o sadece aracın kompresyonunu tespitte yardımcı olur. Bakarsınız atıyorum. veriler yüksektir. Ama araç 500 km de 1,5 Lt yağ eksiltiyorsa sırf kompresyon verisinden bir kanıya varılamaz. Ayrıca yağ yakan araç da kompresyon testinde yüksek basınç verebilir. ki bu araç turbo dizel bir araç.
birde motorun verdiği tepkiyi benzinli araçla karıştırmamak lazım.
Araç eğer egzosttan yoğun şekilde beyaz duman atarak gidiyorsa yağ yakma oranı yüksek. Ancak mavi duman atmıyorsa. Yağ ve su birbirine karışmıyordur. Ayrıca
araç hem yağ hem su eksiltiyorsa ama mavi duman değilde sadece beyaz duman atıyorsa sadece buda başka bir durum. Yani kapak sağlam ancak conta yanık olduğu için hava yapıyordur ve hortumlar şişiyordur. (beyaz dumanı da sekmanlar aşındığı için yağ yakma sebebi ile yapıyordur). Ya da kapakta çatlak vardır ama su kanalı ile yağ kanalı arasında değildir. bu sebeple de kapak hava yapıp hortumları şişiriyordur. SU eksiltmesine sebep oluyordur.
Başka bir tespit durumu da turbonun yağ basıp basmadığını kontrol etmekte..
turbodan emme manifolduna giren boruyu söküp bakın. Eğer balçık şeklide bir yağlanma var ise turboda da sıkıntı vardır. Motora yağ basıyor demektir. ama böyle çok az bir kararma şeklinde ise bu normaldir.
Birde turbonun hava filtresine giren boruyu söküp bakmalı burada da balçık gibi yağlanma varsa turbonun yağ bastığını gösterir.