Gönderen Konu: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)  (Okunma sayısı 22072 defa)

Çevrimdışı mstfozkn1

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #14 : 03 Nisan 2016, 22:52:18 »
Sadece direksiyon pompa müşhiri değişti.

Eğer işi tam sağlama almak istiyorsanız hararet müşhirini de değiştirin bence. Ama yan sanayi ya da alelade bir marka kullanmayın hareret müşhirinde. BEHR en iyi Alman markası.

Golf 4 de hararet müşhiri en hayati parçalardan biri. Bozulmasını beklemeden sağlamı ve iyisi takılmalı.

Bir de, depoda fazla benzin bulundurmamak lazım (LPG li araçlarda). Uzun zaman bekleyen benzin özelliğini yitirmeye başladığında motordaki sensörlerin hatalı çalışmasına neden oluyor. Dikkat ederseniz, bu problem sadece ilk çalışmada benzinle oluyor.

Aynen kafayı yemek uzereydim benzin basıncımı düşük dedim benzinde hız yaptım 190 ı gördü boğaz kelebeğini temizledik yok patlama sesine benzer ses çıkınca buji dedim o da niye sadece ilk çalışmada yapsın ki sizin dediğiniz gibi ben bu iki müşürü de değiştiriyim dün baktım zaten direksiyon müşürü hafif yağ kaçirmış düzelirse sizinle paylaşırım hatta forumda bu sıkıntıyı öeken çok bir konu açmak lazım

Logged

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #15 : 03 Nisan 2016, 23:53:53 »

Aynen kafayı yemek uzereydim benzin basıncımı düşük dedim benzinde hız yaptım 190 ı gördü boğaz kelebeğini temizledik yok patlama sesine benzer ses çıkınca buji dedim o da niye sadece ilk çalışmada yapsın ki sizin dediğiniz gibi ben bu iki müşürü de değiştiriyim dün baktım zaten direksiyon müşürü hafif yağ kaçirmış düzelirse sizinle paylaşırım hatta forumda bu sıkıntıyı öeken çok bir konu açmak lazım

Eğer direksiyon müşhiri yağ kaçırdıysa zamanı gelmiş demektir. Benimki de kaçırmıştı.

Golf 4'ün buna benzer bazı kronik arızalarının nedenini bulmak çok zor oluyor. İnşallah sizin problem de çözülür bu müşhirlerden sonra.

Bir de, zaman zaman arabayı sadece benzinde kullanmayı tavsiye ediyorum. Böylece benzin pompası, filtresi uzun sure atıl durumda kalmaz, çalışır.

Çevrimdışı Aleyniko

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 Otomatik
  • Şehir: Ankara
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #16 : 28 Nisan 2016, 08:37:44 »
Dün nihayet ustaya götürebildim arabamı. Egzantrik devir sensörü arızalanmış. değişince problemler de çözüldü.
İlk çalıştırmadaki sarsıntı ve tuhaf seslerin, yakıt sarfiyatının düzensizliğinin ve 5200 devirde takılı kalmasının sorumlusuydu bu sensör.
''Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey''

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #17 : 28 Nisan 2016, 21:46:41 »
Dün nihayet ustaya götürebildim arabamı. Egzantrik devir sensörü arızalanmış. değişince problemler de çözüldü.
İlk çalıştırmadaki sarsıntı ve tuhaf seslerin, yakıt sarfiyatının düzensizliğinin ve 5200 devirde takılı kalmasının sorumlusuydu bu sensör.

Devir sensörünün ilk çalışmadaki (motor soğukken) sarsıntıya ve boğulmaya neden sebep olduğunu anlamaya çalışıyorum doğrusu. Sensör değiştikten sonra kaç gün geçti aradan, sabah ilk çalışmadaki sıkıntı hiç mi nüksetmedi yani? Enteresan. Vitesin yüksek devirde takılı kalmasını bu sensörle alakalandırmak mantıklı ama diğerini anlamış değilim.

Çevrimdışı Aleyniko

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf4 Otomatik
  • Şehir: Ankara
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #18 : 29 Nisan 2016, 14:15:20 »
Henüz çok zaman geçmedi sorunu çözeli ama sensörün değişmesiyle kesildi şikayetlerim.
İlk çalıştırma konusunda benim de tarifimi düzeltmem sorunun anlaşılması açısından yararlı olacaktır; İlk çalıştırma çok gürültülüydü ve bazen patlama sesi geliyordu ama marş aldıktan sonra herhangi bir sıkıntılı durum olmuyordu. Gün içinde ilki gibi olmasa da yine çalıştırma problemliydi. İlaveten ustam sensörün mil pozisyon bilgisini de aldığını söyledi. Bu arada Üniversal cihazlar ile sorunu net göremediğini VAG ile görebildiğini belirtti. Bu durumda arıza tespitinde VAG'ın öneminin büyük olduğunu anlıyoruz.
''Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey''

Çevrimdışı Murat-C

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4 Comfortline Otomatik AKL Motor
  • Şehir: Antalya
Ynt: Golf 4 Otomatik Vites Problemi (Yokuş Çıkarken Vites Atmıyor)
« Yanıtla #19 : 03 Mayıs 2016, 18:28:53 »
Konunun ana başlığındaki sorunum çözüldü. Yokuş tırmanırken vitesin takılı kalıp atmaması boğaz kelebeği yüzündenmiş.

Bugün boğaz kelebeğini değiştirdik, ayrıca şanzıman beynini de resetledik. Golf 4 otomatik şanzıman boğaz kelebeğiyle direkt bağlantılı çalışırmış, ustam öyle söyledi.

Şanzıman kontrol ünitesi ile ilgili detaylı bilgi edindim nette araştırma yaparken. Bu beyin, kullanıcının sürüş alışkanlıklarını hafızasına alır, ona göre şanzımana komut gönderirmiş (vites değiştirme devir ve hızı gibi).

Aracı birden fazla sürücü kullanırsa, beynin kafası karışır ve dolayısıyla şanzıman hatalı davranmaya başlarmış. İşte bu yüzden bu problemi yaşayanların beyni resetlemelerinde büyük fayda var. Bu işlemden sonra beyin yeni verileri hafızaya alırmış.

Aynı ya da benzer problem yaşayan arkadaşlara tavsiyem:

İlk önce şanzıman kontrol ünitesinin hafızasını resetletin, bakın bakalım vites geçişleri düzelecek mi ?

Düzelmez ise, otomatik şanzımana bağlı 3 sensör var: G22, G38 ve G68 (Şanzıman devir ve hız sensörleri). Bunlardan biri arızalı olabilir.

En son ihtimal de boğaz kelebeği ömrünü doldurmuştur. Hiçbiri değil ise şanzımanda mekanik arıza ihtimalidir.


Not: Sabah motor soğukken ilk çalışmada meydana gelen sarsıntı, motorun boğulur gibi olması ve vuruntu sesleri de emme manifold contaları yüzündenmiş.

Özelliğini yitiren bu contalar, motor ısınana kadar içeri kaçak hava girmesine neden oluyor, daha sonra sıcaktan şişip hava kaçağını durduruyor.

LPG li araçlarda meydana gelen bir sorun bu. 60 TL ye değiştiriyorlar bu contaları.
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2016, 18:17:33 Gönderen: Murat-C »