Gönderen Konu: rolantide kı ayarsızlık  (Okunma sayısı 4365 defa)

Çevrimdışı gkhnoguz

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
rolantide kı ayarsızlık
« : 17 Ağustos 2014, 00:57:40 »
arkadaslar sıkıntı şu ki arabayı ilk çalıstırdıgımda veya ışıklarda durdugumda devir saatı bi kaç saniye gaz veriyor gıbi pır pır cıkıp iniyor ama bunu da her zaman yapmıyor... sizce bu bogaz kelebeğinden mi olur yoksa yakıttan mı olur ya da baska neden olabilir ...ayrıca bu bahsettiğim durum genelde gazda kullanırken oluyor  yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar ( inşallah derdimi anlatabilmişimdir)

Logged

Çevrimdışı emcayi

  • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf 1.6 Pasific 2004
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #1 : 17 Ağustos 2014, 10:54:26 »
- rölanti düzensizlik olayının %75 kaynağı boğaz kelebeğinin kirlenmesi ya da arızalanması olabilmektedir.
- bunun haricinde hava filtre hortumunuz eskimişse kaçak, yırtık delik varsa ondan da yapabilir
- gaz kirliyse araç öksürme yapmış olabilir, süreklilik arz ediyorsa gazcınızla da görüşmenizde fayda olabilir.

İnşallah tez zamanda sorununu çözersin, güvenli sürüşler  :tamamdir

Çevrimdışı yunusemre123

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #2 : 11 Temmuz 2015, 01:51:53 »
hortlatıyorum özür.

gökhan arkadaşımızın bu probleminin:
arkadaslar sıkıntı şu ki arabayı ilk çalıstırdıgımda veya ışıklarda durdugumda devir saatı bi kaç saniye gaz veriyor gıbi pır pır cıkıp iniyor ama bunu da her zaman yapmıyor... sizce bu bogaz kelebeğinden mi olur yoksa yakıttan mı olur ya da baska neden olabilir ...ayrıca bu bahsettiğim durum genelde gazda kullanırken oluyor  yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar ( inşallah derdimi anlatabilmişimdir)

tıpatıp aynısın benim 1.6 16v(bcb) 2003 golfümde var ve son zamanlarda iyice arttı. bazen oluyor hiç yapmıyor bazen yapıyor. babam motor ustası, vw özel servis tanıdık var. hortumlar filitreler kaçan kaçmayan egr kelebek daha aklınıza ne gelirse temizlendi ve kontrol edildi sıkıntı yok deniyor. Kelebek temizlendi 2 defa ve ayar yapıldı. yine nafile. bazen canı isteyince yapıyor istop bile ettiği oluyor. nasıl çözeceğimizi şaşırdık.

hani kelebek ucuz birşey olsa inanın bu gün gidip alacağım ama bin liradan bahsediliyor. bu sorunu çözen nasıl çözdüğünü anlatırsa sevinirim

Çevrimdışı 34yasar34

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #3 : 11 Temmuz 2015, 14:20:21 »
merhaba benim de 1.6 16 valf 2004 boram var aynı sorunu bende yaşadım söylediklerinizi yaptırdım boğaz kelebbeği temizliği gibi ama sonuşçta çözüm noktası lpg taktırdığınız nokta ya çıkıyor benim sorunumu lpg ci çözdü  bu arada arabamda brc my 11 kiti var  selamlar

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #4 : 11 Temmuz 2015, 14:55:08 »
Sürekli gazda ya da benzinde yapıyor diye bir durum yok bence.Bende de 1.6 16v bcb pasific var.Aracımda lpg yok onda bile çok nadiren araç ısındıktan sonra ışıklarda falan dururken yapabiliyor.Araçta arıza da yok, kronik bir sıkıntı bunlar bence.Lpg lilerde çözümü nasıldır bilmiyorum ama benzinde belki de hava filtre kabinine bağlanan hortumlar da motorun sıcağından eskimiş olabiliyor.Boğaz kelebeğini komple temizlemek de sıfır da almak % 100 çözüm olmayabiliyor genellikle.Öncelikle hava filtresine bağlanan hortumları yeni almak daha iyi bir çözüm olabilir.

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #5 : 12 Temmuz 2015, 17:47:12 »
Sürekli gazda ya da benzinde yapıyor diye bir durum yok bence.Bende de 1.6 16v bcb pasific var.Aracımda lpg yok onda bile çok nadiren araç ısındıktan sonra ışıklarda falan dururken yapabiliyor.Araçta arıza da yok, kronik bir sıkıntı bunlar bence.Lpg lilerde çözümü nasıldır bilmiyorum ama benzinde belki de hava filtre kabinine bağlanan hortumlar da motorun sıcağından eskimiş olabiliyor.Boğaz kelebeğini komple temizlemek de sıfır da almak % 100 çözüm olmayabiliyor genellikle.Öncelikle hava filtresine bağlanan hortumları yeni almak daha iyi bir çözüm olabilir.

+1  :tamamdir

Bu araçların hepsinde bir rölanti düzensizliği var sanırım. Bizim Golf4 te de vardı. Özellikle sıkışık trafikte rölanti devri yükselme eğiliminde dalgalanma yapardı. 700-900 arası dalgalanma söz konusuydu sanırım. Hafif sarsıntı yapıyor ama bunun çözümü yok bence. Kelebek temizliği vs fayda etmiyor. Ama düşerek dalgalanıyorsa ve stop ediyorsa buna bakılmalı. Stop etmesi bir problem. Ama çalıştığı sürece problem yok. Kimi araçlarda 1500 devirlere fırlıyormuş mesela o da bir problem bence. Ama 700-900 arası gibi ise kafaya takmaya gerek yok.
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı s1nanozk

  • İleti: 1238
    • Profili Görüntüle
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #6 : 12 Temmuz 2015, 18:58:16 »
+1  :tamamdir

Bu araçların hepsinde bir rölanti düzensizliği var sanırım. Bizim Golf4 te de vardı. Özellikle sıkışık trafikte rölanti devri yükselme eğiliminde dalgalanma yapardı. 700-900 arası dalgalanma söz konusuydu sanırım. Hafif sarsıntı yapıyor ama bunun çözümü yok bence. Kelebek temizliği vs fayda etmiyor. Ama düşerek dalgalanıyorsa ve stop ediyorsa buna bakılmalı. Stop etmesi bir problem. Ama çalıştığı sürece problem yok. Kimi araçlarda 1500 devirlere fırlıyormuş mesela o da bir problem bence. Ama 700-900 arası gibi ise kafaya takmaya gerek yok.
Bir +1 de benden kardeşim  :tamamdir
Mesela bende de oluyor dediğim senede toplamsam 10 kere olmamıştır.Dediğiniz gibi yüksek devirlere zıplama,direk stop etme vs. gibi anormalliklerde kesinlikle kontroller yapılmalı,onun haricinde sıcakla ve senelerin vermiş olduğu hortum gibi plastik parçaların değişimi çözümler arasınada sayılabilir...

Çevrimdışı alperyüksel

  • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk4-2001-manuel-antrasit-trend
  • Şehir: Hatay
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #7 : 13 Temmuz 2015, 02:02:08 »
Herkese hayırlı sahurlar diliyorum.
Aslında bu tip arızaların nedenleri bence aracın arızayı veren aksamlarında ve o aksamlara bağlı diğer aksamlarda yapılan işlemler ve kullanılan parçaların kalitesi. Birçoğumuz aracımızı ikinci el olarak aldık ve bizden önce aracımızın kimlerin elinde nasıl kullanıldığını ,ne tür bakımların yapılıp hangi parçaların kullanıldığını net olarak bilmiyoruz.Kaldı ki birçoğumuz  araçlarımıza yedek parça gerektiğinde maliyetinin düşük olmasından dolayı orijinal muadili ya da yan sanayi diye tabir edilen düşük kaliteli parçaları kullanıyoruz ve bu da araçlarımızda istediğimiz sonuçları vermiyor ve bundan dolayıdır ki sorunları tam olarak çözemiyoruz.Bizim araçlarımız gerçekten kaliteli araçlar ve kalite ancak kaliteyle yoluna devam edebiliyor diye düşünüyorum. Ben kendi aracımla ilgili bir sorun yaşadığımda şartlarımı zorlayıp orijinal ve 1. kalite parçaları tercih ediyorum.Böyle olduğunda 1 kere masraf yapmış oluyorum ancak diğer türlü olduğu durumlarda en az 2 işçilik 2 mesai vb. gibi kayıplarım oluyor ve astarı yüzünden pahalıya geliyor.
Herkese kazasız belasız günler diliyorum...

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: rolantide kı ayarsızlık
« Yanıtla #8 : 13 Temmuz 2015, 09:06:57 »
Haklısınız ama araçlar eskidi artık kabul etmek lazım. İlla ki sorunlar çıkmaya başlıyor. Normal bence, sonuçta kul yapısı bir makine. Sorunlar büyük olmadığı sürece sıkıntı yok.
CRAFTER TDI 163 ps