Gönderen Konu: AEA Motor LPG Sorunu  (Okunma sayısı 6713 defa)

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Ynt: AEA Motor LPG Sorunu
« Yanıtla #14 : 01 Mayıs 2015, 14:43:43 »
AEE motorlar çok nokta
AeA motorlar ise tek nokta enjeksiyonludur. Piyasada az var bunlardan, genelde AEE oluyor.

Öncelikle LPG markanız nedir, yazmamışsınız.
LPG kitinin ne gibi özellikleri var bilmek gerekiyor.AEE ve sıralı enjeksiyon olsaydı, iş daha basitti.

1-Araç benzinde güzel LPGde kötüyse, ilk bakılacak yer bence aracın buji ve buji kablolarıdır.

2-Eğerki filtre değişimi esnasında, işi çıraklar yaptıysa, bağlantılara hasar vermiş olma ihtimali de var.

3- birde, araç havayı fazla alırsa, yakıt karışımı bozulur, performans düşer, tek nokta enjeksiyonlarda hemen sıkıntı anlaşılır.
Sıralı sistemlerde hem aracın hemde LPG kitinin ECU'su bu hatayı bir miktar kapatır.
Ama tek noktalarda düzgünce tekrar hava ve gaz ayarı yapılmalıdır.


Logged

Çevrimdışı profesornokya

  • İleti: 8
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Polo 6n 95
  • Şehir: Tekirdağ
Ynt: AEA Motor LPG Sorunu
« Yanıtla #15 : 06 Mayıs 2015, 16:25:32 »
Simit tankın markası atiker, ama diğer malzemelerin markası falan yazmıyor üzerinde yani tankın ortasından motora gdien parçanın markası ya da modeli yazmıyor üzerinde. Usta gazla çalışma sorununu halletti ama şimdi de benzinde çalışmıyor ve yakıt sarfiyatı da artmış durumda. İlk zamanlar 20-21 kuruş yakarken şimdi 26-27 kuruş yakıyor. Bunda elbette lpg fiyatlarındaki kısmi artışın da etkisi var ama yine de sarfiyat arttı. Eskiden bir depo lpg ile 210-220 km gdierken şimdi 160 km civarı gidiyor. İlk çalıştırmada aracım benzinle çalışıp belirli bir devrin üzerinde lpg ye geçerken şimdi ilk çalıştırmada benzinle çalışmıyor ve aracın çalışması için belirli devri geçmesi için agz veriyorum ve otomatikmen lpg ye geçtiği için çalışıyor. Ama şunu da söylemem gerekir, sanki araç eskisinden daha güçlü gibi. Ve yokuşlarda vs daha kuvvetli çıkıyor gibi. Acaba gazı falan mı açtılar diye düşünüyorum. Diğer can sıkıcı durum ise devam ediyor yani simit tank maksimum 18lt civarı yakıt alıyor ve mesafe olarak az km katetmemi sağlıyor. Uzun yola çıkmış olsam sürekli olarak durup yakıt almam gerekecek. Bir ustaya sordum üstün körü baktı ve şamandıra arızalı olabilir gazı tamamen bitir bir bakalım dedi. Bunlar dışında bir sorunum yok, yani arabadan memnunum ama yinede bir depo lpg ile daha fazla yol gdiip daha az mola ile yoluma devam etmek  isterim.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: AEA Motor LPG Sorunu
« Yanıtla #16 : 07 Mayıs 2015, 10:14:42 »
Diğerlerini bilemem ama ne yap et Benzinde çalışsın sonra gaza geçsin(Aynı AEA motorda aynı sorunu tecrube ettiğim için söylüyorum.). Ben gidip özellikle ilk LPG de çalışsın diye anahtar alıp taktırdım. İlk başlarda sıkıntı yoktu ama daha sonra sapıttı. Devir saçmalamaya başlamıştı. Sarsıntı filan üst düzeydeydi. Ama benzine geçip benzinde çalıştıktan sonra gaza geçtiğimde herşey tıkır tıkır sorunsuz çalışıyordu. LPG de çalıştırıyordum yine sarsıntı ve devir saçmalıyordu. Ben de dedimki sanırım ilk benzinde değil de lpg de çalıştığında bazı sinyaller, sensörlerden bilgiler demekki yetersiz geliyor araç sapıyor diye düşünüp ilk benzinde çalışıp gaza geçmeye geri döndüm.