Gönderen Konu: Golf4 BCB Motorsıcakken geç çalışma(benzin basınç reg.den emme manifolduna benzi  (Okunma sayısı 2828 defa)

Çevrimdışı teknik85

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf4
  • Şehir: Malatya
Golf 4 enjektörlerin bağlı olduğu kütük üzerinde kütüğe gömülü olarak benzin basınç regülatörü bulunur.Görevi kütükteki benzin basıncını 30PSI da tutmaktır.30 PSI dan fazlasını geri gönderir.Üzerinde ekstradan ince bir kılcal hortum bulunur.Bu hortumun ucu emme manifolduna bağlıdır.Görevi motor rölantideyken benzin basıncını gereksiz yere 30 PSI da durmasını önlemektir.Motor rölantide çalışırken emme manifoldu hep vakum altında çalışmaktadır.Bu ince hortum da emme manifoldundaki vakumu benzin basınç regülatörünün diyaframlı iğneli kısmında hissettirir ve benzin basıncı düşer.Ama diyafram yıpranmışsa bu ince hortum benzin geçişi olur ve motor çalışırken buraya benzin geçişi olur ve arabayı özellikle sıcakken stop ettiğinizde ve 15 dk sonra çalıştırmaya kalktığınızda araç sanki hiç ateşleme yokmuş gibi marş yapar ama geç te olsa çalışır.Rölantideyken hafif silkeleli çalışır, zaman zaman stop edecekmiş gibi yapar, zaman zaman trafikte giderken boşa alınca stop eder, zaman zaman arıza ve emisyon lambanız yanar hatta araç kendini silkelemeye alır.Ne ustalar var sağlam arabayı bozar elinize verir.Ben az çok anladığım için ellerine bırakmadım.Usta dediğimiz adamlara kalsa arabanın heryeri arızalı.Bu kulaklar neler duydu.Boş yere arabamıza pislik attık.Halbuki arızalı olan bir tane kıçı kırık benzin basınç regülatörü.Orjinali 250 tl , ben çıkmasını 40 tl ye aldım taktım araba ok gibi oldu.LPG de var arabamda yıllardır.Hem de atıker.Ondan bile şüphe duyduk.Ama yok işte bizim ustalar usta değil.Sırf bunu yapyırmak için ankaraya kadar gittim ve iyiki de adam gibi usta bulabildik sağolsun onun sayesine yaptık arabayı.Googla benzin basınç regülatörü yazarsanız hangi parça olduğunu görebilirsiniz.(Arıza tespit edebilmek için şunu uygulayabilirsiniz.20 dk çalıştıktan sonra hiç gaza basmadan rölantide 3-5 dk motoru çalıştırın ve stop edin.Benzin basınç regülatörünün üzerideki ince kılcal hortumu emme manifolduna bağlı olan kısımdan çekin ve ağzınızla emerek benzin gelip gelmediğine bakın.Bu kısımda hiç benzin olmamalıdır.Eğer benzin varsa regülatörün sağlam bir regülatörle değişmesi gerekir.Bu etspit için arabanızın motorunun 20-30 dk çalışmış olması gerekir.Bujieri sökütüğünüzde gaz kelebeğine yakın olan bujileriniz temiz uzak olanlar siyah ise yine bu bir belirtidir.

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Çözümü paylaştığınız için teşekkürler, bilgilendirici ve yararlı bir paylaşım olmuş.  :tamamdir
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı mustiki212

  • İleti: 6
  • VW bir aşktır, başkası yalandır.
    • Profili Görüntüle
teşekkürler faydalı bilgi....