Bir süre önce 6N AEE polomda sıkıntı yaşamıştım. Sorunun Distribitörden kaynaklandığı ortaya çıkınca Resul kardeşimin (speddtstop) yardımlarıyla,sağolsun uygun fiyatlı çıkma bulup işimizi gördük.
O zamanki sıkıntı;
Araç yolda giderken aniden stop ediyor, kendi kendine tekrar çalışıyor, kalp durması gibi.
Arıza kaynağı;
Distribitör içindeki krank konum sensörü, bir kaç tane getirttim ama uymadı. İllaki orijinal istiyor.
Taktığımız çıkma distribitör milinde de boşluk vardı. Öyle 4-5 ay kullandım, işimi gördü.
Bu boşluk olunca çıkan sorunlar;
aracın avansı tam tutmuyor.
kalkışlarda biraz yığılıyor,
tevzi makarasının ateşleme yapan uç kısmı kısa sürede kararıp meme yapıyor, bu kez teklemeler başlıyor.
temizliyorsun, kısa sürede tekrar meme yapıyor.
araç rolentideyken cam düğmelerini sonuna kadar basınca, kalorifer fanını açınca, teyp sesini fazla açınca,uzuanları çakınca,motor devri düşüyor bazen de toparlayamayıp motor stop ediyor.
Bende elimdeki eski kendi distribitörüme bir operasyon yapayım dedim.
Distribitördeki boşluk motora giren tarafta oluyor çünkü o bölge alüminyum. Arka kısım yani kapağa bakan kısım gayet güzel, boşluk yok.
Buraya burç yapılabilecek kadar etli malzeme var, yani ortam uygun gördüm
Sanayide biraz araştırınca, GRAFİTLİ BURÇ dedikleri bir şey ile karşılaştım. Uzun ömürlü, ısındığında kendini yağlayan bir maddeymiş.
Güzel bir ustaya burç yaptırdım, sağolsun 20TL ile işi yaptı. Tamircime gidip 2 distribitörden 1 tane yaptık.
Taktık, geçici bir avans ayarıyla dün 80km yol yaptım. Bahsettiğim sıkıntılar kaybolmuştu.
Tek sorun şimdilik arabayı bayır aşağı viteste saldığımda çekip bırakıyor. Halbuki ilk avans ayarında bu sorun yoktu.
Akşam geç saat olduğundan ince ayar yapamadık. Az biraz avans oynanacak. O zaman umarım bu da gidecek.
Öncesi
sonrası