakmak lazım motorda yanma anında sıcaklık 300 derece civarında oluyor, yanlış hatırlamıyorsam. Bu sıcaklıkta peki yağın viskozitesi ne olacak ? Bunun için de VI değeri yani viskozite indeksi devreye giriyor, VI değeri ne kadar yüksekse yağın sıcaklığı artınca o kadar az incelir, yağ soğudukça o kadar az kalınlaşır.
Kaliteli bir yağ seçerseniz zaten gerekli bütün durumları karşılar.

Yukarıda bahsettiğim yağlar aracınız için uygun olan kaliteli yağlardır.

Güvenli sürüşler.
Akıl yaşta değil baştadır.