Gönderen Konu: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)  (Okunma sayısı 48462 defa)

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 19 Mayıs 2015, 15:27:48 »
Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.

Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).

Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.

Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.

Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız  var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)

Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

(Alıntıdır)

(Alıntıdır)


Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.


Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.


6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)


« Son Düzenleme: 21 Mayıs 2015, 00:40:17 Gönderen: bunalan »

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #1 : 20 Mayıs 2015, 00:23:57 »
Elinize sağlık, doğrusunu bilmiyorum ama anlatımınız için teşekkürler.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #2 : 20 Mayıs 2015, 10:06:54 »
Teşekkürler.
Bu sabah her zaman kullandığım yerde test edebildim. Açıkçası eskiye oranla çok çok daha iyi olduğunu gördüm. Motor sesi ve sarsıntı azalmış. Hafif yokuşlara girerken veya yüke bindiğinde araçta viteste bir ses titreme oluyordu onlar filan min. seviyeye gelmiş. Çekişinde filan bir sorun görmedim. Şuan ayarı bu şekilde bırakacağım.

Ama boş bir zamanımda avans tabancası olan birini bulursam teyit edebilmek adına ayar yaptırabilirim. Arada fark çıkacak mı görmek için.
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2015, 10:08:30 Gönderen: bunalan »

Çevrimdışı koug

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: AFH Engine
  • Şehir: Ankara
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #3 : 20 Mayıs 2015, 20:38:49 »
Tabancaya gerek yok hocam yönteminiz doğru zaten. Fabrikadan çıkarken yapılan ayar budur. Açıkcası bu yöntemin tabancadan daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Aşağıda link verdiğim konu size bu konuda fikir verecektir. Bu arada, ayardan önceki ve sonraki rölanti devirlerini de öğrenmek isterim.

http://www.techturkey.com/forum/makaleler-teknik-bilgiler/139973-lpg-ve-atesleme-avansi-ignition-advance-lpg.html

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #4 : 21 Mayıs 2015, 00:38:45 »
Çok teşekkürler link için. LPG Benzin yanma süreleri tablosu güzelmiş.

Eğer araçta sorun yoksa ve bu 3 işaret de kendi konumunda iken piston üst ölü noktaya denk gelecek şekilde ise bu yöntem tabancadan daha sağlıklı olacaktır gibi geliyor. Ama verdiğiniz likte gördüğüm kadarıyla üst devirlerde kullanan biri için bu konum yeterli değilmiş(avansı biraz daha kısıp yani açıyı yükseltmek gerekiyormuş) ama alt devirlerde sakin ekonomik kullanımlar benim yukarıdaki ayar sorun olmayacaktır.

Rolantiyi sormuşsunuz şöyle söyleyeyim avansı kısmadan 0 işaretli konumunda iken rolanti 1000 devirler civarındaydı. Kısınca devir 850 900 lere düşmeye başladı. Bu şekilde iken ilk çalıştığında 1000'i geçiyor 2 dk sonra 1000 civarında oluyor araç ısınmaya başlayınca 850 900 lere düşüyor.

Şuan gözlemlediğime göre bazı devirlerde bazen hafif tekleme oluyor(sebebini bilmiyorum eskidende arada oluyordu avansa bağlamıyorum o yüzden) bir de yüksek devirlerde 3000 den sonra bazen bop bop bop ses geliyor. sanırım avansı çok hafif daha kısmak gerekiyor onu deneyeceğim.

Duruma göre bilgileri paylaşırım tekrar buradan.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #5 : 21 Mayıs 2015, 15:06:23 »
Hocam bu arabalar senide usta yapacak az kaldı. MaşaAllah. Ama maalesef bu avas ayarı forumlardan yapılamıyor. Fabrikaya göre ayarlarsanız olmaz. Çünki malzemeler eskiyor. Pistonlar uzuyor, Kasnaklar ve bilyalar sıkı dönüyor, motoru zorluyor. Kompresyon düşüyor. vs vs.. En iyi ayar distribitörü ortaya getirin. Biraz öne getirin deneyin. Performansdan memnunsanız bırakın olmadı biraz daha ama hep 1 mm açılar ile motorun sesine göre vagcomdan düşük yakıt tüketimine bakarak bırakın gitsin. Yada hiç uğraşmayın elektronik ateşelemeye geçin. üst modelin ateşleme bobini alsanız birde krank sensörü alırsanız araç otomatik yapar. Ama buradan bunu yapabilecek kapasitede adam yok. Sıfır distribitöre inş çok para vermemişsinizdir. Zira ben yurtdışından 600 tl ye getirebiliyorum.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #6 : 21 Mayıs 2015, 18:06:46 »
ben almıştım biliyorum... Resul SULU  :D :D
Red Machine!!!

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #7 : 22 Mayıs 2015, 11:21:55 »
Hocam bu arabalar senide usta yapacak az kaldı. MaşaAllah. Ama maalesef bu avas ayarı forumlardan yapılamıyor. Fabrikaya göre ayarlarsanız olmaz. Çünki malzemeler eskiyor. Pistonlar uzuyor, Kasnaklar ve bilyalar sıkı dönüyor, motoru zorluyor. Kompresyon düşüyor. vs vs.. En iyi ayar distribitörü ortaya getirin. Biraz öne getirin deneyin. Performansdan memnunsanız bırakın olmadı biraz daha ama hep 1 mm açılar ile motorun sesine göre vagcomdan düşük yakıt tüketimine bakarak bırakın gitsin. Yada hiç uğraşmayın elektronik ateşelemeye geçin. üst modelin ateşleme bobini alsanız birde krank sensörü alırsanız araç otomatik yapar. Ama buradan bunu yapabilecek kapasitede adam yok. Sıfır distribitöre inş çok para vermemişsinizdir. Zira ben yurtdışından 600 tl ye getirebiliyorum.

Hahaha ne yapacaksın ya bu deveyi güdeceksin ya da bu diyardan gideceksin. :) Kendi aracım olduğu için mi bilmiyorum ama diğer birçok araçdan bunlardan aldığımız keyfi alamıyorum. O yüzden diyardan gitmek yerine deveye yatırımı tercih ediyorum.:) En azından benden sonraki bu distribütör konusunda rahat eder.

Evet senden alacaktım hatta distribütörü yalnız hem benim önemli işlerim hem senin antep olayı nedeniyle kısmet olmamıştı. Sonrasında almanyadan gelen arkadaşa getirttim. Dediğin gibi o civarları geçmeden hallettik.

Bu arada ne olur ne olmaz (havaalanında takılır vs.) diye risk alıp hem kargo ile gönderttim hem de yanında getirttim. Birinden biri ulaşsın diye. O yüzden elimde fazladan distribütör var. İsteyene, distribütörünü değiştirme ihtiyacı duyana o fiyat civarlarında gönderebilirim. Acele edip ilan açmadım. Malum bir çok kişi distribütör konusunda yeri geliyor sorun yaşıyor.

Orjinal bosch distribütördür.




Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #8 : 22 Mayıs 2015, 23:37:50 »
Distribütör değişimi bu modellerin ilacı. Kaçırılmayacak bir fırsat paylaştığınız parça, teşekkürler.
« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2015, 23:38:00 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #9 : 25 Mayıs 2015, 15:07:00 »
Rica ederim. Parça bende duruyor. Olmazsa bir süre sonra ilan veririm.

Yetkili servis fiyatı 1100 tl miş. (1010 tl dist. + 100 tl işçilik). Yetkili servisin avantajı parça 1, 2 yıl garantili olur zannediyorum.

Çevrimdışı playmobil54

  • İleti: 3
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: vw polo 6n
  • Şehir: Sakarya
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #10 : 08 Haziran 2015, 14:27:10 »
Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.

Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).

Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.

Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.

Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız  var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)

Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

(Alıntıdır)

(Alıntıdır)


Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.


Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.


6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)



merhaba ürün durumu nedir satıldı mı ..
bilgi verebilir misiniz ..teşekkürler ..

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #11 : 08 Haziran 2015, 15:14:43 »
Hahaha ne yapacaksın ya bu deveyi güdeceksin ya da bu diyardan gideceksin. :) Kendi aracım olduğu için mi bilmiyorum ama diğer birçok araçdan bunlardan aldığımız keyfi alamıyorum. O yüzden diyardan gitmek yerine deveye yatırımı tercih ediyorum.:) En azından benden sonraki bu distribütör konusunda rahat eder.

Evet senden alacaktım hatta distribütörü yalnız hem benim önemli işlerim hem senin antep olayı nedeniyle kısmet olmamıştı. Sonrasında almanyadan gelen arkadaşa getirttim. Dediğin gibi o civarları geçmeden hallettik.

Bu arada ne olur ne olmaz (havaalanında takılır vs.) diye risk alıp hem kargo ile gönderttim hem de yanında getirttim. Birinden biri ulaşsın diye. O yüzden elimde fazladan distribütör var. İsteyene, distribütörünü değiştirme ihtiyacı duyana o fiyat civarlarında gönderebilirim. Acele edip ilan açmadım. Malum bir çok kişi distribütör konusunda yeri geliyor sorun yaşıyor.

Orjinal bosch distribütördür.

[
merhaba ürün durumu nedir satıldı mı ..
bilgi verebilir misiniz ..teşekkürler ..


Hayırlı olsun abi.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı playmobil54

  • İleti: 3
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: vw polo 6n
  • Şehir: Sakarya

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #13 : 08 Haziran 2015, 22:49:26 »
merhaba ürün durumu nedir satıldı mı ..
bilgi verebilir misiniz ..teşekkürler ..

merhaba,
Henüz ilan filan veremediğim için bende duruyor.