Gönderen Konu: sportline yakıt tüketimi yardım!  (Okunma sayısı 5612 defa)

Çevrimdışı alper34

  • İleti: 15
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo n6 sportline
  • Şehir: İstanbul
sportline yakıt tüketimi yardım!
« : 10 Mayıs 2015, 15:42:13 »
arkadaşlar aracım 97 model sportline yakıt ve cekiş problemi yaşıyorum alalı  1 ay oldu yeniyim araba konusunda 

yakıt şehir içi ortalama 50 krş yakıyorum normalmidir sizce? cekiş problemide var kendi kendine gaz veriyo devir yükseliyo kalkışlarda arada stop ettiriyorum arabada acemi gibi oluyorum arabadan iyice soğumaya başladım bi yardım edin kullanan arkadaşlar tavsiyelerinizi yardımlarınızı bekliyorum..
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2015, 16:01:07 Gönderen: alper34 »

Logged

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #1 : 10 Mayıs 2015, 23:36:07 »
oksijen sensörüne öncelikle baktır arızalı olabilir.tavsiyem aslında vag ile bağlatıp değerleri kontrol ettir ve arızalı parça var mı kontrol ettir.
Red Machine!!!

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #2 : 11 Mayıs 2015, 10:42:15 »
Avans ayarı kısık. Yakıt arttırılmış olabilir. Distribitörü üst vidaya bakınca tam ortaya gelecek şekilde çevirin bakın değişiklik varmı yoksa Semih abinin dediği gibi oksijen sensörü olabilir.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı alper34

  • İleti: 15
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo n6 sportline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #3 : 13 Mayıs 2015, 10:47:36 »
eyw bi baktiriyim  o zaman sonuçu yazarım valla bunaldım bu sorunlardan inş çözülür araba 75 bg arabadan daha beter durumda:( bide sorcağım benzin yakışı ortalama  50 krş normalmi yoksa fazlamı yani?
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2015, 11:06:22 Gönderen: alper34 »

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #4 : 13 Mayıs 2015, 19:01:50 »
Allah rızası için bu avans olayına da biraz açıklık getirsek. Dün 4 tane usta gezdim söylenenler şunlar. Avans elle yapılır, tabancayla yapılır, avans ayarı yok, çalışıyorsa sorun yok, kabloyla yapılır, Araba giderken vuruyorsa yapılır gibi şeyler söylediler. Biri de distribütörü hızlıca çevirdi ortalara gelince 1 saniye sürmeden böyle iyi dedi bıraktı. Nasıl anladı neye göre iyi dedi anlamadım. Yanlış olursa avans vurur, çekişten düşer, alt devir canlı üst devir ölü olur vs sözler söyleniyor.

Distribütör saat yönünde çevrilirse ne olur? Avans verilmiş mi olur kısılmış mı? Avantajı ve dezavantajı ne olur?
Distribütör saat yönünün tersine doğru çevrilirse ne olur? Avans verilmiş mi olur kısılmış mı? Avantajı ve dezavantajı ne olur?

En önemlisi ideal ayarı ve konumunu(en azından bizim pololar için) ne yaparak, nasıl test ederek bulabiliriz. Benzin, Lpg hali bile değişiyor malum.

Gerçekten tecrubeli ve bilen kişi anlatabilirse çok makbule geçer herkes için.
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2015, 19:07:24 Gönderen: bunalan »

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #5 : 14 Mayıs 2015, 21:40:01 »
Gerçek avans ayarı tabanca ile yapılır. Tabanca ile yapılan avans, benzin için geçerlidir. Maalesef ki bizdeki sistem mekanik ve sabit ayar olduğu için pek sağlıklı olmuyor. Lpg de biraz daha avans vermek gerekiyor ancak yapılan araştırmaya göre, üst devirlerde lpg, avansın kısılmasını istiyor. Biraz karışık ve birçok polo kullanıcısının kafayı kırdığı bir problem bu. Ben tabanca ile avans yaptırdım ve tam ayarında bıraktım. Şu an en iyi ayarı buldum diyebilirim. Çok kafa yordum bu işe ancak sistemde vakum tertibatı olmadığı için, zaten istenileni hiçbir zaman alamayacaksınız. Gidin bir ustaya ve tabanca ile ayarlatın.Ayarlanan yerden distribitörün gövde ile olan bağlantı yerine bir işaret koyun. En azından referans noktasını bilerek oynayabilirsiniz. Belki isteğe bağlı biraz daha avans verirsiniz.. Bu arada hatırladığım kadarıyla, tampon tarafına çevirince avansı azalıyor/ cam tarafına çevirince avans verilmiş oluyordu.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #6 : 15 Mayıs 2015, 17:30:33 »
Yabancı forumlarda biraz baktım adamlar piston konumu distributor içindeki işaret filan 3, 4 tane parametre ile ayarladıklarını gördüm(tek avans değil başka ayarı da içeriyor olabilir).
Dedikleriniz doğru benzin lpg uyuşmuyor. üst devirler yetersiz kalıyor kısınca rolantide filan sarsılıyor. Distributor eski olsa gam yemeyeceğim de sıfır distributor aldım ayar yapılmaması insana koyuyor. Ya da bir usta hiçbirşey yapmasa şuan çok iyi dese ona da razı olunacak psikolojik olarak ama hiçbirşey yapmamaları biryerde bişeyler eksik dedirtiyor. Tabancayla filan yapanı bulsam giderim ama kaç kişiye sorduysam yapana rastlamadım.

Ben de aşağıdaki konuma getirdim böyle kullanıyorum.

« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2015, 17:32:36 Gönderen: bunalan »

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #7 : 17 Mayıs 2015, 09:48:23 »
Bunun distribitörle falan alakası yok.Birçoğumuz gittik bu parçaya para harcadık. Size en iyi ayarı anlatayım. Tabanca ile ayar yaptırdıktan sonra, Bosch'un online yedek parça kataloğuna bakıp bizim araçlar için olan tek tırnak lpg bujisini aracınıza takın. Ben en iyi ayarı bu şekilde buldum.

Distribitörün ayarlanması için fabrika tarafından geliştirilen işaretli bir sistem var. Ancak uğraşmayın mutlaka tabancası olan bir servis vardır. Benimki şuan sabitlendiği vidaların ortasında. Sizinkide ortada gibi duruyor.

Çevrimdışı alper34

  • İleti: 15
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo n6 sportline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #8 : 29 Mayıs 2015, 17:16:23 »
bu iş tabanca işi değil iyi bi motor ustası arabayı dinleyerek avans verebilir ki ölede ama sorunu çözmek zor ateşleme sorun olabilir bende şuan onlarla uğraşıyorum  inş bi halletsek başka bişiy istemiyorum zaten:)

Çevrimdışı alper34

  • İleti: 15
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo n6 sportline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #9 : 29 Mayıs 2015, 17:24:32 »
Allah rızası için bu avans olayına da biraz açıklık getirsek. Dün 4 tane usta gezdim söylenenler şunlar. Avans elle yapılır, tabancayla yapılır, avans ayarı yok, çalışıyorsa sorun yok, kabloyla yapılır, Araba giderken vuruyorsa yapılır gibi şeyler söylediler. Biri de distribütörü hızlıca çevirdi ortalara gelince 1 saniye sürmeden böyle iyi dedi bıraktı. Nasıl anladı neye göre iyi dedi anlamadım. Yanlış olursa avans vurur, çekişten düşer, alt devir canlı üst devir ölü olur vs sözler söyleniyor.

Distribütör saat yönünde çevrilirse ne olur? Avans verilmiş mi olur kısılmış mı? Avantajı ve dezavantajı ne olur?
Distribütör saat yönünün tersine doğru çevrilirse ne olur? Avans verilmiş mi olur kısılmış mı? Avantajı ve dezavantajı ne olur?

En önemlisi ideal ayarı ve konumunu(en azından bizim pololar için) ne yaparak, nasıl test ederek bulabiliriz. Benzin, Lpg hali bile değişiyor malum.

Gerçekten tecrubeli ve bilen kişi anlatabilirse çok makbule geçer herkes için.
dostum tabancası olan karbüratörcü mehmet usta var istanbuldaysan ona git halleder yalnız herşey avansa bağlı değil doru avans verildikten sonra belli olur tabi.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #10 : 29 Mayıs 2015, 20:12:45 »
Aşağıdaki konuda anlattığım şekilde şuan kullanıyorum. Memnunum. Çünkü 1 mm sağa veya sola çevirdiğimde farkediyorum şuanki hali güzel. Yakıt ölçeceğim. Bakalım yakıt da eskisi gibi olursa bu şekilde bırakacağım.

http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/avans-ayarini-kendim-yaptim-fotografli-t36877.0.html

Çevrimdışı alper34

  • İleti: 15
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo n6 sportline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« Yanıtla #11 : 30 Mayıs 2015, 01:07:07 »
sonuçu bekliyoruz kimse bişiy dememiş herkes mi lpg  kullanıyo arkadaş.