Gönderen Konu: otomatik şanzıman yağ seviyesi  (Okunma sayısı 15925 defa)

Çevrimdışı seheryeli51

  • İleti: 28
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: ww polo classic otomatik
  • Şehir: Konya
otomatik şanzıman yağ seviyesi
« : 09 Mayıs 2015, 15:33:25 »
arkadaşlar iki gündür arayıp dururum bir şey bulamadım,  otomatik polomun şanzıman yağını değiştirdik ama bunun seviyesi nasıl ölçülecek..? bazı yabancı sitelerde ağzına kadar doldurun, rölantide çalışırken tamamını doldurun gibi şeyler buldum güvenemedim.Cihaz bulamam burada, kendim ölçmem lazım.. Yok mu bunu bilen bir Allah'ın kulu.

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: otomatik şanzıman yağ seviyesi
« Yanıtla #1 : 09 Mayıs 2015, 16:39:33 »
Otomatik şanzıman sıvı seviyesini kendiniz kontrol edemezsiniz, bu şekilde dizayn edilmemiştir. Kullanıcının seviye kontrolü yapabileceği sistemlerde seviye kontrol çubuğu bulunur, motor yağı seviye kontrol çubuğu gibi. Yetkili servise veya işin ehli bir otomatik şanzıman servisine danışmanız yararınıza olur. Güvenli sürüşler.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı seheryeli51

  • İleti: 28
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: ww polo classic otomatik
  • Şehir: Konya
Ynt: otomatik şanzıman yağ seviyesi
« Yanıtla #2 : 09 Mayıs 2015, 16:57:00 »
dertsiz başıma dert aldım. 1'den ikiye geçerken hafif bir vuruntu vardı, yağı değiştirdik, bir de istemediğim halde bp'nin hidrolik direksiyon yağını koydu ustam, şimdi bütün viteslerde vuruntu oluştu.. sanayiye gittim otomatik dedim mi ustalar kaçışıyor kimse anlamıyor, bakmıyor korkudan  :-\  artık sonuçlarını göze alıp kendim mobil 220 ile yağı değiştireceğim, alabildiği kadar da yağ koyacağım.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: otomatik şanzıman yağ seviyesi
« Yanıtla #3 : 10 Mayıs 2015, 12:11:57 »
Bu şekilde riskli bir işlem maddi zarara yol açabilir, en kötüsü daha sonra harcadığınız vakit veya Allak korusun arabanıza bir şey olursa oluşacak vakit kaybı olur. Yetkili bir servise danışarak gerekli işlemi garantili şekilde yaptırmanızı tavsiye ederim. Gördüğünüz gibi diğer yollar bilinçsizce ve sonuç alınamayacak şekilde yapılmış. Kaldı ki kullanacağını şanzıman sıvısı hakkında da çok bilinçli bir tercih yapmıyor, tahmini bir yol izliyorsunuz.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: otomatik şanzıman yağ seviyesi
« Yanıtla #4 : 10 Mayıs 2015, 13:32:30 »
Yağın doğru miktarda değişimi bir makina ile yapılıyor youtube da videoları mevcut vites değişim esnasında makinanın komutlarına uyup r d s 1 2 3 şeklinde içerdeki eski yağın tam devirdaime katılması sağlanıyor tr de malesef ben bu cihaza denk gelmedim pahalı bir cihaz olduğundan kimse yatırım yapmamış elle değiştirmek varken kim bi makineye 100 bin euro verir dimi? Ama bu elle değişim esnasında eski yağ tam boşalmıyor %20si içerde kalıyor üzerine yeni yağ ilave ediliyor çoğu zaman yağ artıyor bak bu kadar aldı deniyor özetle Allaha emanet çoğu zaman eksik koyuluyor. İlk yağ değişimi sonrası bendede vites geçişlerinde sertleşme olmuştu vag adaptasyonu falanda pek etki etmemişti sanırım şanzıman beyni ve araç beyni bu değişime kendini bir süre sonra adapte ediyor ve senkronize çalışmaya başlıyor

Çevrimdışı seheryeli51

  • İleti: 28
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: ww polo classic otomatik
  • Şehir: Konya
Ynt: otomatik şanzıman yağ seviyesi
« Yanıtla #5 : 10 Mayıs 2015, 17:58:17 »
öncelikle yağ değiştirmek yerine üzerine yağ eklemeyi denedim, motoru çalıştırıp, ısındıktan sonra rölantide 250 ml yağ ekledim, alt devirde manuel olarak 1-2-3-d vites geçişlerini yapıp denedim, ama olmadı, 250 ml daha ekleyip tekrarladım işlemi, biraz fark etti bu sefer, ama yine de hafif bir vuruntu var. ustanın koyduğu yağı boşaltıp mobil 220 koyacağım, bu yağ koyan arkadaşlar var, memnunlar. iki gündür yabancı sitelerden araştırma yapıyorum. adamlar kendisi değiştiriyor yağı. ama o vag-com lazım, gerçek seviyesini bilmek için. servis bakmıyor maalesef, genelde eski şanzımanlar yağ değiştirince sorun çıkartıyormuş..  >:(  bi sitede bunu buldum ama çevri yapamadım. http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=9933
burada da seviye kontrol ettiği alet nedir nette bunla ilgili bi şey bulamadım  http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fwww.deylan.co.uk%2Fgolf%2F096%2520Fluid%2520Change%2Findex.htm
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2015, 18:56:23 Gönderen: seheryeli51 »

Çevrimdışı seheryeli51

  • İleti: 28
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: ww polo classic otomatik
  • Şehir: Konya
Ynt: otomatik şanzıman yağ seviyesi
« Yanıtla #6 : 11 Mayıs 2015, 20:56:50 »
bugün ustanın koyduğu bp hidrolik yağını boşalttım, 1.2 litre yağ boşaldı usta 3lt koydum demişti. :-\ bu kısmı anlamadım.. neyse;  mobil 220 den aldığı kadar doldurmaya başladım, araba çalışıyor vaziyette. iki defa da 1'den 'p ye, p'den 1'e vitesleri gezindirdim, hareket ettirmeden, ayağım frende, yağ doluyor çünkü hala. sonra rölantide bırakıp ağzına kadar doldurdum 2 litre yağ aldı.  ilk önce 1'den başlayarak vites geçişlerini düşük devirde 2bin-2300 yaptım, sonra yüksek devirde (3bin-4bin) yaptım..  d ye atıp denemeye başladım.. şu an beklemediğim kadar iyi geçişler, sadece gaza abanınca spor moda alıyor beyin kendini, o zaman vites değiştiğinde arkaya yapıştırıyor, ama vuruntu değil herhalde bu. sonuç olarak oldukça memnunum   :tamamdir  inşallah bi aksilik çıkmazsa tabi..
« Son Düzenleme: 11 Mayıs 2015, 20:59:05 Gönderen: seheryeli51 »