Gönderen Konu: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)  (Okunma sayısı 22074 defa)

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
1999 model Golf IV otomatik vites AKL motor aracın ilk sahibiyim.
Aracımda Prince marka LPG sistemi takılı (son 3 senedir). 215.000 km de.

Aylardır araştırmaktayım fakat sorunuma cevap ya da çözüm bulamadım. Belki sizlerin bu konuda bilgisi veya tecrübesi vardır.

Otomatik şanzıman ile normal şartlarda hiçbir sıkıntım yok. Vites geçişlerini zamanında ve düzgün yapıyor. Şehir içi kullanımı mükemmel.

Gel gelelim, yokuş çıkarken işler değişiyor. SADECE VE SADECE YOKUŞ TIRMANIRKEN.

Mesela uzun yoldayım, 110-120 km hızla rampa tırmanmaya başladım.
Herşey normal, sürat azaldıkça vites düşürüyor. Eğim azalmaya başladığında gaza basıp hızlanıyorum, hangi viteste ise (2. veya 3.) takılıyor, devir 4000-5000 e kadar çıkıyor ama üst vitese geçmiyor.

Ne zaman düzlüğe geliyor, o vakit vites değiştiriyor (vuruntu yaparak).
Hatta bir keresinde 1. viteste takılı kaldı. Sağa çekip durdum. Motor kapağını açıp 15 dk bekledim, ondan sonra normale döndü.

Uzun lafın kısası, otomatik şanzımanımın yokuş ve rampaya büyük alerjisi var. Dediğim gibi düz yolda ve şehir içinde herşey normal.

LPG yi kapatarak da denedim, bir fark yok.

Boğaz kelebeğini temizlettim, adaptasyon yaptırdım, hararet müşhirini değiştirdim, hava akışmetre değişti, oksijen sensörü değişti. Problem düzelmedi.

Şimdi kafamda şanzıman yağ soğutucusu var. Acaba bu problem o soğutucudan dolayı olabilir mi ?

Logged

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Geçmiş olsun. O kadar yere bakmışsınız ama konu aracın vites değiştirme prensibi ile alakalı geldi bana. Aracın burnu havadayken fiziksel olarak vites değiştirmesini engelleyen bir durum var sanki. Bu herhangi bir sokak arasında rampa yukarı denediniz mi, yoksa seyir halindeyken mi oluyor illa. Umarım kısa zamanda çözüme ulaşır.

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Hiç farketmiyor. İster seyir halinde, isterse kalkışta olsun. Trafik ışığından hareket edip tırmanmaya başlasam dahi yapıyor.

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
yokus cıkarken d den alıcan usta 3 getir sonra yokus bitinde dye cek direk 4 e alıcak mı ozaman bi bak
ben böyle yapıyordum eski arabamda cok ısınıyor sanzuman
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı Aleyniko

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 Otomatik
  • Şehir: Ankara
Merhaba, benzer sorun 2000 model Golf 4 aracımda da mevcut. Yokuştan ziyade gaza basma durumuyla oluyor, normal şartlarda seyir halindeyken kısa sürede hızlanmak için(mesela sollama yapmak için) gaza sonuna kadar bastığımda vitesi küçültüyor (mesela 4 ten 3 e) ve 5200 devire gelip takılıyor. Ayağımı hafif çekmemle tekrar yükseltiyor vitesi.

Konuyla ilgili internette bir cevap bulamadım, tanıdık birinin yönlendirmesiyle gittiğim bir ustadan boğaz kelebeğinin arızasından dolayı bu sorunun olduğunu öğrendim. Teyit amaçlı boğaz kelebeğini değiştirip deneyeceğim. Ancak bir türlü fırsat bulup (zaman ve zaman :) ) aracımı götüremedim.

Bu arada boğaz kelebeğinin temiz olduğunu ve adaptasyon yapıldığını belirtmek isterim. Arızalı olduğu için adaptasyonun tutmadığını söylediler.
''Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey''

Çevrimdışı Aleyniko

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 Otomatik
  • Şehir: Ankara
Yukarıda belirttiğim soruna ilave olarak sabahları ilk çalıştırmada tuhaf sesler çıkararak ve motoru sarsarak çalışıyor. Bazen patlamaya benzer bir ses de geliyor. Çalışmasında ve normal kullanımda vites değişimlerinde hiç bir problem yok.
« Son Düzenleme: 28 Mart 2016, 13:54:35 Gönderen: Aleyniko »
''Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey''

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
yokus cıkarken d den alıcan usta 3 getir sonra yokus bitinde dye cek direk 4 e alıcak mı ozaman bi bak
ben böyle yapıyordum eski arabamda cok ısınıyor sanzuman

Sorunun, şanzımanın ısınmasıyla alakalı olduğunu düşünüyorum ben de. O yüzden şanzıman yağ soğutucusu üzerinde duruyorum. Eğer yağ çok ısınıyor, basıncını ve viskozitesini yitiriyorsa vitesin atmasına da engel oluyordur.

Bir dahaki sefere dediğin şekilde 3'e alarak deneyeceğim, bakalım bir fark olacak mı.

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Merhaba, benzer sorun 2000 model Golf 4 aracımda da mevcut. Yokuştan ziyade gaza basma durumuyla oluyor, normal şartlarda seyir halindeyken kısa sürede hızlanmak için(mesela sollama yapmak için) gaza sonuna kadar bastığımda vitesi küçültüyor (mesela 4 ten 3 e) ve 5200 devire gelip takılıyor. Ayağımı hafif çekmemle tekrar yükseltiyor vitesi.

Konuyla ilgili internette bir cevap bulamadım, tanıdık birinin yönlendirmesiyle gittiğim bir ustadan boğaz kelebeğinin arızasından dolayı bu sorunun olduğunu öğrendim. Teyit amaçlı boğaz kelebeğini değiştirip deneyeceğim. Ancak bir türlü fırsat bulup (zaman ve zaman :) ) aracımı götüremedim.

Bu arada boğaz kelebeğinin temiz olduğunu ve adaptasyon yapıldığını belirtmek isterim. Arızalı olduğu için adaptasyonun tutmadığını söylediler.


Benim boğaz kelebeğinde sorun yok. Temizlendi ve adaptasyonu yapıldı. Daha önce de belirttiğim gibi, düz yolda ve şehir içi / dışı şürüşte en ufak bir problem yok, sanki sıfır şanzıman gibi tüm geçişler.

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Yukarıda belirttiğim soruna ilave olarak sabahları ilk çalıştırmada tuhaf sesler çıkararak ve motoru sarsarak çalışıyor. Bazen patlamaya benzer bir ses de geliyor. Çalışmasında ve normal kullanımda vites değişimlerinde hiç bir problem yok.

Sana tavsiyem, direksiyon pompa müşhirini değiştir. 50 TL fiyatı. Ne alakası var deme, çok alakası varmış, ben de yeni öğrendim.

Aynı sorunu sabahları soğukken ben de yaşadım. Isınınca normale dönüyordu. Motor bol sarsıntılı ve silkeleyerek çalışıyor, sonra da tak diye bir ses geliyordu motordan.

Herhangi bir müşhir, motorun tüm dengesini bozabiliyor bu arabada.

Bir hafta önce bu müşhir değişti, şimdi bebek gibi çalışıyor :)

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Ayağımı hafif çekmemle tekrar yükseltiyor vitesi.


İşte, bende ayağı gazdan hafif çekmeyle yükselmiyor vites. Taa ki düzlüğü görene kadar.
« Son Düzenleme: 29 Mart 2016, 11:35:20 Gönderen: Murat-C »

Çevrimdışı Aleyniko

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 Otomatik
  • Şehir: Ankara
vites değiştirme sorunuyla eş zamanlı başlaması aynı sorunla alakalı olabileceğini düşünmeme neden oldu. Ayrıca direksiyon müşür arızasını cihaz bağlandığında gösterirdi diye düşünüyorum. Yine de bir baktıracağım. Teşekkürler.

Önümüzdeki hafta aracımı götürmeyi planlıyorum gelişmeleri buraya yazarım. Aynı problemi yaşıyor olabiliriz.
''Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey''

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
vites değiştirme sorunuyla eş zamanlı başlaması aynı sorunla alakalı olabileceğini düşünmeme neden oldu. Ayrıca direksiyon müşür arızasını cihaz bağlandığında gösterirdi diye düşünüyorum. Yine de bir baktıracağım. Teşekkürler.

Önümüzdeki hafta aracımı götürmeyi planlıyorum gelişmeleri buraya yazarım. Aynı problemi yaşıyor olabiliriz.


Cihaz her arızayı göstermeyebiliyor. Direksiyonu tam tur çevirdiğinizde motor devrinde herhangi bir oynama yapıyorsa o müşhirde soru olduğuna işaretttir.

Çevrimdışı mstfozkn1

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #12 : 02 Nisan 2016, 18:38:47 »
Sana tavsiyem, direksiyon pompa müşhirini değiştir. 50 TL fiyatı. Ne alakası var deme, çok alakası varmış, ben de yeni öğrendim.

Aynı sorunu sabahları soğukken ben de yaşadım. Isınınca normale dönüyordu. Motor bol sarsıntılı ve silkeleyerek çalışıyor, sonra da tak diye bir ses geliyordu motordan.

Herhangi bir müşhir, motorun tüm dengesini bozabiliyor bu arabada.

Bir hafta önce bu müşhir değişti, şimdi bebek gibi çalışıyor :)
Benim aracımdada sabahları bu saydığın belirtiler oluyor sadece direksiyon müşürü değişincemi düzeldi sizin sıkıntınız yanında bişeyler daha yaptırdınızmı müşür değiştikten sonra aynı sıkıntıyı hiç yaptımı ?

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #13 : 02 Nisan 2016, 23:44:56 »
Benim aracımdada sabahları bu saydığın belirtiler oluyor sadece direksiyon müşürü değişincemi düzeldi sizin sıkıntınız yanında bişeyler daha yaptırdınızmı müşür değiştikten sonra aynı sıkıntıyı hiç yaptımı ?

Sadece direksiyon pompa müşhiri değişti.

Eğer işi tam sağlama almak istiyorsanız hararet müşhirini de değiştirin bence. Ama yan sanayi ya da alelade bir marka kullanmayın hareret müşhirinde. BEHR en iyi Alman markası.

Golf 4 de hararet müşhiri en hayati parçalardan biri. Bozulmasını beklemeden sağlamı ve iyisi takılmalı.

Bir de, depoda fazla benzin bulundurmamak lazım (LPG li araçlarda). Uzun zaman bekleyen benzin özelliğini yitirmeye başladığında motordaki sensörlerin hatalı çalışmasına neden oluyor. Dikkat ederseniz, bu problem sadece ilk çalışmada benzinle oluyor.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2016, 19:48:37 Gönderen: Murat-C »